Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-18, 01:17
  #1
Avstängd
Enligt reglerna så säger det väl att man först blir bannlyst i en vecka och sedan permanent? Jag blev varnad och sedan permanent bannlyst.
Citera
2011-03-18, 01:24
  #2
Medlem
_Nille_90s avatar
Finns la ett antal sätt att bli banlyst direkt. Du gjorde la nått jättedumt?
Citera
2011-03-18, 01:30
  #3
Avstängd
nej inte direkt, 2.01 för många små tillsägelser antar jag det står för?
Citera
2011-03-18, 01:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkimedes33
nej inte direkt, 2.01 för många små tillsägelser antar jag det står för?

2.01 är Ohörsamhet. Du har fått flertalet tillsägelser på kort tid. Aja baja!
Citera
2011-03-18, 01:38
  #5
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
2.01 är Ohörsamhet. Du har fått flertalet tillsägelser på kort tid. Aja baja!
Är ju dock inget svar på TS fråga varför han blev permbannad. Har man fått en varning med en veckas avstängning och sedan får en till varning så borde det bli 1 månads avstängning och inte banning. För att bli permanentbanning redan på andra avstängningen så bör det väl krävas någonting allvarligare än "ohörsamhet"?
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2011-03-18 kl. 01:40.
Citera
2011-03-18, 01:42
  #6
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkimedes33
Enligt reglerna så säger det väl att man först blir bannlyst i en vecka och sedan permanent? Jag blev varnad och sedan permanent bannlyst.
En liknande tråd finns på https://www.flashback.org/t1489247. "Read it 'n' weep" som Frank Zappa sade i en låt.
Citera
2011-03-18, 05:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är ju dock inget svar på TS fråga varför han blev permbannad. Har man fått en varning med en veckas avstängning och sedan får en till varning så borde det bli 1 månads avstängning och inte banning. För att bli permanentbanning redan på andra avstängningen så bör det väl krävas någonting allvarligare än "ohörsamhet"?

Om du kollar inlägget som jag citerade när jag svarade så skrev han att han hade fått 2.01. Jag tog för givet att han "dramaqueenade" rubriken och svarade därför enbart på just 2.01 :P
Citera
2011-03-18, 05:53
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är ju dock inget svar på TS fråga varför han blev permbannad. Har man fått en varning med en veckas avstängning och sedan får en till varning så borde det bli 1 månads avstängning och inte banning. För att bli permanentbanning redan på andra avstängningen så bör det väl krävas någonting allvarligare än "ohörsamhet"?

Jag fick varken en veckas avstängning eller en månads utan perm direkt, skickad ett meddl till moden som gjorde det men han svarade aldrig på frågan då jag skulle gärna vilja få lite upprättelse i frågan, kanske bara blev ett fel i systemet för dem?
Citera
2011-03-18, 05:54
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
En liknande tråd finns på https://www.flashback.org/t1489247. "Read it 'n' weep" som Frank Zappa sade i en låt.


Det där är ju verkligen inte ens samma sak.
Citera
2011-03-18, 07:07
  #10
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkimedes33
Enligt reglerna så säger det väl att man först blir bannlyst i en vecka och sedan permanent? Jag blev varnad och sedan permanent bannlyst.

Men det är fixat nu? Är det ett annat konto så kan ju inte modsen se vad du pratar om.
Citera
2011-03-18, 15:09
  #11
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkimedes33
Jag fick varken en veckas avstängning eller en månads utan perm direkt, skickad ett meddl till moden som gjorde det men han svarade aldrig på frågan då jag skulle gärna vilja få lite upprättelse i frågan, kanske bara blev ett fel i systemet för dem?
1.02, 1.05, 1.09 och 1.11 leder till avstängning direkt. Säkert att du inte brutit mot någon av dessa reglerna?
Citera
2011-03-18, 16:05
  #12
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
1.02, 1.05, 1.09 och 1.11 leder till avstängning direkt. Säkert att du inte brutit mot någon av dessa reglerna?
Samtliga 1.xx regler kan leda till avstängning direkt, det beror på hur grovt brottet är.
Vissa gör det däremot betydligt mer ofta än andra, t ex de du listade ovan.
Det innebär däremot inte att samtliga brott mot de regler du listade alltid leder till permanent bannlysning, även de kan "bara" bli en vanlig varning.
Man kan till och med komma undan med endast en tillsägelse, det är en bedömningssak och beror som sagt på vad och hur man har skrivit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback