Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-02, 16:42
  #13
Medlem
Returpappers avatar
Vill de ha månadsgivare med autogiro? Kan tänka mig att de vill göra som religiösa organisationer att låta skatteverket dra direkt på lönen. Dom har inga hämningar kan gå hur långt som helst i sitt missbruk. Jämförelsen med en heroinist passar bra.

Köp en säker graviditet så det blir ännu fler negerungar som senare ska komma i flottar över Medelhavet. Fenomenet är helt sjukt.
Men hur är folk som ger pengar funtade, fattar de inte det vansinniga i överbefolkningsbefrämjande godhet? De dör ju i all falla bara något senare och det är fler som dör.
Citera
2017-08-04, 12:34
  #14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vill de ha månadsgivare med autogiro? Kan tänka mig att de vill göra som religiösa organisationer att låta skatteverket dra direkt på lönen. Dom har inga hämningar kan gå hur långt som helst i sitt missbruk. Jämförelsen med en heroinist passar bra.

Köp en säker graviditet så det blir ännu fler negerungar som senare ska komma i flottar över Medelhavet. Fenomenet är helt sjukt.
Men hur är folk som ger pengar funtade, fattar de inte det vansinniga i överbefolkningsbefrämjande godhet? De dör ju i all falla bara något senare och det är fler som dör.

Som jag fattat det så vill alla dessa organisationer ha en som månadsgivare med autogiro. Nu tycker jag att det har minskat med tiggeriet på gatan från dessa organisationer, för kunde man inte gå 50 meter i centrala staden utan att minst tre personer försökte stoppa en och övertala att bli donator. Dock så ignorerar jag dessa tiggarpersoner totalt.

Var ett tag denna typen av organisationer stod i entréer till butiker, t o m den lokala butiken. Jag ringer eller mailar alltid dessa butiker att jag inte vill bli terroriserad av såna typer när jag går dit och handlar och att om jag får se dem igen så kommer jag välja en annan butik i framtiden. Detta har haft effekt, tydligen så är det fler som gör som jag. Gör även samma om de har mobilsäljare eller elvatalssäljare. Vägrar acceptera att butiken hyr ut eller upplåter yta åt oseriösa organisationer.
Citera
2021-01-05, 08:59
  #15
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Går inte reklam ut på att locka tittaren så att fler lockas att stödja unicef? Därför använder de känslor med i reklamen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback