Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 22:13
  #7753
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kanske skriver jag min fråga på fel ställe, men varför loggas jag ut ideligen trots att jag markerat att jag vill vara inloggad ?
Det har hänt nu på ett par timmar. Jag ser ju inte om jag fått svar på inlägg. Råkade upptäcka 2 svar när jag återloggat in.
Använder du chrome? provat att radera kakor och logga in på nytt? (ha lösenordet tillgängligt)
Citera
2018-12-13, 22:29
  #7754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Använder du chrome? provat att radera kakor och logga in på nytt? (ha lösenordet tillgängligt)
Jag använder Chrome och har rensat bort cookies och loggat in igen, några ggr. Nu har jag inte blivit utestängd på senaste halvtimmen. Men jag har varit aktiv nu i skrivandet. Kanske därför. Man har inte varit så ofin att de stängt ut mig mitt i författandet.
Får testa om jag " bara läser ".
Citera
2018-12-14, 16:59
  #7755
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag använder Chrome och har rensat bort cookies och loggat in igen, några ggr. Nu har jag inte blivit utestängd på senaste halvtimmen. Men jag har varit aktiv nu i skrivandet. Kanske därför. Man har inte varit så ofin att de stängt ut mig mitt i författandet.
Får testa om jag " bara läser ".
Det låter konstigt och jag vet inte om det någonsin inträffat mig så länget inte forumet knasat och det har det såvitt jag vet inte gjort nu. Har alltid kört IE, men det ska inte spela någon roll.
Citera
2018-12-14, 18:39
  #7756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det låter konstigt och jag vet inte om det någonsin inträffat mig så länget inte forumet knasat och det har det såvitt jag vet inte gjort nu. Har alltid kört IE, men det ska inte spela någon roll.
Över natten och hela dagen i dag har min inloggning varit kvar. Mystiskt. Det var 4 ggr i går som jag loggades ut trots att jag markerat.
Gott att du bryr dig, men nu funkar det.
Citera
2018-12-14, 21:57
  #7757
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Över natten och hela dagen i dag har min inloggning varit kvar. Mystiskt. Det var 4 ggr i går som jag loggades ut trots att jag markerat.
Gott att du bryr dig, men nu funkar det.
Chrome är kinkig med flashback, bla problem med att logga ut har funnits.
Citera
2018-12-14, 22:09
  #7758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Chrome är kinkig med flashback, bla problem med att logga ut har funnits.
Detta problem hade jag när FB bytt stil. Ca 1 år sedan?
Det löste sig också. Allt löser sig!
Citera
2018-12-15, 14:44
  #7759
Medlem
Varför kan jag inte skicka privata meddelanden? Har varit medlem i över ett år och har postat fler än 50.
Citera
2018-12-15, 14:48
  #7760
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Varför kan jag inte skicka privata meddelanden? Har varit medlem i över ett år och har postat fler än 50.

Det har nog svarats på denna fråga över 100 gånger nu. Läs FAQ:en.

Citat:
Q: Jag kan inte posta inlägg. Hur gör jag?
A: Det tar lite drygt tre dagar från det du aktiverat ditt konto tills dess att du kan börja posta i forumet. Systemet körs nattetid så tre nätter efter registrering bör allt fungera.

Räknaren slår över vid midnatt så i morgon ska det funka
Citera
2018-12-16, 17:06
  #7761
Medlem
Verkar inte som att det går att ställa in så att man får epost efter varje nytt inlägg på en tråd som man prenumererar på eller om man blir citerad. Vill minnas att det gick förut. Skulle vara mycket bättre och smidigare om det gick, så skulle man kunna ställa in så att man får notiser i mobilen, så behöver man inte hålla på att uppdatera för att kolla läget hela tiden.
Citera
2018-12-16, 17:15
  #7762
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Verkar inte som att det går att ställa in så att man får epost efter varje nytt inlägg på en tråd som man prenumererar på eller om man blir citerad. Vill minnas att det gick förut. Skulle vara mycket bättre och smidigare om det gick, så skulle man kunna ställa in så att man får notiser i mobilen, så behöver man inte hålla på att uppdatera för att kolla läget hela tiden.

Den funktionen försvann för ett par år sedan, (FB) Funktionen "Prenumeration via e-post" plockas bort
Citera
2018-12-16, 17:19
  #7763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Den funktionen försvann för ett par år sedan, (FB) Funktionen "Prenumeration via e-post" plockas bort

Okej, står att det planerades en notifikationsfunktion inom kort, men det finns väl ingen sådan funktion ännu trots att det snart är fyra år sedan som funktionen plockades bort?
Citera
2018-12-16, 17:21
  #7764
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Okej, står att det planerades en notifikationsfunktion inom kort, men det finns väl ingen sådan funktion ännu trots att det snart är fyra år sedan som funktionen plockades bort?

Jodå den finns, (FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer
Dock behöver man laidback status innan den kan användas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback