Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 07:08
  #7381
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ett tillägg är att det, mig veterligen, är den ende som fått en hederstitel.

Några andra har det funnits, men de är borta nu vad jag vet.

(FB) skaliz borde också få titeln "Avatarolog"

Dessutom fanns det för många år sedan "junior member", "senior member", "Guru" och kanske fler som jag inte minns nu i denna arla morgonstund. Dock var väl det inget som tilldelades någon på annat sätt än per automatik.
Citera
2018-03-21, 19:50
  #7382
Medlem
Trolltestets avatar
När man listar nya inlägg och ämnen så står det antal läsare på trådarna.
Avser de siffrorna hur många som browsat tråden den senaste timmen eller visar den antalet prenumeranter på tråden?
Citera
2018-03-21, 20:00
  #7383
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
När man listar nya inlägg och ämnen så står det antal läsare på trådarna.
Avser de siffrorna hur många som browsat tråden den senaste timmen eller visar den antalet prenumeranter på tråden?

Inte prenumeranter i alla fall. Skulle tro det är de som varit inne i tråden senaste tidsperioden (där tidsperioden är uppdateringsfrekvensen för data, som jag inte vet vad den är, men mindre än en timme tror jag). Det finns en tråd om just antal läsare här i meta, där står det förklarat har jag för mig.
Citera
2018-03-22, 09:59
  #7384
Medlem
tokyokyotos avatar
Hur länge står sig en varning?
Citera
2018-03-22, 10:07
  #7385
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyokyoto
Hur länge står sig en varning?

Ett år.
Citera
2018-03-22, 10:09
  #7386
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyokyoto
Hur länge står sig en varning?
Varningar preskriberas efter ett år som tempeZZt sa.
Se (FB) Övrigt (2015-01-26) för mer info.
Citera
2018-03-27, 16:09
  #7387
Medlem
A.Borgs.snazes avatar
Varför ser jag inte när någon citerat mig? Det brukar väl vara en liten ikon uppe till höger som indikerar att någon har citerat mig. Nu har jag bara ett förstoringsglas där...?? Jag vill kunna se om någon citerat mig, inte ha en snabbväg till sök...


Hur gör jag?
Citera
2018-03-27, 16:22
  #7388
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Borgs.snaze
Varför ser jag inte när någon citerat mig? Det brukar väl vara en liten ikon uppe till höger som indikerar att någon har citerat mig. Nu har jag bara ett förstoringsglas där...?? Jag vill kunna se om någon citerat mig, inte ha en snabbväg till sök...


Hur gör jag?

Du måste ha Laidbackstatus, alltså 200 inlägg och medlem i 6 månader.

(FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer
Citera
2018-03-27, 16:47
  #7389
Medlem
A.Borgs.snazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du måste ha Laidbackstatus, alltså 200 inlägg och medlem i 6 månader.

(FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer


Okej, tack för svar. Märkligt att sätta det kritieriet dock... varför då? Funktionen är ju användbar för oss med färre inlägg också..?
Citera
2018-03-27, 17:46
  #7390
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Borgs.snaze
Okej, tack för svar. Märkligt att sätta det kritieriet dock... varför då? Funktionen är ju användbar för oss med färre inlägg också..?

Antagligen för att det ska finnas lite fördelar med att inte bryta mot reglerna och skaffa nya konton hela tiden.
Citera
2018-03-27, 19:18
  #7391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du måste ha Laidbackstatus, alltså 200 inlägg och medlem i 6 månader.

(FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer

(lite osäkert att veta vem man ska citera, men du har ju en länk, och den som har svar får svara mig)

Det står alltjämt, efter nästan 2 år, att det i början bara finns för dem med Laidback-status. Kommer det att ändras så det blir tillgängligt för alla? Det är i alla fall det intrycket man får genom att läsa den trådstarten. Om det är ändrat borde det framgå direkt i tråden, som ett moderatormeddelande, eller att trådstarten ändras så att det inte bara är i början som bara de med Laidback-stutus har funktionen.
Citera
2018-03-27, 19:29
  #7392
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
(lite osäkert att veta vem man ska citera, men du har ju en länk, och den som har svar får svara mig)

Det står alltjämt, efter nästan 2 år, att det i början bara finns för dem med Laidback-status. Kommer det att ändras så det blir tillgängligt för alla? Det är i alla fall det intrycket man får genom att läsa den trådstarten. Om det är ändrat borde det framgå direkt i tråden, som ett moderatormeddelande, eller att trådstarten ändras så att det inte bara är i början som bara de med Laidback-stutus har funktionen.

Ändras kan ju betyda tvärtom också, alltså hårdare krav, t.ex. 500 inlägg och 1 år. Det behöver inte betyda att det ska bli tillgängligt för alla.

^Eaz har ju en bra synpunkt ovan. Vissa faciliteter ska man banne mig förtjäna.

Sedan kan jag hålla med om att skrivningen "i början" är märklig två år senare. Å andra sidan lär det komma info om förutsättningarna ändras, varför skulle det inte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback