Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-14, 16:05
  #1
Medlem
Vilka regler gäller egentligen vid inkast? Jag har en tendens att få mina inkast bortdömda och vet inte varför. Så, vad ska man tänka på? Jag har båda fötterna i marken, så det är inte felet.
Citera
2011-03-14, 16:06
  #2
Medlem
maffins avatar
båda händerna på bollen och ta bak bollen över huvudet.. inte så värst svårt :P kolla på nån match bara om du inte förstår :P
Citera
2011-03-14, 16:07
  #3
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omg321
Vilka regler gäller egentligen vid inkast? Jag har en tendens att få mina inkast bortdömda och vet inte varför. Så, vad ska man tänka på? Jag har båda fötterna i marken, så det är inte felet.

Bollen måste vara bakom huvudet har jag för mig.
Citera
2011-03-14, 16:09
  #4
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maffin
båda händerna på bollen och ta bak bollen över huvudet.. inte så värst svårt :P kolla på nån match bara om du inte förstår :P

Spelar det nån roll vilken planhalva bollen hamnar på..?
Citera
2011-03-14, 16:11
  #5
Medlem
jag drar bak över huvudet men sen vet jag inte vad som händer
Citera
2011-03-14, 16:13
  #6
Medlem
felleboy88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omg321
jag drar bak över huvudet men sen vet jag inte vad som händer
Du får inte fuska och dra bollen halvvägs, den måste hela vägen bak. Sen självklart båda fötterna på marken
Citera
2011-03-14, 16:13
  #7
Avstängd
HVonSmaschforkas avatar
Kanske kliver du över linjen?...
Citera
2011-03-14, 16:14
  #8
Avstängd
Reine.Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Spelar det nån roll vilken planhalva bollen hamnar på..?

Nej.

Som sagt, båda händerna på bollen, fötterna i marken och bollen bakom huvudet är det som gäller.
Citera
2011-03-14, 16:21
  #9
Medlem
svettipungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Kanske kliver du över linjen?...


Är nog det som är felet
Citera
2011-03-14, 16:26
  #10
Medlem
du måste kasta med båda händerna också, inte bara ha den ena lutande i mot bollen och bara ta kraft med den andra, det är många som gör det misstaget.
Citera
2011-03-14, 16:36
  #11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy88
Du får inte fuska och dra bollen halvvägs, den måste hela vägen bak. Sen självklart båda fötterna på marken

Just det där felet tycker jag det är ofta man ser i elitfotbollen utan att domaren blåser. Det är rätt dåligt.
Citera
2011-03-14, 16:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlPilkington
du måste kasta med båda händerna också, inte bara ha den ena lutande i mot bollen och bara ta kraft med den andra, det är många som gör det misstaget.
Är ju så Roberto Carlos kastat så jävla långt hela sin karriär
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback