2002-11-09, 03:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
Vi tar det en gång till. Planet slank inte in intakt. Tjafsandet om yttermått och storleken på hålet efter planet är irrelevant och bevisar ingenting.

OK, ge mig din teori då:

1) Vilka delar av "planet" tog sig igenom det där hålet?

2) Vilka delar av "planet" kanade igenom dom tre armerade betongmurarna?
2002-11-09, 03:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan vi då, på samma sätt som du förkastar hela 757-teorin eftersom du hittar ett fel i den, förkasta dina teorier eftersom du hade fel om det maximala passagerarantalet på flygplanen?
2002-11-09, 03:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack.

Du ska få min teori, men först ska jag förklara vad jag menar med att det ämnet är irrelevant. Aluminium är en lätt och ganska stark metall, men som med alla metaller är den känslig för integritetsskador. När väl metallen skadats har den tappat en mycket stor del av sin styrka, och slits lätt sönder. Det är med andra ord ytterst osannolikt att stjärtpartiet skulle kunna slå upp hålet i Pentagons vägg ytterligare.

1) De mest kompakta och med störst kinetisk energi; i detta fall motorerna och huvudkroppen, penetrerade ytterväggen och trängde in i Pentagon.

Nej, jag påstår inte att planet var så litet att det får plats i det hålet. Endast de mest solida och stryktåliga delarna penetrerade, exempelvis motorerna av titan. Klenare delar som vingar, ytterkropp och stjärtparti slogs loss och slungades bort från kollisionspunkten. I enlighet med fysikens lagar.

2) Den vänstra motorn. Ingen annan del hade tillräcklig energi eller massa.

-Varför vänster men inte höger motor?

Vänster motor träffade Pentagon tillräckligt långt efter flygkroppen för att väggen skulle varit försvagad. Det gjorde inte den högra.
2002-11-09, 04:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Jag har redan påpekat för dig att dina länkar tappar TOTALT sin trovärdighet när dom är tvungna att visa den mest signifikanta och vägledande bilden, den med pilarna där vrakdelarna skulle finnas, S U D D I G...!!!

Syftet med den bilden är IKKE att peka ut enskilda vrakdelar. Om du hade läst bildtexten hade du förstått att den röda linjen på ett ungefär visar inom vilket område vrakdelarna skulle finnas. De blåa pilarna visar vilken riktning vrakdelarna bör tagit efter kollisionen. Alltså är suddigheten, just det, helt irrelevant. Det enda som är intressant på den bilden är att man kan se Pentagon, var planet träffade och de stödlinjer som ritats in.
2002-11-09, 04:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maverick
Chockad....
Ett sista inlägg (fan tror det inte själv men...

Förklara hur i hlv man hinner genomföra all logistik runt att sätta en missil i vägge på pentagon utan :

1 någon läcker
2 Hur hinner man? Jag har inte tidschemana men från det att "kapnibngen" misslyckades till att pentagon träffades... 1 timme?? 2 timmar???

1) Det skulle inte förvåna mig det minsta om många av dom där 125 Pentagonanställda som gick åt i missilattacken fick arbetsuppgifter just den dagen i lokaliteterna som drabbades, pga att dom kände till planerna för den 11 September och var emot det hela...

2) Jag skulle tippa att det låg på runt 1 timme. Men som sagt, jag får kontakta Bush först och kolla upp det närmare...

Det riktigt intressanta och otäcka i sammanhanget är att Bushadministrationen hade planerat ut i förväg att just den 11 September och just under attackerna, kl.09.00 på morgonen, så skulle 3000 man inom NRO, en hemlig spaningsavdelning inom säkerhetstjänsten som har hand om att rekognoscera luftrummet, ha en övning där ett simulerat plan med avgång från Dulles i Washington, samma som flight 77..., skulle krascha in i en federal byggnad...

Läs alla artiklarna, otroligt intressanta:

http://www.rumormillnews.net/cgi-bin/config.pl?read=25266
http://www.airdisaster.com/news/0802/22/news.shtml

http://www.rumormillnews.net/cgi-bin/config.pl?read=25255
http://www.911pi.com/honneger.htm

Saken är den att alla 3000 sedan skickades hem när terrorattackerna väl påbörjade, samtidigt som övningen skulle ha satts igång...
2002-11-09, 04:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomTom
I
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
Ok, folk kanske är lite trötta på alla dessa länkar som kastas fram och tillbaka, men jag tänkte att jag skulle bidra med ett par mer sansade och logiska analyser.
http://www2.hawaii.edu/~julianr/witness.html
http://www2.hawaii.edu/~julianr/damage.html

Och eftersom chockad så snällt ber om mer bilder på delar från flygplanet så ska han väl få det också.
http://www2.hawaii.edu/~julianr/wreckagephotos.html

En sak som omedelbart slog mig när jag gick in på den nedersta länken, var att bilden, den tredje uppifrån, som ska bevisa att vrakdelar spreds över ett stort område, visas så otroligt SUDDIG...!!!

Vad finns det för anledning till det?

Hmm...

Och på inte en enda bild syntes det till förkolnade rester efter vingar, motorer, flygkropp med mera...

Vilket genast gör att hela sajten tappar ALL trovärdighet...

NOLL och intet värde, med andra ord...

Sedan länken till dom påstådda vittnena till Boeingplanet, så har Gerard Holmgren redan grundligt analyserat alla dessa "vittnesmål" och avslöjat att det rör sig om falska, ihopfabricerade uppgifter.

Läs dessa fakta här, dom krossas sönder en efter en:

http://www.thepowerhour.com/postings-two/eyewitness-accounts-flight77.htm

Sansade och logiska analyser?

Visst...

Yup, läste dem. Krossas inte för fem öre. Om du hade läst den sidan fullt ut så skulle du ha sett att han har inte pratat med ett enda vittne. Eller som du själv kanske skulle ha sagt: INTE ETT ENDA VITTNE HAR HAN PRATAT MED
Det enda han har gjort är att analysera de citat han har hittat på webben och analyserat ord för ord vad vittnena säger. Om han verkligen skulle vilja krossa dessa vittnen så skulle han kontakta dem och konfrontera dem med hans argument, men han vågar inte det, för att han är fullt medveten om att då skulle hans egna argument "smulas sönder" som det heter.

Hans knivskarpa analyser säger ALLT, fanns väl ingen större vits med att kontakta desinformatörerna, dom är ju avslöjade in på bara skinnet...

Här får ni länken igen. Läs, enormt avslöjande:

http://www.thepowerhour.com/postings-two/eyewitness-accounts-flight77.htm
2002-11-09, 05:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ooookej... ditt första citat:
"Rep. Judy Biggert (R-Ill.) visited the site on Sept. 13th and said she saw "a seat from the plane, there was a part of the tail and..."
Vad menar du med det egentligen?
Ditt andra:
"Nevada Representative Shelley Berkley displays the following picture of plane wreckage taken during her visit to the Pentagon on September 13th:"
Din slutleding av det:
För det första, om det nu finns uppgifter på människor som skulle ha sett lite mer handfasta grejer av "planet" såsom motordelar, vingdelar osv., hur kommer det sig att man aldrig fått se något sådant på bild?

Så du anser alltså att alla vittnen skulle ha tillgång till kamera, och plåtat allt de såg, för om det inte finns på bild så är det inte trovärdigt?
Och sen när du pratar om bilder av motordelar, vingdelar osv, så säger jag återigen, har du inte ens tittat på den länken jag så vackert gav dig? Jag bifogar den igen, med risk för att spamma:

http://www2.hawaii.edu/~julianr/wreckagephotos.htm

Fattar du inte själv när du läser det hela, att det är fråga om en enda stor Cover-up!

För det första så påstås hon ha sett dom där mer handfasta vrakdelarna vid ett besök på Pentagon den TRETTONDE September!

Menar du på fullaste allvar att hon "råkar" hitta säten och stjärtdelar utan att FBI eller Pentagonpersonal skulle ha sett något sådant den 11:e eller 12:e September???

Jag menar, det hade redan hunnit springa omkring hundratals personer som snokat som hundar kring Pentagon under ett par dagars tid, och sen så kommer plötsligt en Republikan på besök ett par dagar senare och råkar hitta "bastanta" vrakdelar som ingen annan sett tidigare...

Hur trovärdigt tycker du att det låter, egentligen...?

Hur kommer det sig att ingen bland Pentagonpersonalen eller FBI hittade något sådant?

Hade dom gjort det, så hade det fotats från alla möjliga och omöjliga vinklar, precis som den där planterade välpolerade och skinande metallbiten...

Och nästa exempel, samma historia igen. Återigen en myndighetsperson, så att det ska låta väldigt trovärdigt..., som har plåtat en "vrakdel" på ett besök på Pentagon den 13:e September...

Har det inte slagit dig att på 2 dygn hinner man plocka fram en hel del "vrakdelar" som man sedan skyltar med för allmänheten riktigt ordentligt, och specifikt bjuda dit en massa ansedda politiker, som man tydligen verkar ha gjort den 13:e September, för att det hela ska få lite tyngd och trovärdighet...

Tom Tom, du är väl inte så Tom i skallen att du har gått på allt det här?

Personligen misstänker jag att du bara driver med mig... 8)
2002-11-09, 10:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
Hur kan denna tragiska händelse och alla fakta som finns om den, massacreras på detta pinsamma sätt!!??

Inte för att jag tror det hjälper, men jag vill ändå delge er detta.

Jag heter Kieth och är american i grunden men sedan 15 år gift med en svensk kvinna. Vi bor mestadels i USA då jag jobbar för en company med kontor på många ställen i USA, bl annan just i Arlington inte långt från the Pentagon.

Är just för stunden i sverige och tre weeks på besök av min hustrus släktingar här i sverige. En son till min hustrus syster visade mig denna sida, och jag har lärt mig svenska bra nog för att både läsa och skriva det rätt bra. Efter att ha läst nästan hela tråden så kan jag bara säga att det är tragiskt att fantasin överta en människa så totalt.

Då firman jag jobbar för har ett av sina många kontor i just Arlington, så är jag ofta där, och har faktiskt varit både utanför och inne i Pentagon flera gånger. Jag har dessutom många vänner och kollegor i Washington, och känner mycket folk i området. Jag och alla dessa människor är inte i minsta tvivel om det var en flygplan eller inte som träffade the Pentagon.

Det finns många orsaker till detta, men jag skriver bara några få.

1. Man hittade offer från planet inne i byggnaden, jag vet detta därför att jag i mitt yrke som technical engineer på utrustning inom sjukvården, träffar många läkare och har alltså talat med läkare och sjukvårdspersonel som var at the Pentagon och arbetade på platsen efter at larmet gått. Har även talat med en Coroner som bl a varit med i identifications arbetet av de omkommna man hittade, även passagerare från flygplanet.

2. Jag flyger mycket i mitt arbete, i USA och utanför USA. Jag råkade någon månad efter händelsen träffa en flyg kapten, som hade en kollega som var den pilot som var ombord på det plane som träffade the Pentagon. Han berättade att flera han deltagit på kollegans begravning och från flygbolaget överlämmnat en krans. Vid samtal med familjen till den omkommna kollegan så berättades att de fått besked om var man funnit kvarlevorna av honom, inne i the Pentagon.

3. Jag har varit inne i the Pentagon många gånger, där finns en omfattande sjukhus vilken min company har levererad utrustning till. Efter händelsen har jag talat med personer jag känner som jobbar i the Pentagon, flera av dem har mist kollegor i attetatet. De har berättat och även visat bilder på hur mycket rester man hittat från flygplanet INNE i huset och som kördes bort på lastbilar. Det som trängde in längs var vänster motor som slog det hål man kan se längs in på en vägg, det finns även bilder på motordelar vid det hålet. Motorn träffade och gick in genom ytterväggen till vänster om där planet tryckets in genom vägen och revs i bitar, det finns bilder på det hålet vid sidan om det hål där själva planet träffade.

4. Det finns bilder på många platser på internet där det finns massor av krossade delar från planet runt platsen där det träffade huset. Det finns även bilder på större delar från flygplanet

5. Det finns inget märkligt med det hål i väggen som planet gjorde. Det är stort nog, men skulle varit ett gapande hål om det varit en vanlig betongvägg i ett vanligt hus. Nu är det inte större än det är just för att väggen är förstärk för att klara bomber t ex. Detta gör att planet mosas sönder och skalas av utvändigt, och bara de hårdaste och tungsta partierna lyckas penetrate väggen, resten blir kvar på utsidan. Däför kan hålet se litet ut i förhållande till planets kropps diameter. Men det var inte hela planet som gjorde hålet utan bara det som var hårt nog. Det speculeras hur nära den brandbil som står på bilder och sprutar vatten på branden är huset. Den står faktisk ca 40 meter ut från väggen. Den är över 2,5 m bred och ca 3,5 m hög och ca 12 m lång.

6. Om det varit en missil, som vissa fantiserar om, så hade inte eldsklotet och explosionen skett på utsidan mot fasaden, utan inne i byggnaden, särskilt om det varit en pansarbrytande missil.

7. Att det inte brann så länge beror på att en mycket stor del av planets bränsle brann upp i det stora eldklot som uppstod vid träffen.

8. Att inte alla fönster utan bara de närmast träffen gick sönder beror på att de är av ett mycket starkt och laminerat glas, som skall förhindra att skador uppstår av glassplitter vid ett bombattentat.

Best Regards

Hej Kieth och välkommen till debatten!

Det var onekligen många privata och arbetsrelaterade detaljer du ville upplysa oss om, allt för att det ska verka lite mer trovärdigt att Boeing 757:an skulle ha orsakat ett blott 3,5 meter stort och kvadratiskt hål på Pentagon:

1) Du är Amerikan.

2) Ditt bolag har kontor precis i närheten av Pentagon, där du ofta jobbar.

3) Du har varit både utanför och innanför Pentagon flera gånger.

4) Du har träffat och talat med både läkare och sjukvårdspersonal som ryckte in för att jobba på Pentagon när larmet gick den 11 September.

5) Du hart Talat med en Coroner som identifierade omkomna.

6) Du har träffat en flygkapten vars kollega skulle ha kraschat in i just Pentagon.

7) Du har sett bilder på rester av flygplanet inifrån Pentagon (som aldrig har offentliggjorts) som Pentagonpersonal visat dig.

8) Du har många vänner och kollegor i Washington.

9) Ingen har någonsin haft det minsta tvivel om att det var ett flygplan som krashade in i Pentagon.

Det var inte dåligt måste jag säga... :roll: :roll: :roll: :roll:

Svaren till dina 8 skäl för att Boeing 757 skulle ha kraschat in i Pentagon:

1) Ja, om Boeingplanet verkligen kraschade in i Pentagon, vilket definitivt ej får stöd av det 3,5 meter stora, kvadratiska hålet......

2) Som ovan!

3) Vrakdelar efter "planet" är en ren efterhandskonstruktion. I början var den officiella versionen att allt pulvriserades och smälte bort och förångades i den enorma hettan...

Förresten så skulle det ändå inte stämma det du säger angående den vänstra motorn. Hålet du syftar på ligger alldeles för långt åt vänster, sett från hålet varigenom flygkroppen skulle ha passerat. Motorerna är placerade mycket närmare flygkroppen:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

4) Syns inte ett spår av några flygplansdelar på dom tidigaste bilderna efter kraschen. Utplanteringen av delarna kom senare, som exempelvis den numer berömda metallbiten, som man tyvärr hade glömt bort att sota lite...

5) Om Pentagonväggarna är så pass förstärkta att dom klarar av att stå emot bomber, hur kommer det sig då att nosen lyckades penetrera sig igenom 6 sådana väggar, dom första tre ringarna, som den officiella versionen påstår...?

Inget märkligt med att en Boeing 757 skulle lämna efter sig ett hål på 3,5 meter, som dessutom är kvadratisk till sin form? Driver du med oss, eller...?

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

Resten av planet efter avskalningsprocessen blev kvar på utsidan säger du. Ja, det är inte mycket av rester man ser till här inte:

http://www.koolpages.com/killtown/flight77.html

6) Hade man inte klippt och klistrat så frenetiskt på bevakningskamerans film, så hade det sett mer realistiskt ut...

Här kan du läsa om allt som retuscherades i filmen:

http://www.koolpages.com/killtown/flight77/securityphotos.html
http://www.nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/WhatHitThePentagon/explosion.htm
http://nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/PlaneSize

Men man väntade som sagt i ett halvår innan man ens vågade sig på att visa den, och detta först efter att sanningen om Pentagon-bluffen började sippra ut på nätet...

Och fortfarande håller man inne med två beslagtagna filmer, den ena från den närbelägna macken och den andra från Sheraton Hotel, vilka konfiskerades i anslutning till missilträffen...

Konstigt, när man har möjlighet att verkligen bevisa sina påståenden att det var en Boeing 757...

7) Eller rättare sagt, för att inte 30 000 liter flygfotogen är inblandat i en missilattack...

8) Boeingplanet kom i full karriär och smackade in i Pentagon, ändå så vart det knappt en repa på någon av dom omkringliggande fönstrena runtom det där 3,5 meters hålet... samtidigt som när flygnosen kommer ut ur tredje ringen, så kraschar alla rutorna...

http://perso.clubinternet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0052_Trou_Entree_Sortie_table1a.html

Det är någonting som inte stämmer riktigt i hela den här historien... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
2002-11-09, 10:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Kan vi då, på samma sätt som du förkastar hela 757-teorin eftersom du hittar ett fel i den, förkasta dina teorier eftersom du hade fel om det maximala passagerarantalet på flygplanen?

Ett fel?

Nej, hundratals fel!

Apropå om det maximala passagerarantalet hade varit 179 eller 239
spelar faktiskt ingen större roll, eftersom 3-4 dussin passagerare i fulltankade Boeingplan som går kust till kust, fortfarande är väldigt lågt.

Jag hade kanske kunnat acceptera det om det bara gällde en av flighterna, men den 11 September var det så på alla fyra...
2002-11-09, 10:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Tack.

Du ska få min teori, men först ska jag förklara vad jag menar med att det ämnet är irrelevant. Aluminium är en lätt och ganska stark metall, men som med alla metaller är den känslig för integritetsskador. När väl metallen skadats har den tappat en mycket stor del av sin styrka, och slits lätt sönder. Det är med andra ord ytterst osannolikt att stjärtpartiet skulle kunna slå upp hålet i Pentagons vägg ytterligare.

1) De mest kompakta och med störst kinetisk energi; i detta fall motorerna och huvudkroppen, penetrerade ytterväggen och trängde in i Pentagon.

Nej, jag påstår inte att planet var så litet att det får plats i det hålet. Endast de mest solida och stryktåliga delarna penetrerade, exempelvis motorerna av titan. Klenare delar som vingar, ytterkropp och stjärtparti slogs loss och slungades bort från kollisionspunkten. I enlighet med fysikens lagar.

2) Den vänstra motorn. Ingen annan del hade tillräcklig energi eller massa.

-Varför vänster men inte höger motor?

Vänster motor träffade Pentagon tillräckligt långt efter flygkroppen för att väggen skulle varit försvagad. Det gjorde inte den högra.

1) Var på Pentagon ser du hålen varigenom de två motorerna skulle ha drattat igenom?

Hur kommer det sig att i dom tidigare versionerna det officiellt hette att motorerna smälte bort helt och hållet pga av den enorma hettan, och att det var därför man inte kunde hitta några spår efter motorerna...?

Har man plötsligt nu alltså hittat delar av motorerna, eller kan det ligga till så att pga av att man måste förklara hålet i C-ringen, att man har övergett smält-teorin och öppnar sig för nya förklaringsmodeller?

Vingarna som slungades bort, vart slungades dom egentligen, eftersom det aldrig var någon som såg skymten av dom...?

2) Menar du på fullaste allvar att flygmotorn penetrerade sig igenom 6 stycken armerade betongväggar, 3 av Pentagons ringar med andra ord, innan den kinetiska energin sa stopp...?

Men den officiella versionen då, som bedyrar att det var nosen som gjorde jobbet?
2002-11-09, 11:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ett fel?

Nej, hundratals fel!

Apropå om det maximala passagerarantalet hade varit 179 eller 239
spelar faktiskt ingen större roll, eftersom 3-4 dussin passagerare i fulltankade Boeingplan som går kust till kust, fortfarande är väldigt lågt.

Jag citerar den passage jag hänvisade till när jag fällde den sarkastiska kommentaren.

Citat:
Det där är en REN OCH SKÄR LÖGN!!!

Det uppkom inget större hål på fasaden än den vi har dividerat om och kommit fram till att den är ca 3,5 meter stor!

Så den där länken mister genast sin trovärdighet, när den medvetet far med såna lögner!

Hade det verkligen funnits bilder som visar på ett 6,5 meter brett och 2
våningar högt hål, så hade ju inte den sajten varit sen med att publicera det, det kan du vara säker på...

Nej, som sagt var, en grov lögn är det! Det förstår ni själva när ni ser hela fasaden med egna ögon:

Så dom där fantasierna om att det var en Boeing 757 kan vi nog lägga ner nu...

Du förkastar, enligt dina egna ord, hela innehållet på den där sajten på grund av ett 'fel'. Till råga på allt ett fel enligt vad "vi har dividerat om och kommit fram till", och ett fel som är av precis samma typ som dina felaktiga passagerarantal, dvs en siffra.

Citat:
1) Var på Pentagon ser du hålen varigenom de två motorerna skulle ha drattat igenom?

Hur kommer det sig att i dom tidigare versionerna det officiellt hette att motorerna smälte bort helt och hållet pga av den enorma hettan, och att det var därför man inte kunde hitta några spår efter motorerna...?

Har man plötsligt nu alltså hittat delar av motorerna, eller kan det ligga till så att pga av att man måste förklara hålet i C-ringen, att man har övergett smält-teorin och öppnar sig för nya förklaringsmodeller?

Vingarna som slungades bort, vart slungades dom egentligen, eftersom det aldrig var någon som såg skymten av dom...?

Jag har redan pekat ut vad som mycket väl skulle kunna vara hål efter motorerna på bild, men du avfärdar utan att ens tänka på det. Jag ger mig inte in i den diskussionen igen, utan låter det räcka med att jag ser hålen och du gör det uppenbarligen inte. Vilket är helt OK med mig. Så länge du inte hävdar att det du säger är den universella sanningen och jag ljuger/ser i syne/etc.

Som jag sa tidigare är inte den officiella versionen min version, och kan således inte användas för att få mig i en defensiv position eller kollra bort mig i irrelevanta (ja, jag gillar det ordet) diskussioner.

Jag kan peka ut delar av vingarna på ett antal foton, och du kan omöjligt bevisa att det inte är delar av vingarna. För det första, och jag börjar tröttna på att upprepa det här: inga delar av planet klarade kraschen intakta. Anledningen till att ingen ser vingarna är att de ser precis likadana ut som resten av vrakdelarna. Vingarna slungades - efter att i kollisionen med Pentagon ha slitits loss från huvuddelan av planet, rammat Pentagons vägg i över 200mph och därmed i princip pulvriserats - längs med huskroppen, bort från kollisionspunkten mot den separata byggnaden.

Citat:
2) Menar du på fullaste allvar att flygmotorn penetrerade sig igenom 6 stycken armerade betongväggar, 3 av Pentagons ringar med andra ord, innan den kinetiska energin sa stopp...?

Men den officiella versionen då, som bedyrar att det var nosen som gjorde jobbet?

Ja, det gör jag. Jag är gravallvarlig. Jag spammar inte smilies för att påvisa att jag är bättre än någon annan och skrattar åt dennes argument.

