Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-17, 22:46
  #1
Medlem
Energis avatar
Sökte men fann ingen tråd.

http://www.youtube.com/watch?v=lSx1R...layer_embedded

http://www.idg.se/2.1085/1.373978/ub...st-gutiar-hero

Någon som har någon mer information? Spekulationer? Själv så har jag längtat efter ett sådant här spel sedan guitar hero kom. Hoppas innerligt att det här blir bra.
Citera
2011-03-17, 22:56
  #2
Medlem
Ser spännande ut, prenumererar på tråden för update!
Citera
2011-03-17, 22:57
  #3
Medlem
Jhetons avatar
Läste om det på IDG (tror jag O.o) och tyckte det lät rätt bra! blir 'lite' mer verkligt att sitta med en riktig gura ist för plastgitarren man får med guitar hero.
Prenumererar i hopp om mer info
__________________
Senast redigerad av Jheton 2011-03-17 kl. 23:00.
Citera
2011-03-17, 23:06
  #4
Medlem
Extractors avatar
Kommer vi spela call of duty med airsoft liknade snart? xD Ne men denna verkar kanske nice
Citera
2011-03-17, 23:08
  #5
Avstängd
koppikatts avatar
Kan inte förstå hur dom får ihop detta. I promo-videorna så pluggar dom in gitarren direkt i en 360/PS3. En sådan har ju knappast en inbyggd amp. Hur kan en 360/PS3 känna av vad man slår för not på gitarren via USB?
Citera
2011-03-17, 23:09
  #6
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Kan inte förstå hur dom får ihop detta. I promo-videorna så pluggar dom in gitarren direkt i en 360/PS3. En sådan har ju knappast en inbyggd amp. Hur kan en 360/PS3 känna av vad man slår för not på gitarren via USB?

Är väl inga problem? Finns ju gitarrstämmare ju. Känner av vilka toner som spelas, ser inga problem med det.
Citera
2011-03-17, 23:18
  #7
Avstängd
koppikatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Är väl inga problem? Finns ju gitarrstämmare ju. Känner av vilka toner som spelas, ser inga problem med det.


haha så du tror seriöst att en tuner ska hänga med i varenda ton när man spelar en låt? Då får det vara en jävligt vass sådan. Det är stor skillnad på att stämma en gitarr och spela en låt vetu.

Edit: Hittat lite info om det hela nu:
Citat:
Med spelet följer en adapter som kopplas in ditt Xbox 360 eller Playstation 3 i vilken du sedan pluggar in en riktig elgitarr.


Förmodar att det är en sorts amp som medföljer då. Blev lite tveksam först när dom visade att man kopplar in gitarren direkt i konsolen. Det hade ju aldrig fungerat så. Men nu blev det hela lite mer intressant

Infon jag hittade: http://m3.idg.se/2.1022/1.373978/ubi...st-gutiar-hero
__________________
Senast redigerad av koppikatt 2011-03-17 kl. 23:24.
Citera
2011-03-17, 23:24
  #8
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
haha så du tror seriöst att en tuner ska hänga med i varenda ton när man spelar en låt? Då får det vara en jävligt vass sådan. Det är stor skillnad på att stämma en gitarr och spela en låt vetu.

Självklart är det skillnad men tekniken finns ju där liksom. Vettefan hur dom löser det rent tekniskt men verkar fullt möjligt.
Citera
2011-03-17, 23:26
  #9
Avstängd
koppikatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Självklart är det skillnad men tekniken finns ju där liksom. Vettefan hur dom löser det rent tekniskt men verkar fullt möjligt.


Jo hittade lite mer info om det hela. Promo-videorna som fanns på deras hemsida gjorde mig lite skeptisk så. Men nu verkar det hela lite mer intressant. Läste även att Gibson förmodligen kommer att backa upp detta med ett paket med spel + en ~200$-gitarr till ett förmånligt pris. Nam nam!
Citera
2011-03-17, 23:36
  #10
Medlem
Sulan33s avatar
Hur tror ni att det kommer funka med svårighetsgrader? Kommer det man kunna spela och känna igen en låt man spelar IRL på Easy tro? Detta spelet kan bli ett av de bästa jag kommer att spela, får hoppas att det inte floppar!
Citera
2011-03-17, 23:47
  #11
Avstängd
koppikatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
Hur tror ni att det kommer funka med svårighetsgrader? Kommer det man kunna spela och känna igen en låt man spelar IRL på Easy tro? Detta spelet kan bli ett av de bästa jag kommer att spela, får hoppas att det inte floppar!

Kolla videon där bruden som är nybörjare provar på spelet: http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/
Det är ju en sjukt simpel låt så en sådan låt ska nog inte vara så svårt att lära sig att spela och därmed även kunna spela den på riktigt. Finns ju redan många program till PC där man lär sig att spela via tabs. Gissar att upplägget är något liknande i detta spel.

Citera
2011-03-18, 15:24
  #12
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Kolla videon där bruden som är nybörjare provar på spelet: http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/
Det är ju en sjukt simpel låt så en sådan låt ska nog inte vara så svårt att lära sig att spela och därmed även kunna spela den på riktigt. Finns ju redan många program till PC där man lär sig att spela via tabs. Gissar att upplägget är något liknande i detta spel.


Okej, så om man bara lär ifrån spelet så blir man en sånhär riktig trubadur som bara kan spela tio låtar med olika röstlägen i sången ungefär? Det skulle jag kunna nöja mig med att kunna om det är det som krävs för att komma upp i hastighet med vänsterhand i ackordbyten osv. (Jag har testat att spela och lära mig på ett ordentligt sätt, men det är så tråkigt när jag inte kunde spela en låt som lät någorlunda okej för mig.)

För det är väl inte så att det påverkar mer negativt att spela/ lära sig spela på detta sättet än att inte spela alls, eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback