2004-09-13, 08:35
Medlem
Jag fattar inte detta snack om att "Göran Persson hade utsett Anna Lindh till sin efterträdare". Det är väl ingen monarki heller? Jag har aldrig hört någon annan partiledare säga nåt så idiotiskt, vare sig borgerlig eller vänster.

GP är tillsatt av sin partistyrelse. Inte av sin företrädare. Sen kan väl en partiledares ord väga tungt om han är respekterad. Men detta att hon skulle tränas till att "ta över"..... GP var inte tränad att "ta över", han var en dark horse.

Eller är det ytterligare ett tramsigt försök att postumt hylla Anna Lindh?
Citera
2004-09-13, 08:51
Medlem
Renegades avatar
Vad det handlar om är naturligtvis det du är lite inne på, nämligen att han i dagsläget har stort inflytande. Sen är det ju väldigt starkt traditionsbundet inom det socialdemokratiska partiet, och kommande partiordförande är ju sådan som mer eller mindre informellt diskuteras, och man lägger upp strategier på lång sikt. Sittande ordförande, i dagsläget Göran Persson, kan naturligtvis, genom att utse vissa personer inom partiet till olika tjänster, göra dem mer eller mindre lämpliga att senare ta över ordförandeskapet. Det är i dagsläget allmänt känt att man inom socialdemokraternas VU var rörande överens om att Anna Lindh var en mycket lämplig person att leda partiet efter Göran Persson. Det är också detta som åsyftas med "snacket".
Citera
2004-09-13, 09:38
Medlem
Reine Röksvamp2s avatar
Det är väl känt att Per Nuder är den fetes kandidat till efterträdare, vilket kommer att märkar massmedialt inför valet då han kommer att "fösas" fram i alla möjliga program.
Citera
2004-09-13, 09:40
Moderator
impieteers avatar
Utser man verkligen sin efterträdare i en monarki?
Citera
2004-09-13, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reine Röksvamp2
Det är väl känt att Per Nuder är den fetes kandidat till efterträdare, vilket kommer att märkar massmedialt inför valet då han kommer att "fösas" fram i alla möjliga program.

Tycker det är bra.

Nuder är en pussy jämfört med Persson. Inte ett jävla dugg karismatiskt heller.

Ungefär som när Bildt utsåg Bo lundgren till sin efterträdare...
Citera
2004-09-13, 11:01
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas26
Tycker det är bra.

Det är ju klart förvånande att Ulvskog blev ny partisekreterare. Det är ju känt att det också kan vara en fingervisning om vad som komma skall. Precis som det är allmänt känt att sossarna VÄLDIGT gärna vill få fram en kvinnlig ordförande, för att vinna tillbaka många förlorade väljare från vänsterpartiet. Tror inte Nuder har så stort stöd bland avdelningarna ute i landet, eller ens inom VU, så även om Persson önskar det, tror jag inte det kommer ske, inte vid nästa skifte iaf. Kanske en framstående post, finansminister eller liknande. Tror det är mer troligt...
Citera
2004-09-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Utser man verkligen sin efterträdare i en monarki?
Tja, i Jordanien och andra avlägsna länder gör man det.

(Där satte du dit mig. Asch!)
Citera
2004-09-15, 12:45
Medlem
anteDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas26
Tycker det är bra.

Nuder påminner en del om Reinfeldt tycker jag. Vem vet, kanske får det konsekvensen att vi får två starka motpoler och en mer vital debatt. Inte så troligt, men kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in