2011-03-19, 15:34
Medlem
daemons avatar
Var får man tag på jobtabletter i Sverige? Har flera vänner i Japan som jag försöker hjälpa genom att skicka iväg jodtabletter i förebyggande syfte. Har frågat på apotek men de säger att jodtabletter endast säljs när myndigheterna "tillåter det".

Går det att köpa online inom EU möjligtvis?
Citera
2011-03-19, 15:38
Medlem
Om du i ditt arbete utsätts för radioaktiv strålning så är det självklart att det är din arbetsgivare som har skyldighet att tillhandahålla sådana tabletter. Om du i din fritid utsätts för otillåtna mängder radioaktiv strålning så undrar jag vad du egentligen gör på din fritid.
Citera
2011-03-19, 15:40
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Om du i ditt arbete utsätts för radioaktiv strålning så är det självklart att det är din arbetsgivare som har skyldighet att tillhandahålla sådana tabletter. Om du i din fritid utsätts för otillåtna mängder radioaktiv strålning så undrar jag vad du egentligen gör på din fritid.

Varför läste du inte trådstarten?
Citera
2011-03-19, 15:43
Medlem
Tihihis avatar
Det finns hos apoteket, gamla vanliga Apoteket AB. Kostar 70,50 kr för 10 stycken. Receptfritt.
Citera
2011-03-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Varför läste du inte trådstarten?
Jag missade det. I vilket fall som så finns det ju flera onlineapotek som säljer jod. Exempelvis: http://www.vitamera.se/kaliumjodid-109.html
Citera
2011-03-19, 15:57
Medlem
daemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Det finns hos apoteket, gamla vanliga Apoteket AB. Kostar 70,50 kr för 10 stycken. Receptfritt.
Ringde Apoteket AB tidigare idag och enligt deras databaser har jodtabletter varit slutsålt i 1,5 veckor runt om i hela Stockholm
Citera
2011-03-19, 16:02
Medlem
daemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Jag missade det. I vilket fall som så finns det ju flera onlineapotek som säljer jod. Exempelvis: http://www.vitamera.se/kaliumjodid-109.html
Tack för hjälpen men har sett detta kosttillskott tidigare och styrkan ligger på endast 5 mg/dosering och enligt fass behövs runt 130 mg per dag för vuxna. Skulle nog bli extremt dyrt i längden med vätskor
Citera
2011-03-19, 16:43
Medlem
the barons avatar
Köp på brittiska ebay (ebay.co.uk), har köpt alla mina kosttillskott mm. där de senaste åren, ofta 50-80% billigare (och snabbare!!) än i Sverige, med frakt inräknat.

Förövrigt så håller jag med kritiken mot Netlimiter.v1.30, dock är han bara en av tusentals användare som dagligen förstör fb.
Skriver man en tråd i cannabisdelen om vilken strain som är godast så är 50% av svaren "jävla hashtomte", frågar man om OBE-tekniker i paranormalforumet så är 50% av svaren "haha tror du verkligen på sånt?".. Frågar man om jod i medicinforumet så kan man garantera samma trend här; Alla skiter i topic, och smeker sitt ego med saker långt utanför vad TS efterfrågade. , finns inte så många smutsigare forum än fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in