Jo det är så att det har börjar rinna från ögat på min hund. Vad kan det bero på och vad kan man göra åt det isf? Det är en riktigt combo blandning Amerikansk Bulldog/ Amstaff och rottis.
Ring till veterinären och fråga samma sak Det kan ju vara allt möjligt. T.ex inåtväxande ögonfransar eller bara skit i ögat helt enkelt. Hoppas det löser sig.
Finns receptfria ögonsalvor om det är en lindrig infektion/inflammation: Ex Noviform som jag använder både på mina hundar och på mig själv. OM det inte går över eller om hunden verkar påverkad bör du dock söka en veterinär, man har bara två ögon.
Finns receptfria ögonsalvor om det är en lindrig infektion/inflammation: Ex Noviform som jag använder både på mina hundar och på mig själv. OM det inte går över eller om hunden verkar påverkad bör du dock söka en veterinär, man har bara två ögon.
Kan vara ögoninflammation, köp destillerat vatten och tvätta ett par gånger per dag så försvinner det av sig självt.
Min hund har fått detta ett par gånger och det har aldrig varit någon fara. Symptomen var lite grumliga rinnande ögon.
Var noga att inte torka med samma bomullstuss på båda ögonen då det kan sprida sig/förvärra till andra ögat.
P.S Vid närmare eftertanke är jag inte hundra procent om det verkligen var ögoninflammation som min hund hade, däremot så låter det exakt som du beskrev att din hund har, "rinniga ögon"..
Senast redigerad av Airsick 2011-03-22 kl. 11:19.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!