Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-15, 22:13
  #1
Medlem
Som rubriken lyderär det värt att köpa en smartphone som kostar mer än 5000 kronor??? Och självklart är det upp till mig då det är jag som är användaren....

Men ta Samsung GT-i9100 Galaxy S II som exempel.. Är det värt att köpa denna mobilk jämfört med modellen innan Samsung GT-i9000 Galaxy S.. Är den nya modellen 2000 kronor bättre telefon???
Denna frågan rör sig även till andra mobile än samsungen.....
Citera
2011-03-15, 22:16
  #2
Medlem
Exitludes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81
Som rubriken lyderär det värt att köpa en smartphone som kostar mer än 5000 kronor??? Och självklart är det upp till mig då det är jag som är användaren....

Men ta Samsung GT-i9100 Galaxy S II som exempel.. Är det värt att köpa denna mobilk jämfört med modellen innan Samsung GT-i9000 Galaxy S.. Är den nya modellen 2000 kronor bättre telefon???
Denna frågan rör sig även till andra mobile än samsungen.....

Man får vad man betalar för i princip. Allt handlar om din ekonomi och dina krav. Men till en sådan dyr mobil krävs ett abonnemang med surf för att utnyttja den, annars är det som att köpa en porsche men bara köra på 2an.

Den nya Galaxyn är självklart bättre men allt handlar om vad DU prioriterar. Galaxy 2 är bättre än ettan på samma sätt som Iphone 4 är bättre än 3gs, men det är ju marginellt.
Citera
2011-03-15, 22:22
  #3
Medlem
avgns avatar
En iPhone är i stort sett den enda telefonen man kan få hyffsat med pengar när när man säljer den. Så om du köper en 4a för 5000:- kan du ändå sälja den om ett år för 3000:-. Då kan man ha en skittrevlig telefon i kanske över ett år för 2000:- .
Citera
2011-03-15, 23:25
  #4
Medlem
youpendiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81
Som rubriken lyderär det värt att köpa en smartphone som kostar mer än 5000 kronor??? Och självklart är det upp till mig då det är jag som är användaren....

Men ta Samsung GT-i9100 Galaxy S II som exempel.. Är det värt att köpa denna mobilk jämfört med modellen innan Samsung GT-i9000 Galaxy S.. Är den nya modellen 2000 kronor bättre telefon???
Denna frågan rör sig även till andra mobile än samsungen.....


Ska jag vara helt ärlig tycker jag att du inte ska köpa någon av dessa mobiler. 5000 är mycket pengar för en mobil och du kommer förr eller senare tröttna på den. Köp en billigare istället och gör något vettigt för pengarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback