Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2011-04-21, 02:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tycker att man är töntig om man bara knarkar för att man ska vara cool. Jag vet några som vill verka vara tuffa när de knarkar. Och dessa tror det är coolt att röka vanliga cigg också. Men visst verkar det coolt med knark om man läser "the dirt" t.ex, men då är det inte bara för att de knarkar en massa utan att de är riktiga rockstjärnor.
Citera
2011-04-21, 03:11
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Uppenbart finns det två typer av "knarkare"

Horungarna: Som tycker dom är coola och drar allt som är möjligt för dom är så inåthelvete badass, sen ska det skrivas raplåtar och gå med luvorna uppe. Är det någon som bråkar ska dom tamefan visa hur coola dom är för dom har 5g i jackfickan.

Livsnjutare: Som gör det för att slappna av, röka lite brunt/grönt bara för att njuta av livet. Ha kul med kompisarna och skratta och må bra helt enkelt.

Det tråkiga är att horungarna svärtar ned livsnjutarnas rykte, folk som inte är insatta drar alla över en kant, säger man att man håller på med hasch är man en riktigt gangster och kriminell jävel i Anderssons ögon.

Men men jag skulle inte alls kalla mig själv för cool att jag röker på ibland, jag sträcker mig aldrig till kemiskt skit av uppenbara skäl. Sen är det inget jag skryter om heller att jag röker då och då...jag ser mig helt enkelt bara som en livsnjutare, glida runt på stan med ett leende och Parov Stelar i Ipoden, ja man kan må så bra helt enkelt!

Finns minst en typ till! De som, liksom jag, tafatt letar efter svaret på livets gåtor med psykedelia.

Jag kan inte förneka att jag anser mig vara lite mer "jordnära" och "spirituell" efter ~20 trippar, men det är väl inte särskilt "coolt".

Jag ser dock ner lite på de som använder central-stimulanter och opiater, min syn på dessa droger är att de skapar beroende och allmänt pundigt beteende. Har inte provat någon annan cs än nikotin och koffein, och jag fick morfin IV när jag brutit armen, det minns jag som flummigt och allmänt trevligt. Men, är jag en hycklare, är jag pretentiös? Jag har verkligen inget intresse av dessa droger, men jag måste väl ändå prova bara för att.

Min grej är helt enkelt psykedelia (inkl Cannabis). Och jag dricker alkohol, man får ju anpassa sig lite efter rådande regler...
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in