2011-03-19, 08:45
Medlem
Hallå,

Jag har precis köpt en ny dator och har plockat ihopa den och allt det där, men problemet kommer när jag ska installera Windows 7 på den.

För att veta vad det är för grejer jag har att göra med så är delarna:
Moderkort: MSI P67A-C45 REV B3
Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Grafik: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
DVD: Samsung SH-S223C 22X DL Svart

Okay, så. När jag väl kommer in på installationen av Windows så passerar den första steget utan problem, tar nån sekund bara. Nästa steg så är det Expandering av Windows filer, där den står på 0% hela tiden och tillslut dyker ett felmeddelande upp.

"Det gick inte att installera de begärda filerna. Filen kanske är skadad eller saknas. Kontrollera att alla filer som behövs för installationen är tillgängliga, och starta därefter om installationen. Felkod: 0x80070017"

Jag har kollat Google efter felmeddelande men inget har hjälpt. Jag har testat att swappa RAM minnena hit och dit utan resultat. Jag har försökt använda två olika kopior av Windows 7, en engelsk och en svensk.

Frågan är om det är nåt fel på själva datorn, om det är nån drivrutin som fattas (tex. SATA drivrutin eller liknade) eller om det är nåt fel på hårddisken/DVD:n som gör så att filerna inte kan läsas in.

Själv känner jag mig dum som inte vet hur jag ska göra och att jag köpt en helt ny dator som jag inte ens kan använda. :/

Tacksam för all hjälp! <3
Citera
2011-03-19, 08:52
Medlem
thunderstuckeds avatar
Låter skumt att det blir samma problem med två olika skivor, men du har inte möjlighet att testa från USB?

Annars får du dra hem ubuntu och testa om det går felfritt att installera (allt köra liveskiva och formatera hårddisken och se om det hjälper).

Hittade detta på det stora nätet:

Citat:
Thanks for posting Error code 0x80070017 usually refers to bad media. If this is happening on both your flash drive and your burned DVD media I would recommend that you download the file again as you may have corruption in the ISO itself. So if possible, download the file again. After you download the new copy, try to burn it on a lower setting 4x or 8x. After you burn the disk on a lower setting with the new ISO, then see if you can install Windows 7.

Denna kan du använda när du ska skapa en bootbar win 7 usb:
http://www.elmajdal.net/Win7/Install...USB_Stick.aspx

Eller så kan du använda programmet som är rekommenderat för att skapa Ubuntu USB, finns win 7 alternativ där med.
Senast redigerad av thunderstucked 2011-03-19 kl. 08:55.
Citera
2011-03-19, 08:55
Medlem
Jo, jag ska testa att köra den från USB istället, håller just nu på att lägga över det. Får hoppas att det funkar. Kan testa din andra idé annars, men förhoppningsvis slipper jag det.
Citera
2011-03-19, 08:56
Medlem
thunderstuckeds avatar
uppdaterade mitt inlägg med lite info när du skrev ditt så du inte missar ;D
Citera
2011-03-19, 08:59
Medlem
Hihi, det var den guiden jag hittade och använder just nu.
Citera
2011-03-19, 09:07
Medlem
thunderstuckeds avatar
Jag fick tokjävlas igår när jag skulle ha in win7, fick köra ubuntu liveskiva och formatera innan win7 installationen ens ville gå igång! Sjukt dumt att partitionering och formatering inte dyker upp som ett första alternativ.

Hoppas det funkar för dig! Har haft samma problem och tror jag löste det med att köra USB istället för att bränna.
Citera
2011-03-19, 09:16
Medlem
Men funkar det inte med USB så får jag ju också köra liveskiva isåfall. :P Jag ska fan ha igång datorn så jag kan börja använda den!

Formaterar USB disken atm, jag håller tummarna för att det ska funka.
Citera
2011-03-19, 10:07
Medlem
Sorry for double post, men ville bara berätta att installationen lyckades genom USBn. Vad glad jag blir!

Även stort tack till thunderstucked för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in