Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-16, 09:16
  #1
Medlem
Fick reda på att jag ska åka på en lång resa (inom Sverige) om 2 veckor och då måste jag ha en mobiltelefon för att kika lite på film på tåget, surfa runt lite, kika forum och ringa samt SMS:a. Tror ni en ZTE Blade fungerar till att surfa och kika på film? Eller bör jag köpa på något pampigare? Bryr mig inte särskilt mycket om spel ... men hade varit kul att kunna lira något litet skit spel iaf. Hade tänkt mig Telia:s max 25 abonnemang för surf osv. Är det ok?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-16, 09:21
  #2
Medlem
Beroende på vilken budget du har, HTC Wildfire finns också i likande prisklass, men den är nog snäppet sämre.
Citera
2011-03-16, 09:23
  #3
Medlem
Rekomenderar värkligen iphone 4 med telenor surfa bas för 300kr månad, obegränsad data-trafik. Dessutom kan du kolla på film o spela o surfa o.s.v.
Citera
2011-03-16, 09:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Beroende på vilken budget du har, HTC Wildfire finns också i likande prisklass, men den är nog snäppet sämre.

Har egentligen ingen gräns men vill såklart ha mest mobil för pengarna.
Men är skärmen tillräckligt stor för att kännas vettig vid filmtittande? Och sedan hur fungerar batteriet på såna här mobiler när man kikar på film? Räcker det länge?

Går det att pröjsa in piratkopierade filmer/TV-serier enkelt?

Har funderat på Optimus 2X också men den "släpps" först den 24:e och då kan jag väl inte få den förrän några dagar efter?
Citera
2011-03-16, 09:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blitto44
Rekomenderar värkligen iphone 4 med telenor surfa bas för 300kr månad, obegränsad data-trafik. Dessutom kan du kolla på film o spela o surfa o.s.v.

Men iPhone 4 är en otroooligt dålig mobil för den summa du betalar. HTC Desire känns likvärdig och nu finns ju även LG:s nya Optimus 2X som är otroligt mycket stadigare... nej, inte en iPhone. Det känns som att slänga pengar i sjön för att få en extra bögaccessoar.
Citera
2011-03-16, 09:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caedes
Har egentligen ingen gräns men vill såklart ha mest mobil för pengarna.
Men är skärmen tillräckligt stor för att kännas vettig vid filmtittande? Och sedan hur fungerar batteriet på såna här mobiler när man kikar på film? Räcker det länge?

Går det att pröjsa in piratkopierade filmer/TV-serier enkelt?

Har funderat på Optimus 2X också men den "släpps" först den 24:e och då kan jag väl inte få den förrän några dagar efter?

Har du pengar för bättre är det nog inte fel, du kommer tjäna på det senare.
Filmtittande har jag ingen erfarenhet av, men tror det ska fungera ok. Finns VLC att ladda ner till android. Man behöver inte komprimera, sålänge man har tillräckligt stort minneskort.
Vad du än gör köp inte iphone.
Citera
2011-03-16, 09:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Har du pengar för bättre är det nog inte fel, du kommer tjäna på det senare.
Filmtittande har jag ingen erfarenhet av, men tror det ska fungera ok. Finns VLC att ladda ner till android. Man behöver inte komprimera, sålänge man har tillräckligt stort minneskort.
Vad du än gör köp inte iphone.

Så varför Desire istället för Blade? Jag vet att kameran är bättre ... men vad annars tjänar jag förrutom en förlust på 1800kr?
Citera
2011-03-16, 10:23
  #8
Medlem
HTC Desire HD då? 3880kr. Är det mer prisvärt än LG:s Optimus 2X för 4800kr?
__________________
Senast redigerad av caedes 2011-03-16 kl. 11:09.
Citera
2011-03-16, 15:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caedes
Så varför Desire istället för Blade? Jag vet att kameran är bättre ... men vad annars tjänar jag förrutom en förlust på 1800kr?
Desire är bra mycket snabbare, klarar av att spela upp 720p filmer, bättre kamera m.m.

Går enkelt att jämföra med prisjakt.nu och youtube, sök bara på dom telefonerna du är intresserad av så ser du lättast vilken du gillar bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av caedes
HTC Desire HD då? 3880kr. Är det mer prisvärt än LG:s Optimus 2X för 4800kr?

Svår fråga.
Av att jämföra med prisjakt, och förhållande till pris skulle jag tagit Desire HD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback