Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 13:52
  #97
Medlem
Challenger-74s avatar
Min uppfattning av esteter är att de i regel är rätt bra på att inte bidra till samhället eller sitt eget uppehälle på något direkt konstruktivt sätt. Däremot brukar de vara ganska gränslösa i sitt knullande och ganska bra på det. Antar att de har en dysfunktionell relation till sina fäser.
Citera
2020-03-15, 22:02
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
hört att estetlinjen har samma behörighet som Samhälls och man kan lägga till kurser så man kan komma in överallt. Men alla estetare är ändå massa introverta anime-tittare som skulle offra sitt liv för att få hamna i nån fantasivärld.

Vissa är ju bättre än andra, dom flesta luktar illa, klär sig som att dom har skabb, tittar rakt ner när dom går förbi vanligt folk och dom ser ut som skelett. Musikestetare brukar ju vara lite annorlunda, det är ju där konsertfolket kommer ifrån och dom är ju på samma nivå som naturare skulle jag säga på personligheten.

Nu är jag förvisso musikestetare själv, men har många vänner från de andra esteterna. Först och främst: Det enda som får mig tänka att någon är estet är att de har en viss klädstil, vilket brukar passa den personen bra. Annars ser de flesta ut precis som vilken samhällare/teknik/natur/ekonomi/etc. Andra: Vi är väldigt få introverta och ännu färre som kollar på anime, varför du nu får det låta som en så extremt dålig sak.
Citera
2020-03-15, 22:06
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger-74
Min uppfattning av esteter är att de i regel är rätt bra på att inte bidra till samhället eller sitt eget uppehälle på något direkt konstruktivt sätt. Däremot brukar de vara ganska gränslösa i sitt knullande och ganska bra på det. Antar att de har en dysfunktionell relation till sina fäser.

Intressant uppfattning. Enda jag märkt är att vi är öppnare med läggningar, inte direkt ligga runt däremot. Är själv asexuell och inte enda esteten som är det. Fortsättningsvis finns det mängder av esteter som pluggar vidare till lärare, kuratorer, finns t.o.m. läkare och jurister. Man gör det man tycker om.

Men berätta för mig om världen utan esteter och ha kul när du går utan kläder, målningar, skulpturer, filmer, serier, musik, etc.
Citera
2020-03-16, 13:35
  #100
Medlem
Autumnals avatar
Fula och lata lodisoduglingar där killar ser ut som tjejer och tvärtom. Gillar inte att döma hela "grupper"(fast det gör jag ju ), men det är faktiskt den synen som jag har på esteter.
Citera
2020-03-16, 16:10
  #101
Medlem
Slottsherres avatar
Ahh, Konstfack - dom sötaste tjejerna i dom vackraste kläderna.
Citera
2020-03-16, 16:18
  #102
Medlem
Horleifs avatar
Esteter är helt värdelösa på allt. Dom kan inte räkna, använda sina händer till t.ex bygge och annat. Och eftersom dom är så korkade så inser dom inte hur dåliga dom är, så efter år av att deras föräldrar lurat i dom att dom är duktiga på att spela musik så böjar dom på estet och plågar varenda människa som pluggar på samma skola som dom själva.
Citera
2020-03-16, 21:53
  #103
Medlem
Adelaides avatar
Jadu, estetare är ett folk med sin egna lilla kultur. Vänsternördar och lite mysko personligheter osv.
Det behöver ju inte vara nåt fel med det, men man känner direkt igen en estetare, även i vuxen ålder.
Citera
2020-03-17, 17:48
  #104
Medlem
Skådespelaresteter borde inte få kallas esteter överhuvudtaget. De är bara BPD-folk som har duckat psykiatrin hela sitt liv. Inte ett skit skapar dem (förutom konflikter).
Citera
2020-03-17, 17:52
  #105
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Esteter är sådana som vill jobba med sin hobby.
Dvs istället för att Heta Åke-herman och va 43 år. Hata sitt jobb och har noll intressen, eventuelllt sport/trav då

Så är en estet en glad jävel som heter Evelina hefsnes. Som spelar banjo och får betalt för det hon gillar HELA LIVET


Det är det inte mycket som slår när det kommer till kvalitativ livsglädje
__________________
Senast redigerad av EnlitenUggla 2020-03-17 kl. 17:54.
Citera
2020-03-17, 22:32
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Esteter är sådana som vill jobba med sin hobby.
Dvs istället för att Heta Åke-herman och va 43 år. Hata sitt jobb och har noll intressen, eventuelllt sport/trav då

Så är en estet en glad jävel som heter Evelina hefsnes. Som spelar banjo och får betalt för det hon gillar HELA LIVET


Det är det inte mycket som slår när det kommer till kvalitativ livsglädje
Känner inte en enda person som gick estet som jobbar med sin hobby. Varenda en har ett vanligt knegarjobb, servicejobb eller utbildade sig till något annat/gick vidare till högskolan.
Citera
2020-03-17, 22:48
  #107
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibamus
Känner inte en enda person som gick estet som jobbar med sin hobby. Varenda en har ett vanligt knegarjobb, servicejobb eller utbildade sig till något annat/gick vidare till högskolan.


Det är ju för att dom gav upp och blev åke-herman 43
Men några lyckas varje år.
Men för dom flesta skiter det sig och dom får jobba på en kycklingfabrik resten av livet
Citera
2020-03-18, 11:30
  #108
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ahh, Konstfack - dom sötaste tjejerna i dom vackraste kläderna.

Tvivlar ju på att konstfackeleverna är esteter i någon större omfattning. Konstfackeleverna är väl mest högpresterande övre medelklassungar med konstnärspretentioner. Dom har bergis gått natur och samhäll allihop.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback