Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
Hur kan denna tragiska händelse och alla fakta som finns om den, massacreras på detta pinsamma sätt!!??
Inte för att jag tror det hjälper, men jag vill ändå delge er detta.
Jag heter Kieth och är american i grunden men sedan 15 år gift med en svensk kvinna. Vi bor mestadels i USA då jag jobbar för en company med kontor på många ställen i USA, bl annan just i Arlington inte långt från the Pentagon.
Är just för stunden i sverige och tre weeks på besök av min hustrus släktingar här i sverige. En son till min hustrus syster visade mig denna sida, och jag har lärt mig svenska bra nog för att både läsa och skriva det rätt bra. Efter att ha läst nästan hela tråden så kan jag bara säga att det är tragiskt att fantasin överta en människa så totalt.
Då firman jag jobbar för har ett av sina många kontor i just Arlington, så är jag ofta där, och har faktiskt varit både utanför och inne i Pentagon flera gånger. Jag har dessutom många vänner och kollegor i Washington, och känner mycket folk i området. Jag och alla dessa människor är inte i minsta tvivel om det var en flygplan eller inte som träffade the Pentagon.
Det finns många orsaker till detta, men jag skriver bara några få.
1. Man hittade offer från planet inne i byggnaden, jag vet detta därför att jag i mitt yrke som technical engineer på utrustning inom sjukvården, träffar många läkare och har alltså talat med läkare och sjukvårdspersonel som var at the Pentagon och arbetade på platsen efter at larmet gått. Har även talat med en Coroner som bl a varit med i identifications arbetet av de omkommna man hittade, även passagerare från flygplanet.
2. Jag flyger mycket i mitt arbete, i USA och utanför USA. Jag råkade någon månad efter händelsen träffa en flyg kapten, som hade en kollega som var den pilot som var ombord på det plane som träffade the Pentagon. Han berättade att flera han deltagit på kollegans begravning och från flygbolaget överlämmnat en krans. Vid samtal med familjen till den omkommna kollegan så berättades att de fått besked om var man funnit kvarlevorna av honom, inne i the Pentagon.
3. Jag har varit inne i the Pentagon många gånger, där finns en omfattande sjukhus vilken min company har levererad utrustning till. Efter händelsen har jag talat med personer jag känner som jobbar i the Pentagon, flera av dem har mist kollegor i attetatet. De har berättat och även visat bilder på hur mycket rester man hittat från flygplanet INNE i huset och som kördes bort på lastbilar. Det som trängde in längs var vänster motor som slog det hål man kan se längs in på en vägg, det finns även bilder på motordelar vid det hålet. Motorn träffade och gick in genom ytterväggen till vänster om där planet tryckets in genom vägen och revs i bitar, det finns bilder på det hålet vid sidan om det hål där själva planet träffade.
4. Det finns bilder på många platser på internet där det finns massor av krossade delar från planet runt platsen där det träffade huset. Det finns även bilder på större delar från flygplanet
5. Det finns inget märkligt med det hål i väggen som planet gjorde. Det är stort nog, men skulle varit ett gapande hål om det varit en vanlig betongvägg i ett vanligt hus. Nu är det inte större än det är just för att väggen är förstärk för att klara bomber t ex. Detta gör att planet mosas sönder och skalas av utvändigt, och bara de hårdaste och tungsta partierna lyckas penetrate väggen, resten blir kvar på utsidan. Däför kan hålet se litet ut i förhållande till planets kropps diameter. Men det var inte hela planet som gjorde hålet utan bara det som var hårt nog. Det speculeras hur nära den brandbil som står på bilder och sprutar vatten på branden är huset. Den står faktisk ca 40 meter ut från väggen. Den är över 2,5 m bred och ca 3,5 m hög och ca 12 m lång.
6. Om det varit en missil, som vissa fantiserar om, så hade inte eldsklotet och explosionen skett på utsidan mot fasaden, utan inne i byggnaden, särskilt om det varit en pansarbrytande missil.
7. Att det inte brann så länge beror på att en mycket stor del av planets bränsle brann upp i det stora eldklot som uppstod vid träffen.
8. Att inte alla fönster utan bara de närmast träffen gick sönder beror på att de är av ett mycket starkt och laminerat glas, som skall förhindra att skador uppstår av glassplitter vid ett bombattentat.
