Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-16, 16:19
  #1
Medlem
Ace Frehleys avatar
Det lutar åt en Arc pga bättre kamera men vad säger ni? Vilken är bäst?
Citera
2011-03-16, 16:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Frehley
Det lutar åt en Arc pga bättre kamera men vad säger ni? Vilken är bäst?

Kvalité eller plastigt?
SE eller Samsung.

Jag skulle välja en arc, men jag är partiskt, har en x10i och skulle bra gärna lägga vantarna på en arc.

Sen har du ju det där med uppdateringar från SE, de äääär ju så låååångsamma.
Citera
2011-03-16, 16:23
  #3
Medlem
Knoppys avatar
Jag är sjukt nöjd med min galaxy s, så II skulle vara ett natruligare väl än SE arc. Nu är jag dock inte speciellt insatt i telefonernas tekniska uppgifter. Det är väl mer eller mindre samma telefon? (rätta mig gärna här). En smaksak imo :P
Citera
2011-03-16, 16:23
  #4
Avstängd
Bitsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Frehley
Det lutar åt en Arc pga bättre kamera men vad säger ni? Vilken är bäst?

Lustigt, jag funderade på precis de två telefonerna förut(även Optimus 2X) men bestämde mig för Arc.

Denna och flera andra trådar hjälpte mig, det som avgjorde för mig var:

* Kamera
* Utseende
* Release date(hörde att SGSII kan dröja till juni)

Lycka till.

[EDIT]: Länken verkar krånga, här är URL: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=31191

[EDIT]2: Nej, det fungerade tydligen.
__________________
Senast redigerad av Bitsocker 2011-03-16 kl. 16:26.
Citera
2011-03-16, 16:39
  #5
Medlem
Angående uppdateringar så har SE lovat att de ska bli bättre på detta. Den kommer med Android 2.3 och är garanterad att kunna uppdateras till 3.0 när denna blir tillgänglig.

Arc är en rätt så väldesignad telefon, problemet är att SE envisas med att använda knarrig plast, jag vägrar ha en telefon i high end-segmentet med dålig kvalitetskänsla.

Den har samma processor som X10i alltså snapdragon 1000MHz, en processor som fungerar rätt så bra men känns lite föråldrad när konkurrenterna lanserar enheter med dual core-processorer. Den räddas dock av sitt operativsystem.
Touchen är följsam och stödjer samma typ av dual touch som kom med den senaste uppdateringen till X10i. Fronten är dock gjord i plast och får lätt fettfläckar.

Jag skulle nog ha kollat på de kommande modellerna från htc istället. Dual core, 2.3 och bättre kvalitetskänsla. Nackdelarna där är sämre design och sämre kamera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback