Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-20, 18:52
  #1
Avstängd
någon mera än mig som skulle vilja resa ditt.??

http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1152&bih=556
Citera
2011-03-20, 18:55
  #2
Medlem
Betalar du eller?
Citera
2011-03-20, 20:22
  #3
Avstängd
randomdude.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360
någon mera än mig som skulle vilja resa ditt.??

http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1152&bih=556
gött! du betalar.
Citera
2011-03-21, 11:30
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bondeer
Betalar du eller?

Jo jag är den hemliga miljonären grodan boll så klart att jag betalar för hela resan + kalaset.

ses på Arlanda klockan 17:00 i dag lagret runt..
Citera
2011-03-22, 21:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
Jo jag är den hemliga miljonären grodan boll så klart att jag betalar för hela resan + kalaset.

ses på Arlanda klockan 17:00 i dag lagret runt..

Jag gillar "lagret" runt och inte laget :P
Citera
2011-11-25, 01:08
  #6
Avstängd
Ja men högst en dag blir för rastlös annars
Citera
2012-08-04, 04:20
  #7
Medlem
Ballongdjurs avatar
Åker en vecka till Fiji innom kort, men har ingenting bokat.
Någon som varit där och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Vad jag hört så skall man lämna Nadi (och helst hela huvudön) så snabbt som möjligt.
Hur är priserna på mat/dryck mm?
Kollat priserna på boende, och det varierar från vansinnigt billigt till hutlöst dyrt.
Är det bra service på hostel osv? Fått lite mañana-vibbar när jag mejlat med en del dykcenter.
Citera
2012-08-04, 04:54
  #8
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Åker en vecka till Fiji innom kort, men har ingenting bokat.
Någon som varit där och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Vad jag hört så skall man lämna Nadi (och helst hela huvudön) så snabbt som möjligt.
Hur är priserna på mat/dryck mm?
Kollat priserna på boende, och det varierar från vansinnigt billigt till hutlöst dyrt.
Är det bra service på hostel osv? Fått lite mañana-vibbar när jag mejlat med en del dykcenter.
En vecka var inte mycket att vinka på.
Det man ska göra är att flytta på sig mellan olika ställen och inte göra som jag gjorde och bo på samma dyra hotell i 3 veckor. Iofs bra, men roligare att flytta på sig.

Till exempel har du ju partyöarna utanför Nadi, typ Beachcomber och så, men de kan nog vara lite smådyra.
Ett vettigt ställe som låg nära mitt hotell i Pacific Harbor är Uprising, var där och käkade en kväll och det var inte så uptight som Pearl Resort.

Just Pacific Harbor har ett dykcenter där de kör hajdyk ett par gånger/vecka, fast du lär ha AOW för att hänga med ner till 30m.
Annars kör de så klart kurser och vanliga grönsaksdyk också.
Även jetskisafaris med snorkling finns.

Edit: Dykcentret jag talar om heter Aquatrek Beqa Lagoon. Inte helt oseriösa.
__________________
Senast redigerad av FBMinchia 2012-08-04 kl. 05:14.
Citera
2012-08-04, 12:07
  #9
Medlem
ubersantas avatar
rubrik ändrad

/mod
Citera
2012-08-05, 05:19
  #10
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
En vecka var inte mycket att vinka på.
Det man ska göra är att flytta på sig mellan olika ställen och inte göra som jag gjorde och bo på samma dyra hotell i 3 veckor. Iofs bra, men roligare att flytta på sig.

Till exempel har du ju partyöarna utanför Nadi, typ Beachcomber och så, men de kan nog vara lite smådyra.
Ett vettigt ställe som låg nära mitt hotell i Pacific Harbor är Uprising, var där och käkade en kväll och det var inte så uptight som Pearl Resort.

Just Pacific Harbor har ett dykcenter där de kör hajdyk ett par gånger/vecka, fast du lär ha AOW för att hänga med ner till 30m.
Annars kör de så klart kurser och vanliga grönsaksdyk också.
Även jetskisafaris med snorkling finns.

Edit: Dykcentret jag talar om heter Aquatrek Beqa Lagoon. Inte helt oseriösa.
Tack för svar, jag åker bara en vecka eftrersom jag är i krokarna. Åker mest för dykningen då paradisöar inte tilltalar mig speciellt mycket.
Kollat på Mana Island som har en del boende till överkomliga priser.
Citera
2012-08-05, 05:49
  #11
Medlem
FBMinchias avatar
Ok, har de dykcenter/bra siter där? Annars blir det lite knöligt att ta sig runt till bra dykning.

Jag har hört om några bra ställen på norra sidan huvudön, men vet bara om Beqa (uttalas beng-ga) Lagoon.

Jag kan berätta lite om hur det går till just med hajdyken där. Man åker ut till ett speciellt rev där man går ner till botten. Där finns ett rep uppspänt vid en klippa på trettio m djup som deltagarna håller sig bakom och kan fota/filma. Det brukar följa med x antal dive masters som fattar posto i ändarna på repet och framför. Med sig ner har de behållare med fiskrens, samt käppar att mota bort hajar som blir för närgångna.

När hajarna kommer blir det lite frenzy med mest vanliga revhajar, men även någon tjurhaj kan dyka upp. Samt tigerhaj.

Nu är det fyra år sedan jag var där och priserna på mat/öl var väl 2/3 del av hemma om jag minns rätt. Skulle du ändra dig och inte vill bo på den lilla ön utan huvudön, så fick jag som sagt ett kanonintryck av Uprising.

Fijianerna är trevliga och tempot är lågt hos folket där. Du kommer få lära dig innebörden av "Fiji-time". Städerna Suva Och Nadi är väl inte mycket att hänga i granen, men det finns matställen i alla prisklasser, utom möjligen trestjärniga då. Mycket indisk-ättlingar där som har sitt stuk på käket.

Runt Nadi finns många flashiga komplex med resorts som ser ut som gated communities, inte så inspirerande tyckte jag.
Citera
2012-08-05, 14:38
  #12
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Ok, har de dykcenter/bra siter där? Annars blir det lite knöligt att ta sig runt till bra dykning.

Jag har hört om några bra ställen på norra sidan huvudön, men vet bara om Beqa (uttalas beng-ga) Lagoon.
Hittat dykcenter med bra betyg där. Dock är det väl inte det mest kända stället på Fiji att dyka på.
Hoppas ändå att det är bra, väljer det framför allt för att det finns hostel med backpacerpriser på ön.

Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Jag kan berätta lite om hur det går till just med hajdyken där. Man åker ut till ett speciellt rev där man går ner till botten. Där finns ett rep uppspänt vid en klippa på trettio m djup som deltagarna håller sig bakom och kan fota/filma. Det brukar följa med x antal dive masters som fattar posto i ändarna på repet och framför. Med sig ner har de behållare med fiskrens, samt käppar att mota bort hajar som blir för närgångna.

När hajarna kommer blir det lite frenzy med mest vanliga revhajar, men även någon tjurhaj kan dyka upp. Samt tigerhaj.

Det låter jävligt bra. Jag skall fixa mitt AOW-certifikat det första jag gör, så kanske har tid med ett hajdyk efter det. Har sett revhaj på stora barriärrevet vilket var coolt, men hade gärna sett något större.

Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Nu är det fyra år sedan jag var där och priserna på mat/öl var väl 2/3 del av hemma om jag minns rätt. Skulle du ändra dig och inte vill bo på den lilla ön utan huvudön, så fick jag som sagt ett kanonintryck av Uprising.

Fijianerna är trevliga och tempot är lågt hos folket där. Du kommer få lära dig innebörden av "Fiji-time". Städerna Suva Och Nadi är väl inte mycket att hänga i granen, men det finns matställen i alla prisklasser, utom möjligen trestjärniga då. Mycket indisk-ättlingar där som har sitt stuk på käket.

Runt Nadi finns många flashiga komplex med resorts som ser ut som gated communities, inte så inspirerande tyckte jag.
Tack så mycket för all info. Landar som sagt i Nandi, men planerar endast att stanna första natten där eftersom jag landar ganska sent.
Det där med Fiji-time kommer irritera mig känner jag redan, men det är väl en del av charmen kanske. Man får ta seden dit man kommer.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1492084

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback