2004-09-13, 09:09
Medlem
sikass avatar
Har någon mer än jag stött på problemet att alla flashback bilder (ink. "new thread" ikonen)
försvinner när ni kör firefox? jag vet inte om det är något jag gjort eller så för att det har funkat
i flera månader tidigare. jag andvänder även adblock men har rensat hela listan och bilderna
syns fortfarande inte. ganska störande att behöva byta till ie varje gång jag vill posta ett inlägg.

edit: Reklamen syns som vanligt eftersom dom antagligen ligger på en annan server.

vore jätte snällt om någon kunde hjälpa mig.
Citera
2004-09-13, 10:27
Medlem
Nja, jag använder Firefox, adblock, osv, men har ändå inga problem med bilder som saknas. Det torde alltså inte vara FF i sig som felar. Lite svårt att komma med några konkreta lösningar för ditt problem såhär på distans dock.

Är det bara de blinkande "dokumenten" som försvinner eller saknar du även andra bilder?
Citera
2004-09-13, 10:30
Medlem
enverhoxha99s avatar
Kör också Firefox och har inga som helst problem med saknade bilder, allt funkar som det skall. Har Adblock installerat.
Citera
2004-09-14, 21:55
Medlem
sikass avatar
jag saknar allt. varenda jävla bild. men alla andra sidor fungerar perfekt.
jag tror det är adblock som fuckat upp sej rejält. har testat att inaktivera det men det har inte hjälpt.
Citera
2004-09-14, 22:01
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikas
jag saknar allt. varenda jävla bild. men alla andra sidor fungerar perfekt.
jag tror det är adblock som fuckat upp sej rejält. har testat att inaktivera det men det har inte hjälpt.

Testa att gå in i Tools->Options->Web Features
Klicka på "Permissions".
Se till så att du tar bort eventuella blockeringar som inte skall vara där (testa förslagsvis alla som har med flashback att göra).

Detta kan hända om man råkat komma åt "block images from server" i högermenyn.

För er som kör mozilla så beskrev jag åtgärden där i inlägget nedan;
http://forum.flashback.info/scandina...87&postcount=4

Ändra gärna titeln till något mer beskrivande också så att andra som har samma problem hittar tråden... Annars får jag väl ta och skriva en Mozilla/Firefox-FAQ här för forumet.
Citera
2004-09-15, 10:45
Bannlyst
Kör också Firefox. Auto login funkar inte
Citera
2004-09-15, 12:47
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gTab
Kör också Firefox. Auto login funkar inte

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=147402
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=144250
Citera
2004-09-16, 00:02
Medlem
Jag kör Firefox, allt funkar fint.
Citera
2004-09-16, 00:16
Medlem
kayethoms avatar
Kör Mozilla (inte FireFox) och känner igen problemet med bilder som försvinner. Om du högerklickar på en saknad bild och väljer "view image" så kommer den säkert säga att bilden inte kan visas för att den är trasig. Rensa cachen, så bör det lösa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in