2011-05-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfuid
Vad menar du med småtrist? Jag tycker ofta det är underhållande att se Norge spela. Förra VM'et var det så också, kollade nog varje Norge match då.

Finns det någon anledning för Kanada att absolut vinna den här matchen?

Samt, hur gick det med Ekman-Larsson? Såg nästan ut som om han bröt handleden eller något

Grossman borta: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyvm2011/article12991979.ab
Synd backsidan svagare alltså.

Enligt mårts så ska han vara okej http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyvm2011/article12990099.ab
Citera
2011-05-07, 16:34
Medlem
bombaccis avatar
Vad menar du med småtrist? Jag tycker ofta det är underhållande att se Norge spela. Förra VM'et var det så också, kollade nog varje Norge match då.

Finns det någon anledning för Kanada att absolut vinna den här matchen?

Svårt att förklara men har svårt att ta Norge på allvar. De känns ganska sega, klena och helt enkelt tråkiga. Skulle Kanada satsa 100% så skulle norrmännen ligga o böla i något hörtn någonstans o flora matchen med typ 10-0 eller nåt sånt.

Tror dock matchen blir jämnare då Kanada säkert spar på krafterna, men det är ju i kanadas intresse att vinna den här matchen med. Då man förmodligen helst vill vinna gruppen o få möta lag fyra i andra gruppen istället för att möta lag nr tre och i seminfinalen så slipper man förmodligen gruppsegraren i andra gruppen med.

Så skulle jag vara kanadensare så skulle jag ta den här matchen på allvar.
Citera
2011-05-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envelope
Vad jag inte förstår är hur du kan veta det?

för det är bara Detroit kvar att plocka av och flera av deras spelar har redan tackat nej. Hur svårt är det att hänga med i utvecklingen.

anmäl rundblad nu.
Citera
2011-05-07, 18:30
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Ingen Marcus Johansson... http://hockey.expressen.se/trekronor/1.2427658/par-marts-nobbar-marcus-johansson

Tråkigt.

Ursäkten är ju lam också i mina ögon. I VM ska man spela de bästa oavsett ålder.
Citera
2011-05-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
för det är bara Detroit kvar att plocka av och flera av deras spelar har redan tackat nej. Hur svårt är det att hänga med i utvecklingen.

anmäl rundblad nu.

Hörnqvist?
Citera
2011-05-07, 19:45
Medlem
Davemeds avatar
förlåt om jag är trög, men varför blev inte Mange Johansson uttagen? Blev han skadad eller tacka han nej?
Citera
2011-05-07, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davemed
förlåt om jag är trög, men varför blev inte Mange Johansson uttagen? Blev han skadad eller tacka han nej?

Han fick tacka nej pga skador, ville vara frisk och hundra till säsongsstarten i höst istället.
Citera
2011-05-07, 20:08
Medlem
Sufferstreams avatar
Det Ovechkin sa i intervjun skulle man aldrig få höra ifrån en svensk nhl spelare.

Och det lär inte bli bättre i framtiden heller.
Citera
2011-05-07, 20:26
Medlem
NoTruces avatar
Förlåt om frågan ställts redan, men någon som vet varför Zdeno Chara inte är med i Slovakiens trupp?
Citera
2011-05-07, 20:36
Medlem
Evert-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Förlåt om frågan ställts redan, men någon som vet varför Zdeno Chara inte är med i Slovakiens trupp?
Går bra för bruins i SC.
Citera
2011-05-07, 20:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evert-Sven
Går bra för bruins i SC.

Tack. Kom på efter jag postat att det förmodligen hade med SC att göra.
Citera
2011-05-07, 21:24
Medlem
bombaccis avatar
lite kul att nedflyttningsserien är helt öppen i och med att Österrike lyckades vinna mot Slovenien och Lettland vann mot Vitryssland. Alla lagen har tre poäng nu.

Sista matcherna blir lettland - österrike och vitryssland - slovenien.

Så lettland kanske lyckas rädda sig kvar precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in