Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-18, 11:54
  #1
Medlem
Hej!

Sitter här med beslut ångest om vilken mobil jag ska köpa, de trä jag tänkt på är

1. Samsung Omnia 7
Vill testa en windows phone, men gillar inte riktigt layouten och osäker på om man kan ladda ner appar på den. Dessutom finns det inget nordiskt tangentbord (om man inte kan laddar ner d.v.s)

2. Apple Iphone 4
Kommer antagligen jail-breaka den för att få ut maximalt utav den. Har flera vänner som har den och det är lätt att få ner spel på den... Enda problemet är att jag inte gillar apple.

3. En google-phone Nexus S
Snabb och lätt display, och touchen värkar fin. Apps verkar det finnas gott om.

Som ni märker är jag ingen mobil-expert, men det jag vill få utav mobilen är följande:
1. Apps, på jobbet har vi ganska mycket frihet och för att fördriva tiden vill man göra något.
2. Bra batteri tid och lätt att sms:a som nämnt ovan så blir det endel sms också för att få tiden att gå.

Dessa 2 faktorer är viktiga, sen är kameran inte så viktig heller, men den får inte vara så dålig men den behöver inte vara jättebra heller.

Så vilken av dessa hade ni valt Flashback?
Ni får gärna tipsa om andra telefoner och ni får även lägga in argument varför ni just valde den ni gjorde!

Tack!
Citera
2011-03-18, 12:05
  #2
Medlem
paltmoss avatar
Skulle personligen säga en iPhone, har själv en androidlur men jag skulle nog föredra iOS
Citera
2011-03-18, 12:10
  #3
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Du säger ju själv att du vill ha en Iphone. Att du inte gillar Apple beror antagligen bara på att du är lite trångsynt.
Citera
2011-03-18, 12:12
  #4
Medlem
Att du, precis som jag, inte gillar Apple känns ju som en dealbreaker när det gäller iPhone. Jag hade, om jag vorit dig, botaniserat bland Android-telefonerna - finns jävligt mycket najsa telefoner i din prisklass.
Citera
2011-03-18, 12:27
  #5
Medlem
Tihihis avatar
Jag skulle vilja säga iPhone 4. Men inte NU. Alla vet att det kommer en ny modell inom kort, vill du tvunget ha iPhone så ska du vänta.
Citera
2011-03-18, 14:31
  #6
Medlem
katastrof.s avatar
är det inte det som är grejen med iphone? att det kommer en ny varannan månad vilket gör att man egentligen alltid "ska vänta på nästa modell"?
Citera
2011-03-18, 14:34
  #7
Avstängd
Skulle också säga IP4, dels pga att den är GPU accelerad vilket inte android mobiler är och den är mer "smooth" i menyerna m.m

Flash är bara onödigt imo och 99% flash på nätet är reklam
Widgets är också onödigt såvida du inte använder de
Citera
2011-03-18, 14:35
  #8
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrof.
är det inte det som är grejen med iphone? att det kommer en ny varannan månad vilket gör att man egentligen alltid "ska vänta på nästa modell"?

Apples iPhone kommer en gång om året.

Alla andra tillverkare släpper däremot en telefon varannan månad eller oftare.
Citera
2011-03-18, 14:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Apples iPhone kommer en gång om året.

Alla andra tillverkare släpper däremot en telefon varannan månad eller oftare.

Detta är irrelevant hur ofta man släpper en telefon, jag vill ha en telefon som ska fungera bra o.s.v.
En till anledning varför jag inte gillar Iphone är för nästan alla springer runt med en...
Citera
2011-03-18, 14:51
  #10
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljepannan
En till anledning varför jag inte gillar Iphone är för nästan alla springer runt med en...

Köp då inte den, fundera inte ens på att köpa den och stryk den från din lista ovan. Problemet är löst.
Citera
2011-03-18, 17:47
  #11
Medlem
WhiteAryanAngels avatar
Iphone är riktigt bra . Men vänta till den nya Iphonen finns

Android är bra men faller inte mig i smaken . Finns många mer appar till iphone och den e ju klart snyggare än majoriteten av alla android lurar som råkar vara av asiatiskt märke
Citera
2011-03-19, 01:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteAryanAngel
Iphone är riktigt bra . Men vänta till den nya Iphonen finns

Android är bra men faller inte mig i smaken . Finns många mer appar till iphone och den e ju klart snyggare än majoriteten av alla android lurar som råkar vara av asiatiskt märke

Hmm, okej okej. Jag har för mig att man kan ladda ner spel via torrents liknande saker med android telefoner.. eller är jag fel ute?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback