2011-03-20, 13:01
Medlem
fooli4lifes avatar
Mina feberdrömmar är helt random, men även jävligt obehagliga. Antingen så är man skiträdd eller så känns det som om någon eller någonting plågar en.

När jag var yngre så drömde jag drömmar som handlade om en laserstråle, en hög med kuddar eller en stor varelse som spelade bowling med en liten mygga samtidigt som det kom höga röster. (Dom höga rösterna var väldigt obehagliga)
Senast jag var sjuk så drömde jag om Minecraft och att jag bläddrade i Mona Sahlins blogg. (Vilket jag aldrig gjort eller funderat på att göra...) Helt jävla random, ett jävla helvete var det.

Hur ser era feberdrömmar ut och vad är det som plågar er mest?
Citera
2011-03-20, 14:38
Medlem
Jag minns en gång när jag hade hög feber. Drömmde om att en stor svart hund kom in i rummet, strök sig runt sängen, samtidigt blängde med stora, svarta ondskullsfulla ögon på mig. De kändes, vill jag minnas att allt var på ricktigt. Vid ett annat tillfälle så dansade dödskallar runt mitt huvud, samtidigt lipade dem åt mig. Häftigt, när man tänker på de nu.
Citera
2011-03-20, 17:58
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Drömmar och sömnrelaterade fenomen

/Mod
Citera
2011-03-22, 21:53
Medlem
Evilyns avatar
Jag har feber just nu, och igår hade jag världens sjukaste dröm. Jag är så sjuk att jag har balansproblem, och jag antar att det lite lade temat i drömmen - jag hade blivit nerdrogad! Det var ett gäng utomjordingar som fixat ett gratisparty i stan för att samla in så många nerdrogade ungdomar de bara kunde, sedan gjorde de bautastora snickers av dem. Jag hittade deras fabrik i källaren på partyhuset, de hade lagt nerdrogade människor på kolamadrasser och sprutade choklad på dem.. Så jag fick ta mig därifrån, yr av alkohol och droger som de hade lurat i mig.

Det förekommer droger i alla mina feberdrömmar. Lite underligt, då jag inte brukar sånt vanligtvis.
Citera
2011-03-22, 22:20
Medlem
fooli4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag har feber just nu, och igår hade jag världens sjukaste dröm. Jag är så sjuk att jag har balansproblem, och jag antar att det lite lade temat i drömmen - jag hade blivit nerdrogad! Det var ett gäng utomjordingar som fixat ett gratisparty i stan för att samla in så många nerdrogade ungdomar de bara kunde, sedan gjorde de bautastora snickers av dem. Jag hittade deras fabrik i källaren på partyhuset, de hade lagt nerdrogade människor på kolamadrasser och sprutade choklad på dem.. Så jag fick ta mig därifrån, yr av alkohol och droger som de hade lurat i mig.

Det förekommer droger i alla mina feberdrömmar. Lite underligt, då jag inte brukar sånt vanligtvis.

haha aa xD Jag drömmer aldrig om politik annars
Citera
2011-03-23, 21:48
Medlem
Har två stycken drömmar varje gång jag har feber.

Den ena utspelar sig i en galleria. Jag och min mamma åker upp för en rulltrappa och plötsligt ser jag att Cruella De Vil åka ned för rulltrappan brevid.. vi möts snart. Jag tittar bort en sekund av panik, hör sedan Cruellas evil skrattt och mamma är borta.

Den andra är att hela min familj står uppradade i ett led, sen kommer det ett stort traktordäck som rullar saktare och saktare, till ett äckligt ljud som blir långsammare och långsammare. En efter en blir min familj överkörda och sen när däcket kommer mot mig vaknar jag.

Antar om man ska tyda feberdrömmarna, så värnar jag om min familj väldigt mycket.
Citera
2011-03-24, 02:46
Medlem
Hade många feberdrömmar igår natt (halsfluss) och kan berätta om den enda jag kommer ihåg just nu...

Drömde att jag vaknade upp i ett mörkt rum där hela taket var gjort av olikfärgade maskar som kravlade runt. Och nu snackar vi inte slumpmässiga färger, utan taket var färgat i mönster med mörka djupa färger.

Tittade runt lite, och upptäckte att väggarna främst var byggda av bruna maskar som kravlade på samma sätt.

Kände igen rummet, men gillade ingenting med det. Vet inte vart jag kände igen rummet ifrån, men det förde med sig en oerhörd ångest, och det var inte pga. maskarna.

Kunde inte röra mig alls under drömmen och när jag vaknade kunde jag inte längre använda min säng, den var dyngsur från topp till tå (av svett ). Fick dra fram nya lakan, nya örngott och nya påslakan.. Finns inget värre än att resa sig mitt i natten när man är sjuk.

Har iaf käkat penicillin nu, så febern är nere och känner mig nästintill frisk
Citera
2011-03-31, 01:07
Medlem
LeslieGrovess avatar
Hade rejäla feberdrömmar natten tisdag till onsdag. (typ 40 graders feber )

Först var dom väldigt trevliga och dom kändes extremt verkliga så när jag vaknade upp mitt i natten typ vid 2-3 så trodde jag att de hade hänt.
Somnade sedan om och då var drömmarna piss!! Drömde att jag hade fått IG i projektarbete och att jag hade blivit så sur att jag hade gått runt och sparkat på allting jag såg! Hade ont i fötterna när jag vaknade och det visade sig att jag hade sparkat några gånger i väggen
Har gått och oroat mig hela dagen att det kommer hända på riktigt
Citera
2011-03-31, 02:35
Medlem
Cincinnatis avatar
Sjuka förvrängda omgivningar och skumma figurer som vill skrämma mig. I drömmarna verkar allt ändra proportioner så jag kan antingen bli väldigt liten eller väldigt stor i förhållande till sakerna omkring mig. Saker och ting verkar också pulsera på något sätt så att väggar och så rör på sig och jag förflyttar mig på något konstigt sett och hamnar i nya omgivningar utan att röra på mig.

Återkommande i dessa drömmar är en varelse som brukar dyka fram bakom dörröppningar och liknande för att skrämma skiten ur mig och jag brukar vakna efter att denna filur dykt upp. Eller egentligen försöker den inte skrämmas men den typ står och glor på mig vid dörröppningen. Tror den är influerad av den här typen: http://www.youtube.com/watch?v=7aLNa1RfkIY. Det roliga är att den verkar vara bunden enbart till feberdrömmar, har inte drömt om den i vanliga fall vad jag kan minnas.
Citera
2024-09-11, 21:58
Medlem
Prippsgras avatar
Hade en sjuk dröm för ett tag sedan där jag var ute och gick med mitt ex bredvid en trafikplats som låg i närheten av min tidigare lägenhet. Allt verkar normalt förutom att all trafik är borta och himlen är grön (typ kloakgrön??). Vi vandrar iallafall på mot en liten tunnel som går under vägen och ser att en figur kommer gående åt vårt håll. Figuren ser till en början helt normal ut men ju närmare han kommer desto mer warpas han och liksom "växer" så när han är bara några meter bort är han säkert 2.50 lång. Han liksom skriker ett riktigt smärtsamt gallskrik och är helt blodig och i sann slasheranda så drar han plötsligt fram en klassisk lite oversized kökskniv varpå jag vaknar med tårar i ögonen (?).

Fan läskig skit hahaha
Citera
2024-11-12, 06:32
Medlem
Merwinnas avatar
Mina feberdrömmar brukar handla om att saker som finns i rummet där jag ligger blir levande, och ger sig på mig på ett ondskefullt sätt. T.ex. några träfåglar som jag hade förut på en hylla, de blev levande och började picka efter mig - hemskt otrevligt. Efter det åkte de ut ur mitt sovrum!

Eller att personer eller varelser på posters jag har i sovrummet kommer ut ur postern. Därför väljer jag noga vad jag har för posters, hade bland annat en med en hemsk drake på förut, den är flyttad efter senaste feberincidenten! Fast jag har även drömt som en del i febermardrömmen att jag först - till min fasa - upptäcker att någon har bytt ut en harmlös poster till en med något otäckt på, t.ex. Alien-monstret, och sedan har jag - alltså i drömmen - försökt intala mig att det inte kommer att hända något ändå. Men sedan när jag öppnar ögonen i drömmen, så är varelsen på postern förstås ute, eller på väg ut...
Citera
2025-02-05, 23:38
Medlem
Blomsoppas avatar
Mina drömmar brukar vara konstiga och jättesvåra att förklara?? Haft 40 graders feber och inatt drömde jag att mina täcken var fyrkanter, typ utan själva fyllningen. Alltså bara kanterna på täcket fanns med ett stort hål. Dessa täcken flöt runt i hela sovrummet, och snurrade och dansade. Fanns flera stycken. Hela rummet var dessutom i en rosa nyans. Verkligen så märkligt, brukar ha svårt att förklara mina drömmar!! Så märkligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in