• 1
  • 2
2011-03-16, 02:27
Bannlyst
Jag tänkte mest på de högst uppsatta inom Tyskland mellan 1933-1945, vilka av de som var politiker har kvar ättlingar idag? Vilka är isåfall ättlingarna och till vilka politiker?
Hur står dessa till rent politiskt?
Citera
2011-03-16, 02:33
Medlem
Liberaliss avatar
Amon Göth har en dotter som har tagit starkt avstånd från sin far och det sändes även en dokumentär på SVT om henne ganska nyligen. Vidare tror jag Hermann Görings dotter Edda fortfarande lever (om jag inte missminner mig).
Citera
2011-03-16, 02:37
Medlem
Degomans avatar
Hitler hade ju inga barn själv, men hans bror hade barn. Släktingarna till Hitler som lever iidag är bosatta på long island i USA och Österrike. Dom har ju naturligtvis bytt namn och är förmodligen väldigt rädda att det skall avslöjas vilka dom är.
Citera
2011-03-16, 02:48
Medlem
Zelogaths avatar
Släktet Göring lever och har hälsan såvitt jag vet precis som Liberalis säger!

Undrar om inte Speer har släktingar också?
Citera
2011-03-16, 03:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoman
Hitler hade ju inga barn själv, men hans bror hade barn. Släktingarna till Hitler som lever iidag är bosatta på long island i USA och Österrike. Dom har ju naturligtvis bytt namn och är förmodligen väldigt rädda att det skall avslöjas vilka dom är.
Jag såg faktiskt en tysk löpare i friidrott på tv för en 10-15 år sedan som hette Hitler i efternamn. Det gav mig ett gott skratt ka jag lova.
Citera
2011-03-16, 05:26
Medlem
Erwin Rommel även känd som Ökenräven, har en son vid namn Manfred Rommel som har varit borgmästare i Stuttgart.
Citera
2011-03-16, 10:24
Medlem
Rudolf Höss barnbarn lever i bla i Tyskland och ett av dem är god vän med Baldur von Schirachs sonson.
Citera
2011-03-16, 10:32
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Släktet Göring lever och har hälsan såvitt jag vet precis som Liberalis säger!

Albert Speers son, Albert Speer Jr. lever och verkar än idag. Han är arkitekt liksom farsan sin, men långt ifrån lika mästerlig. Har fått flera priser dock.

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Speer,_Jr.
Citera
2011-03-16, 12:02
Medlem
BloodBrides avatar
Räcker det med att han kriga mot ryssarna? Tyskland - Finland=sant på den tiden. Men inte var han nazist. Däremot starkt antikommunistisk.
Citera
2011-03-16, 12:38
Medlem
Gudrun Himmler är bland de ledande i organisationen Stille Hilfe, som hjälper SS-veteraner med pensioner och boende. Något som den tyska staten förvägrat dem sedan krigsslutet.
Citera
2011-03-16, 15:51
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Adolf Eichmann borde väl ha några barn samt barnbarn någonstans? Förslagsvis i sydamerika.
Citera
2011-03-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Albert Speers son, Albert Speer Jr. lever och verkar än idag. Han är arkitekt liksom farsan sin, men långt ifrån lika mästerlig. Har fått flera priser dock.

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Speer,_Jr.

Jag är ganska säker på att Speer har minst tre barn vid liv. Det var åtminstone tre stycken som medverkade i en film om Speer som gjordes för ett par år sedan - "Djävulens arkitekt" har jag för mig att den hette - och samtliga var väldigt öppna och frispråkiga om sin far.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in