Best Regards
Hej Kieth och välkommen till debatten!
Det var onekligen många privata och arbetsrelaterade detaljer du ville upplysa oss om, allt för att det ska verka lite mer trovärdigt att Boeing 757:an skulle ha orsakat ett blott 3,5 meter stort och kvadratiskt hål på Pentagon:
1) Du är Amerikan.
2) Ditt bolag har kontor precis i närheten av Pentagon, där du ofta jobbar.
3) Du har varit både utanför och innanför Pentagon flera gånger.
4) Du har träffat och talat med både läkare och sjukvårdspersonal som ryckte in för att jobba på Pentagon när larmet gick den 11 September.
5) Du hart Talat med en Coroner som identifierade omkomna.
6) Du har träffat en flygkapten vars kollega skulle ha kraschat in i just Pentagon.
7) Du har sett bilder på rester av flygplanet inifrån Pentagon (som aldrig har offentliggjorts) som Pentagonpersonal visat dig.
8) Du har många vänner och kollegor i Washington.
9) Ingen har någonsin haft det minsta tvivel om att det var ett flygplan som krashade in i Pentagon.
Det var inte dåligt måste jag säga... :roll: :roll: :roll: :roll:
Svaren till dina 8 skäl för att Boeing 757 skulle ha kraschat in i Pentagon:
1) Ja, om Boeingplanet verkligen kraschade in i Pentagon, vilket definitivt ej får stöd av det 3,5 meter stora, kvadratiska hålet......
2) Som ovan!
3) Vrakdelar efter "planet" är en ren efterhandskonstruktion. I början var den officiella versionen att allt pulvriserades och smälte bort och förångades i den enorma hettan...
Förresten så skulle det ändå inte stämma det du säger angående den vänstra motorn. Hålet du syftar på ligger alldeles för långt åt vänster, sett från hålet varigenom flygkroppen skulle ha passerat. Motorerna är placerade mycket närmare flygkroppen:
http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg
4) Syns inte ett spår av några flygplansdelar på dom tidigaste bilderna efter kraschen. Utplanteringen av delarna kom senare, som exempelvis den numer berömda metallbiten, som man tyvärr hade glömt bort att sota lite...
5) Om Pentagonväggarna är så pass förstärkta att dom klarar av att stå emot bomber, hur kommer det sig då att nosen lyckades penetrera sig igenom 6 sådana väggar, dom första tre ringarna, som den officiella versionen påstår...?
Inget märkligt med att en Boeing 757 skulle lämna efter sig ett hål på 3,5 meter, som dessutom är kvadratisk till sin form? Driver du med oss, eller...?
http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg
Resten av planet efter avskalningsprocessen blev kvar på utsidan säger du. Ja, det är inte mycket av rester man ser till här inte:
http://www.koolpages.com/killtown/flight77.html
6) Hade man inte klippt och klistrat så frenetiskt på bevakningskamerans film, så hade det sett mer realistiskt ut...
Här kan du läsa om allt som retuscherades i filmen:
http://www.koolpages.com/killtown/flight77/securityphotos.html
http://www.nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/WhatHitThePentagon/explosion.htm
http://nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/PlaneSize
Men man väntade som sagt i ett halvår innan man ens vågade sig på att visa den, och detta först efter att sanningen om Pentagon-bluffen började sippra ut på nätet...
Och fortfarande håller man inne med två beslagtagna filmer, den ena från den närbelägna macken och den andra från Sheraton Hotel, vilka konfiskerades i anslutning till missilträffen...
Konstigt, när man har möjlighet att verkligen bevisa sina påståenden att det var en Boeing 757...
7) Eller rättare sagt, för att inte 30 000 liter flygfotogen är inblandat i en missilattack...
8) Boeingplanet kom i full karriär och smackade in i Pentagon, ändå så vart det knappt en repa på någon av dom omkringliggande fönstrena runtom det där 3,5 meters hålet... samtidigt som när flygnosen kommer ut ur tredje ringen, så kraschar alla rutorna...
http://perso.clubinternet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0052_Trou_Entree_Sortie_table1a.html
Det är någonting som inte stämmer riktigt i hela den här historien... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: