2011-03-15, 22:48
Medlem
Tjenare. jag kom hem en dag och skull sätta på datorn men självklart så vill den inte starta. jag har testat allt från att ta ut minnen ta ut grafik. koppla in och ut och hit och dit ja allt man kan tänka sig. jag skulle tro att det är nätagget.
dock ger datorn ifrån sig någon slags felkod, har ingen aning om vad det betyder. start knappen och en lampa på kortläsaren blinkar snabbt 2 gånger. sen några sekunder så kommer det igen. någon som har någon aning om vad det kan betyda? jag har en dell demension 5000.'
edit. har sökt runt lite. dock hittar jag bara listor över pipljuds fel koder. kan det vara så att mina blinkande inte är nån felkod?

EDIT: Nu fick jag en felkod. 4 st korta snabba beeps. 3 gånger efter varandra. 4x*3
jag kollade upp det och det står Cache test failure. vad är det? och hur fixar jag det?
Senast redigerad av semiretarded 2011-03-15 kl. 23:24.
Citera
2011-03-15, 23:02
Medlem
h
Senast redigerad av semiretarded 2011-03-15 kl. 23:17.
Citera
2011-03-15, 23:27
Medlem
Lifeafterthisones avatar
Cache test failure= ram minne?
Citera
2011-03-16, 03:27
Medlem
BiffenEks avatar
Det är nog L1 eller L2 cashen som knasar, cpu eller mobo.
Testa o kör diagnostik på datorn vid uppstart genom att mata f12 asap och se vad som händer.
Citera
2011-03-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Det är nog L1 eller L2 cashen som knasar, cpu eller mobo.
Testa o kör diagnostik på datorn vid uppstart genom att mata f12 asap och se vad som händer.
Hade datorn startat hade jag gärna kunnat göra det. men tyvärr så blir det lite svårt att göra det eftersom den inte startar.

Vafan, datorn är helt galen. igår så fick jag 2 snabba blinkningar som jag skrev. fick även efter ett tag 4-4-4 beeps... men när jag startar den idag får jag inget ljud eller beeps. är åter igen tbx på bara att det blinkar. :/ (har inte ändrat på den sen jag fick ljudet)
Senast redigerad av semiretarded 2011-03-16 kl. 07:46.
Citera
2011-03-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeafterthisone
Cache test failure= ram minne?

hade det varigt det så hade den startat om jag tog ut minnena. och sen hade den börjar pipa. men den är helt död. inte ens fläcktar rör sig. hur jag än kopplar ut och in.
Citera
2011-03-16, 08:18
Medlem
Hahahaha pinsam miss precis innan jag skulle gå hemmifrån testa jag bara att ta ut ODD och minneskortsläsaren. Då starta den. Dock vet jag inte om de fortfarande e fel på den eller
Något eftersom jag hade bara ström kabel i. Så det
Enda är att jag såg
Att den gick igång. Hann tyvärr inte pilla mer. Men när jag kommer hem så postar jag hur de går
Citera
2011-03-16, 20:59
Medlem
När jag kom hem idag, hade inte pillat något sen den startade innan. bara stängt av. satte på den när jag kom hem. nä fan med att den starta inte. :/ detta blir bara konstigare och konstigare :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in