Som tidigare sagts är den officiella versionen inte min version. Detta av flera orsaker, däribland att jag inte tycker att förklaringen känns hundraprocentig, men framförallt därför att jag inte orkar hålla koll på vad folk spottar ur sig.
2002-11-09, 11:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Keith, thank you for your post. More specifically, for making the whole thing more understandable and tangible. It was and is a great tragedy, and deserves more respect than some people in this thread have given.

Han har tittat på länken, TomTom. Det är inte det som är problemet. Problemet ligger i att Chockad närmar sig dylika sidor på samma sätt som han bemöter våra argument: De är hundraprocentigt felaktiga.

Detta är en smidig och bekväm angreppsvinkel, eftersom man då kan fullständigt ignorera grunden i beviset och istället fokusera sig på att plocka sönder irrelevanta småsaker - och kollra bort folk. Skulle man sedan mot förmodan misslyckas med att demontera skitsakerna gör det ingenting. De är ju irrelevanta.

Tre sidor snack om ett hål som inte är lika stort som ett flygplan. Jag har personligen förklarat detta i mer eller mindre tålmodigt ordalag ett antal gånger - och ignorerats.

Chockad vill se foton på vrakdelar och får ett stort antal sådana. Spelar ingen roll, eftersom de är ditplacerade eller kommer från något annat än ett flygplan - spendera 16 timmar med faktajakt och få en axelryckning till svar. Han får en mycket bra länk med diskussion och faktiskt klart identifierbara delar av flygplanet - och bemöter hela sidan (med dryga 40-talet bilder) med detta:

Citat:
En sak som omedelbart slog mig när jag gick in på den nedersta länken, var att bilden, den tredje uppifrån, som ska bevisa att vrakdelar spreds över ett stort område, visas så otroligt SUDDIG...!!!

Och på inte en enda bild syntes det till förkolnade rester efter vingar, motorer, flygkropp med mera...

Vilket genast gör att hela sajten tappar ALL trovärdighet...

Fotografiet du gnäller om är en stillbild tagen från en videokamera i en helikopter. Undrar varför skärpan inte är på topp. Vilket också är helt irrelevant i frågan. Syftet med bilden skulle framgå lika tydligt om en treåring ritade den med krita. Förutsatt att ungen har grepp om grundläggande saker som deflektionsvinklar osv. Syftet är att visa var vrakdelarna skulle finnas efter att planet träffade Pentagon i ~45 graders vinkel.

Länken där du hittade bilden är fylld till bredden med fotografier från Pentagon som visar vrakdelar från ett flygplan. Prova att inte titta på bilderna med förutfattade meningar och se om det kanske skulle kunna vara flygplansdelar ändå. Något du ska ha väldigt klart för dig är att du inte kommer att få se en intakt vinge eller motor. Det kan du heller inte vänta dig. Förstår du inte varför är det ditt problem.

Till min poäng... Jag har vänt den här diskussionen ryggen en gång, och nu minns jag varför. Jag vägrar att diskutera med någon som fullständigt saknar förmåga att föra en debatt och bemöta argument med annat än att peka på himlen, skrika "Titta där!" och springa iväg.

Puss i ljumsken på dig Chockad.

Intressant bara att man inte ids visa en ordentlig skärpa på den mest signifikanta och vägledande bilden av alla på den där sidan...!

Skumt onekligen...

Och varför man drar till med rena rama lögner som att det skulle finnas bilder som visar på ett 6,5 meter brett och 2 våningar högt hål i
Pentagonfasaden, innan den rasade, när det största hålet de facto är det som mäter ca 3,5 meter...

Inte undra på att man därefter tar det mesta som presenteras på den där propaganda-sajten med en ordentlig nypa salt...

En intressant sak är också att jag vid ett flertal tillfällen har skrivit till CNN:s Pentagon-reporter Jamie McIntyre, som figurerar flitigt på den där
propaganda-sajten, men aldrig fått ett svar...

Jag har frågat henne bl.a. om jag kan få köpa CNN-inslaget från 11 September då man forslade bort "flygplansskrot" från Pentagon i lastbilar och Jamie var då den utsände reportern från CNN, som handhade Pentagon-attacken, men som sagt, inte ett knyst ifrån henne...

Puss i ljumsken på Jamie!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in