Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-16, 19:05
  #1
Medlem
milliondollarbabys avatar
jag är inte så hightech på touchmobiler, ska faktiskt köpa min första snarast

men vilken ska jag ha?
Sation har ju bra kamera, och det är vad jag mest vill åt...MEEEEEEEEN jag tycker alla säljer dem till höger o vänster (har sett det på tradera o blocket t,ex)
Och är det för att den inte är bra?


Var trevlig när ni svarar, tack!
Citera
2011-03-16, 19:12
  #2
Medlem
Visst, Satio har en riktigt bra kamera. Men om du är ute efter en Smart mobil är varken Satio eller Vivaz ett särskilt smart val. Dom kör på Symbian (operativsystemet) och det är helt underlägset alla former av Android och iOS. Bäst kamera i klassen smarta telefoner har Ipnone 4 och möjligtvis nya SonyEricsson Arc.
Citera
2011-03-16, 19:13
  #3
Medlem
hypostrofens avatar
Om du definitivt ska ha en av dessa två skulle jag föreslå vivaz. Den är lite vassare och av dom jag känner så strular den inte lika mycket som Satio!

Annars föreslår jag att du köper en telefon med android. Jag tycker det är alldeles underbart med att man kan ha mobilen/startsidorna precis som man själv vill

Om du ska ha sony föreslår jag nog Xperia Arc eller Xperia X10
Citera
2011-03-16, 19:14
  #4
Medlem
du kanske inte har hängt med men nuförtiden gäller "smartphones" Satsa på en lur med Android eller en Apple. så ska du se att användningsområdet för telefonen blir bra mycket större.

Finns ingen vits med att köpa vivaz eller satio. för priserna en satio kostar får du en bra Android lur. Xperia neo / arc skulle jag satsat på, Jag får en neo när den kommer..
Citera
2011-03-16, 20:01
  #5
Medlem
milliondollarbabys avatar
okej, precis som jag misstänkte med satio då!

blir troligtvis en android-jävel då!

Tackar o bugar för hjälpen
Citera
2011-03-16, 20:03
  #6
Medlem
milliondollarbabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
du kanske inte har hängt med men nuförtiden gäller "smartphones" Satsa på en lur med Android eller en Apple. så ska du se att användningsområdet för telefonen blir bra mycket större.

Finns ingen vits med att köpa vivaz eller satio. för priserna en satio kostar får du en bra Android lur. Xperia neo / arc skulle jag satsat på, Jag får en neo när den kommer..



den såg väldigt stor ut den där neo...skulle inte få plats med en sån i jackfickan (där jag alltid har luren)
men en xperia mini skulle nog falla mig bättre i smaken
Citera
2011-03-16, 20:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milliondollarbaby
den såg väldigt stor ut den där neo...skulle inte få plats med en sån i jackfickan (där jag alltid har luren)
men en xperia mini skulle nog falla mig bättre i smaken
som en desire i storleken... om du känner till den..
Citera
2011-03-16, 20:13
  #8
Medlem
milliondollarbabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
som en desire i storleken... om du känner till den..


haha nej vet inte vad det är, har en sony ericson 595 som jag kan allt om

det bevisar kanske på mitt dåliga vetande om mobiltelefoner
Citera
2011-03-16, 20:24
  #9
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milliondollarbaby
haha nej vet inte vad det är, har en sony ericson 595 som jag kan allt om

det bevisar kanske på mitt dåliga vetande om mobiltelefoner

Köp antingen en htc eller en iphone, men köp för fan inte x10 mini då det är den "plastigaste" telefonen i världshistorien, dessutom riktigt slö skärm.
Citera
2011-03-16, 20:37
  #10
Medlem
milliondollarbabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Köp antingen en htc eller en iphone, men köp för fan inte x10 mini då det är den "plastigaste" telefonen i världshistorien, dessutom riktigt slö skärm.



nu börjar jag få cp ryck här...nu vet jag verkligen inte vad jag ska köpa

Iphone och sån är alldeles för avancerat, har lekt med min kompis iphone och jag fattade ingenting..behöver mjukstarta med något men ingen skit telefon....typ
Citera
2011-03-16, 20:39
  #11
Medlem
en valfri android klarar tillochmed min svärfar som är inte de minsta teknisk kunnig... men han håller på som fan med telefonen nu
Citera
2011-03-16, 20:45
  #12
Medlem
milliondollarbabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
en valfri android klarar tillochmed min svärfar som är inte de minsta teknisk kunnig... men han håller på som fan med telefonen nu


haha, ja kan han så kan nog jag!
köper man en ny så måste man ju ägna några timmar att lära känna den
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback