Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-17, 13:21
  #1
Medlem
SirDleifemans avatar
Min Sony Ericsson k300i från 2006 har börjat ge upp, så jag kommer tyvärr bli tvungen att köpa en ny telefon ganska omgående.

Mina krav är att den ska gå att ringa med och SMS:a med.... den ska vara simpel att använda, inga jävla små knappar du behöver en tandpetare till, den ska vara hållbar och inte ha nåt risigt interface som låser sig. Samtidigt ska den inte se ut som nån gummerad kloss bara för att jag är ute efter lite kvalitet. Plus i kanten är ficklampsfunktion och en hyfsad kamera.

Behöver inte vara nån smartphone eftersom jag inte har några vänner och alltså inte tjänar nåt på ett abonnemang, och kontantkort till en avancerad touchmobil med massa internetfunktioner och applikationer känns meningslöst? Facebook i mobilen hade varit ett plus också, så länge det inte kostar nånting utan abonnemang?

Maximalt pris 2000 spänn.
Citera
2011-03-17, 13:22
  #2
Medlem
dkas avatar
Nokia 3310, 50 spänn på Tradera.

Visserligen ingen kamera, facebook eller ficklampa.
Citera
2011-03-17, 13:53
  #3
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Sony Ericsson W880i - ända problemet är knapparna men riktigt skön mobil. Lätt att bära med sig, har ett fint minne om du nu bestämmer dig för att ha lite musik på den. Lätthanterlig och helt klart prisvärd!

Annars hade jag spanat lite efter Nokia sen det låter som det är det du söker efter!
Citera
2011-03-17, 20:53
  #4
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDleifeman
Min Sony Ericsson k300i från 2006 har börjat ge upp, så jag kommer tyvärr bli tvungen att köpa en ny telefon ganska omgående.

Mina krav är att den ska gå att ringa med och SMS:a med.... den ska vara simpel att använda, inga jävla små knappar du behöver en tandpetare till, den ska vara hållbar och inte ha nåt risigt interface som låser sig. Samtidigt ska den inte se ut som nån gummerad kloss bara för att jag är ute efter lite kvalitet. Plus i kanten är ficklampsfunktion och en hyfsad kamera.

Behöver inte vara nån smartphone eftersom jag inte har några vänner och alltså inte tjänar nåt på ett abonnemang, och kontantkort till en avancerad touchmobil med massa internetfunktioner och applikationer känns meningslöst? Facebook i mobilen hade varit ett plus också, så länge det inte kostar nånting utan abonnemang?

Maximalt pris 2000 spänn.

Kanske kan SonyEricsson J10i2 (Elm) vara nåt för dig. Bra knappar, ingen ficklampa, 5Mp-kamera, Wifi.
Du kan ju klämma lite på den o kolla om den stämmer med dina önskemål.
Citera
2011-03-18, 00:09
  #5
Medlem
SirDleifemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dka
Nokia 3310, 50 spänn på Tradera.

Visserligen ingen kamera, facebook eller ficklampa.

Lite mer fancy får det gärna vara

Citat:
Ursprungligen postat av PowerToThePeople
Sony Ericsson W880i - ända problemet är knapparna men riktigt skön mobil. Lätt att bära med sig, har ett fint minne om du nu bestämmer dig för att ha lite musik på den. Lätthanterlig och helt klart prisvärd!

Annars hade jag spanat lite efter Nokia sen det låter som det är det du söker efter!

W880i såg fruktansvärt jobbig ut att hantera

Ska kanske kika åt Nokiahållet också då, även fast jag inte är bästa vän med deras interface av nån anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Kanske kan SonyEricsson J10i2 (Elm) vara nåt för dig. Bra knappar, ingen ficklampa, 5Mp-kamera, Wifi.
Du kan ju klämma lite på den o kolla om den stämmer med dina önskemål.

Låter intressant, får kika närmare i helgen, på bilderna såg den i alla fall lovande ut
__________________
Senast redigerad av SirDleifeman 2011-03-18 kl. 00:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback