Hej Flashback!
Något jag måste tillägga innan jag börjar är att jag är totalt okunnig inom datordelar och de flesta datorområden. Därför ber jag nu om hjälp.
Jag hittade pappas gamla dator (En inte så vild gissning: 7 år gammal) på vinden och frågade snällt om jag kunde få den och renovera den. Sagt och gjort, nu står den här. Enda problemet är att den är verkligen horribelt långsam, så fort man har uppe lite mer än två program. Jag har omformaterat den då den var full mer virus innan, och installerat windows 7. Mitt syfte med datorn är egentligen att spela, samt slösurfa lite. När jag spelar spel som World of Warcraft flyter den på fint, lite små fpsdrop här och där, men går helt ok att spela på. Däremot om jag öppnar ett spel som HoN så fryser skärmen i många sekunder åt gången och jag kan vara upp till tre minuter sen in i ett game. Det är med andra ord ganska ospelbart.
http://reviews.cnet.com/Dell_Dimensi...-31403779.html
Ovan är datormodellen ifråga. Som sagt, den är nyligen omformaterad. Vad jag blivit tillsagd av vänner jag frågat är det antingen grafikkortet eller RAM minnet som bör bytas till något bättre. Vad är det i så fall jag ska köpa och vart?
Uppskattar svar!
Edit: Glömde tillägga att från början reagerade den varken på skärm, mus eller tangentbord. Via instruktioner av en vän bytte jag då plats på modekorten ett par gånger tills den gick igång. SJälv vet jag inte vad detta innebar men kan det ha påverkat datorn på något negativt sätt?