2011-01-24, 10:31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Hjälp mig Flashback! Jag ska på en fest med tema "Djungel". Jag är relativt spinkig, så därför är förslag som Tarzan inte världens bästa idé! Jag tänkte köra på typ utforskare, med sån där hatt som dom alltid har, runda glasögon, beige outfit, kikare osv. men det kanske blir lite väl mycket jobb. Någon som har förslag på något lätt?
Är du spinkig kan du väl klä ut dig till orm.
Citera
2011-01-24, 14:18
Medlem
aiiss avatar
Det brukade finnas en skitbra sida att beställa make-up ifrån inrikes, men jag har glömt adressen. Några förslag? (Obs. mest proffsgrejer vill jag minnas.)
Citera
2011-01-24, 17:53
Medlem
Lillebror.s avatar
Tjena!
Tema på festen: "Oj, jag har nog kommit fel".

Man ska alltså klä ut sig till någonting man absolut inte hade tänkt sig för att gå på denna fest. T.ex:
Man blodar ner sig och släpar en tung liksäck i ena handen och en spade i den andre, och ska egentligen till någon plats i skogen för att gräva ner detta, men råkar "kliva på" hemma på festen istället.

Min fantasi är totalt veck och jag kan verkligen inte komma på någonting klockrent, så jag BER er Flashback att hjälpa mig spåna på idéer! Det ska ju gärna vara någonting konsistent; alltså man ska kunna se under hela festen att man verkligen inte hör hemma där. Man borde alltså inte klä ut sig till Richard Sjöberg och låtsas ge ut 1.000.000 :- från Postkod-lotteriet när dom öppnar dörren..

Tack på förhand! (:
Citera
2011-01-24, 21:11
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Är du spinkig kan du väl klä ut dig till orm.

Bra idé, någon som har förslag på hur man bäst klär ut sig till orm?

Citat:
Ursprungligen postat av Lillebror.
Tjena!
Tema på festen: "Oj, jag har nog kommit fel".

Man ska alltså klä ut sig till någonting man absolut inte hade tänkt sig för att gå på denna fest. T.ex:
Man blodar ner sig och släpar en tung liksäck i ena handen och en spade i den andre, och ska egentligen till någon plats i skogen för att gräva ner detta, men råkar "kliva på" hemma på festen istället.

Min fantasi är totalt veck och jag kan verkligen inte komma på någonting klockrent, så jag BER er Flashback att hjälpa mig spåna på idéer! Det ska ju gärna vara någonting konsistent; alltså man ska kunna se under hela festen att man verkligen inte hör hemma där. Man borde alltså inte klä ut sig till Richard Sjöberg och låtsas ge ut 1.000.000 :- från Postkod-lotteriet när dom öppnar dörren..

Tack på förhand! (:

Klä ut dig till runkare! En morgonrock, en toarulle och en porrtidning. Möjligt att det även kan funka som raggninsknep, liksom "ja, jag fick ju aldrig någon chans att runka men du kanske kan hjälpa mig?"
Citera
2011-01-24, 21:58
Medlem
underworlds avatar
Citat:
Hjälp mig Flashback! Jag ska på en fest med tema "Djungel". Jag är relativt spinkig, så därför är förslag som Tarzan inte världens bästa idé! Jag tänkte köra på typ utforskare, med sån där hatt som dom alltid har, runda glasögon, beige outfit, kikare osv. men det kanske blir lite väl mycket jobb. Någon som har förslag på något lätt?

Nej det ska ju va lite energi nerlagt på det! Jag vet folk som har sytt upp hela dräkter med allt från apor till palmer, frukter och liknande. Men så är jag ju student också.

Du kan ju klä ut dig till jägare och jaga kvällens puma. Eller så köper du en sån där plyschorm på 3-4 meter och släpar runt på. Vill du smeka min orm? måste ju vara en bra ice-breaker.
Citera
2011-01-24, 22:51
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underworld
Nej det ska ju va lite energi nerlagt på det! Jag vet folk som har sytt upp hela dräkter med allt från apor till palmer, frukter och liknande. Men så är jag ju student också.

Du kan ju klä ut dig till jägare och jaga kvällens puma. Eller så köper du en sån där plyschorm på 3-4 meter och släpar runt på. Vill du smeka min orm? måste ju vara en bra ice-breaker.

Jo, jag har ändrat mig och ska nog lägga ner lite tid på det här, men allt för mycket pengar varken kan eller vill jag spendera! Funderade typ på inföding också? Höftskynke, massa smycken, ett spjut osv.
Citera
2011-01-25, 15:18
Medlem
Lillebror.s avatar
Citat:
Klä ut dig till runkare! En morgonrock, en toarulle och en porrtidning. Möjligt att det även kan funka som raggninsknep, liksom "ja, jag fick ju aldrig någon chans att runka men du kanske kan hjälpa mig?"
Haha ja det skulle ju kunna fungera! Tack för tipset!

Tar givetvis emot fler förslag (:
Citera
2011-01-25, 16:05
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetfitta
Vi är som sagt bjudna på en fest med Las Vegas tema.
Vi sitter lite kluvna och vet inte direkt hur vi ska "klä ut oss", eller vad vi sa ha på oss.

Så vi vänder oss till er flashback.
Hur ska vi se ut?
Om ni är två stycken så skulle ni ju kunna gå som 21 i black jack - en kung och ett ess t.ex.
Citera
2011-01-25, 16:26
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Bra idé, någon som har förslag på hur man bäst klär ut sig till orm?
Var på en fest på 90-talet där en kille hade på sig ormmönstrade tights och ormmönstrad topp (troligen hans morsas). Ett tag på 90-talet var det lika populärt med djurmönster som det är nu.
Citera
2011-01-29, 15:51
Medlem
DiamondNines avatar
Jag har nu bestämt mig för att klä ut mig till bushneger på kvällens fest! Jag har en halmhatt och en bongotrumma, ge mig tips på andra accessoarer! Är det värt att måla sig svart/brun? Snabba svar uppskattas
Citera
2011-01-29, 15:57
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Jag har nu bestämt mig för att klä ut mig till bushneger på kvällens fest! Jag har en halmhatt och en bongotrumma, ge mig tips på andra accessoarer! Är det värt att måla sig svart/brun? Snabba svar uppskattas

Att måla sig svart/brun kan bli mindre uppskattat ifall mörkhyade personer besöker festen. Det kanske du skiter fan i (förstår inte själv hur man kan ta illa upp, men finns säkert folk som gör det)

"källa":http://humanrights.change.org/blog/v..._for_halloween
Citera
2011-01-29, 16:04
Medlem
DiamondNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Att måla sig svart/brun kan bli mindre uppskattat ifall mörkhyade personer besöker festen. Det kanske du skiter fan i (förstår inte själv hur man kan ta illa upp, men finns säkert folk som gör det)

"källa":http://humanrights.change.org/blog/v..._for_halloween

Är rätt säker på att det inte kommer några svarta, och jag tror inte att de skulle ta illa upp om det fanns några. Om de gör det så skiter jag i det, jag ska springa runt och slå på min bongotrumma!

Jag behöver för övrigt förslag på några bra kläder, hittar inte något som känns tillräckligt djungelaktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in