Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-15, 15:37
  #1
Medlem
virre56s avatar
Hejsan!

Nu är det såhär att jag vill träna upp min kondition. inte bara för att se bättre ut, utan också för att må bättre, och bygga upp en bra grundkondition (kommer välja arbeten i framtiden om cirka 3-4 år som kommer kräva bra kondition, därför vill jag börja tidigt och bygga en bra grund att stå på)

I vilket fall, Jag undrar 2 saker framförallt;

1. jag siktar att jobba 4 gånger i veckan. tänker också försöka slänga in ett par simpass, men är osäker på om det faktiskt kommer hjälpa min kondition. här skulle jag vilja ha lite synpunkter.

2. Nu när det är så slaskigt ute, och ganska mycket is på joggingspåren, så kan ni ju förstå att vissa pass joggar jag mer, och andra mindre. spelar det någon roll? måste jag hela tiden jogga "lite mer" för att faktiskt träna min kondis?

Hade en till fundering som jag lyckades glömma. drar en edit då jag minns.

Och ja, jag är ny på detta
Citera
2011-03-15, 15:40
  #2
Medlem
Slingersvanss avatar
Om du ska träna kondition tror jag det är bäst att du kör intervaller. Ska du enbart träna kondition eller vill du bygga muskler också?
Citera
2011-03-15, 15:45
  #3
Medlem
Theonlytastes avatar
kör både intervaller och längd!

Av längdträning inom konditionen blir du segare och mer uthållig, medans intervallerna gör att du blir snabbare och mer explosiv!

Good luck!
Citera
2011-03-15, 15:56
  #4
Medlem
Ja du måste öka din träning, hur mycket du ökar och hur ofta beror på dina förutsättningar och mål.

Sen så finns det redan en tråd om samma ämne med över 300 svar:
https://www.flashback.org/t391132
Citera
2011-03-15, 16:39
  #5
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingersvans
Om du ska träna kondition tror jag det är bäst att du kör intervaller. Ska du enbart träna kondition eller vill du bygga muskler också?

framförallt kondition

Citat:
Ursprungligen postat av Theonlytaste
kör både intervaller och längd!

Av längdträning inom konditionen blir du segare och mer uthållig, medans intervallerna gör att du blir snabbare och mer explosiv!

Good luck!

Tack, ska göra det då det inte är så jävla halt i backarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Grimgor
Ja du måste öka din träning, hur mycket du ökar och hur ofta beror på dina förutsättningar och mål.

Sen så finns det redan en tråd om samma ämne med över 300 svar:
https://www.flashback.org/t391132

jo det förstår jag också, men mitt mål är att få en fin kropp, må bra och klara polisens, eventuellt brandkårens fystester inom ett par år. Polisens kondistest är 2 km på 9:30 minuter.
__________________
Senast redigerad av virre56 2011-03-15 kl. 16:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback