2011-04-29, 14:10
Medlem
Traktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tycker du inte att försvade värdsmästaren Tjeckien med Jagr i spetsen känns hetare än Sverige i så fall?

Fixar Sverige en bronsmedalj så ska de nog vara riktigt nöjda. Tjeckien däremot ser jag som en av tre huvudfavoriter ( ngot svagare än kanada o ryssland) men kan mycket väl gå fram till en final.

Hur menar du där, jag sade ingenting alls om Tjeckien utan konstaterade bara att Sverige inte är någon förhandsfavorit (i mina ögon), men kan slå underifrån. Det brukar väl Sverige traditionellt sett vara bra på, sämre att spela mot motståndare där vi ska slå dem än mot på förhand bättre motståndare.
Citera
2011-04-29, 15:04
Medlem
tcfmogs avatar
Tim Erixon och Jacob Silfverberg anmälda till truppen. Därmed är det bara Rundblad och Anders Nilsson som är oanmälda.
Citera
2011-04-29, 15:12
Medlem
Vm finalen 2004. Fyfan. Kommer aldrig glömma den kvällen. Inte ens 2006' bragd kan reparera det. Lider fortfarande mardrömmar om den där jävla matchen. Jag vet inte varför, men just den matchen kommer alltid ligga därbak och gno. Dany Heatley's friläge är som att möta en grizzlybjörn en svinkall natt mitt i alaskas skogar. Lasse Granqvist ångestframkallande vrålande. Gamnackar vid slutsignalen. Kanadensiska nationalsången. Jävla dick tärnström! Jävla Niedermayer! Och lidström som agerar stelopererad lyktstople. Så Tungt! Så Tungt!
Citera
2011-04-29, 15:14
Medlem
bombaccis avatar
Hur menar du där, jag sade ingenting alls om Tjeckien utan konstaterade bara att Sverige inte är någon förhandsfavorit (i mina ögon), men kan slå underifrån. Det brukar väl Sverige traditionellt sett vara bra på, sämre att spela mot motståndare där vi ska slå dem än mot på förhand bättre motståndare.

Att Tjeckien borde sättas före Sverige också.

Ryssland
Kanada
Tjeckien

Sedan är det svårbedömt.
Citera
2011-04-29, 15:20
Bannlyst
Då är det dags för det vi alla har väntat på VM
Tror faktiskt att Tyskland kan ge Ryssland lite problem viktigt att Tyskland gör första målet.
Spännande spännande
Citera
2011-04-29, 15:23
Bannlyst
Citat:
Jag tror du underskattar slovakien som har dom bästa anfallarna och målvakt.

Gör jag? Du vet väl att jag citerade en annan användare som mer trodde på tyskarna än slovakerna????

Tror Slovakien går till kvartsfinal ( som vanligt typ), kanske till semifinal, men inte längre än så. Tar de medalj så är det ju en riktigt stor framgång för slovaken. Men tror de åker ut i kvartsfinalen.
Visst är jag en drömmare men det kommer inte bara bli favorit segrar i årets vm det är jag övertygad om.
Senast redigerad av Charlie.-Sheen 2011-04-29 kl. 15:26.
Citera
2011-04-29, 15:31
Medlem
Traktes avatar
Citat:
Att Tjeckien borde sättas före Sverige också.

Ryssland
Kanada
Tjeckien

Sedan är det svårbedömt.

Jag har aldrig menat att Tjeckien skulle sättas efter Sverige, det jag menade var att Kanada och Ryssland är de två jag håller högst upp och att Sverige är lite av underdogs i årets turnering..
Citera
2011-04-29, 15:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Kanada plockar in fyra spelare till i sitt lag: målvakten Bernier, backarna Gragnani och Colaiocovo, och forwarden James Neal.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9330

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9356

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9117

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9362
Citera
2011-04-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StranZa
Här är kedjorna till första matchen :P
1. kedjan:
Juhamatti Aaltonen - Mikko Koivu - Tuomo Ruutu
Anssi Salmela - Sami Lepistö

2. kedjan:
Antti Pihlström - Niko Kapanen - Janne Lahti
Pasi Puistola - Ossi Väänänen

3. kedjan:
Janne Pesonen - Jarkko Immonen - Mikael Granlund
Janne Niskala - Jyrki Välivaara

4. kedjan:
Leo Komarov - Petteri Nokelainen - Mika Pyörälä
Lasse Kukkonen - Topi Jaakola

Målvakt: Petri Vehanen (Teemu Lassila)

Själv som finne tycker jag att de har ett av de sämsta lagen jag har sett på flera år av Finalnd. Förvånad om de tar sig förbi kvartsfinalen. Mest intressant för mig kommer att vara hur Mikael Granlund klarar sig på den här nivån!
Jaså? Som finne tycker jag att det ser rätt bra ut i år Antagligen för att jag är ett stort fan av Mikko Koivu och Leo Komarov, soffexpert som jag är tror jag att backarna kan sänka Finland, men man får hoppas på det bästa
Själv tycker jag också att Mikael Granlund blir en intressant spelare, vem vet, vi kanske får se en legend födas (ok jag tog i med legend, optimist som man är).
I övrigt tycker jag att Sverige inte ser lika skarpt ut som tidigare år, men jag har varit slapp med att kolla på EHC och NHL i år, men man får ju se snart.
I min åsikt ser Tjeckien nästan skarpast ut, skickliga spelare och ett par grabbar med rutin. Men såklart Ryssland och Kanada ställer alltid upp fina lag till VM. Slovakien utmanar om medaljer tror jag.
Hakkaa päälle!
Citera
2011-04-29, 16:15
Medlem
Nu börjar matchen, hoppas tyskarna bjuder ryssarna på en rejäl match!
Citera
2011-04-29, 16:26
Medlem
Som finne vill jag lägga lite fler perspektiv i tråden: Tre saker jag helst aldrig vill uppleva igen när det gäller Finland som spelar hockey!
1. Finland - Vitryssland 1-2 Vitryssarna gör mål efter 5 sekunder och slår nytt VM-rekord för snabbt mål och tar extrapoängen efter straffar, usch...
2. Finland - Danmark 2010 1-4 danskarna totalt utskåpade slöa och slarviga finnar,men peter regins mål var snyggt

3. Finland - Sverige 2003 lätt värst på listan när ni vände 5-1 till 5-6....
Citera
2011-04-29, 16:28
Medlem
Marthins avatar
Var kan man se Rysslands och Tysklands kedjor till matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in