Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-14, 15:23
  #1
Medlem
Jag kom just hem efter cirka en timmes promenad blandat med löpning. Jag brukar gå nån kilometer och springa några hundra meter åt gången. Intervaller, typ. Nu till problemet. De senaste gångerna när jag har sprungit färdigt och fortsätter att gå, så känns det som om att benen är på väg att hoppa ur led. Nån som känner igen vad jag pratar om??? Jävligt obehaglig känsla är det. Då jag har haft axeln ur led och är opererad för det, så känner jag ju igen känslan, och vet vad det kan bero på att det känns så?
Citera
2011-03-14, 17:55
  #2
Medlem
Ingen som vet? Eller känner igen sig?
Citera
2011-03-14, 18:23
  #3
Medlem
Troligtvis svag höftmuskulatur, kommer ej ihåg vilka andra muskler man brukar räkna med vid dylika problem, fast den primära är höftmuskulaturen. Jag sprang mycket efter en fotoperation, haltade och snedbelastade och fick en riktig obehagskänsla i höften. Min gav dock med sig ju mer jag sprang och haltandet försvann.

Hur är din löpteknik?
Benlängdsskillnad?
Nyligen börjat med löpning?
__________________
Senast redigerad av Kein 2011-03-14 kl. 18:26.
Citera
2011-03-14, 19:13
  #4
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Kein
Troligtvis svag höftmuskulatur, kommer ej ihåg vilka andra muskler man brukar räkna med vid dylika problem, fast den primära är höftmuskulaturen. Jag sprang mycket efter en fotoperation, haltade och snedbelastade och fick en riktig obehagskänsla i höften. Min gav dock med sig ju mer jag sprang och haltandet försvann.

Okej.


Citat:
Hur är din löpteknik?

Hur menar du nu? Jag joggar nog som man ska? Vete fan vad jag ska svara riktigt.

Citat:
Benlängdsskillnad?

Ingen aning.

Citat:
Nyligen börjat med löpning?

Nej. Jag powerwalkar mest för att jeg mer eller mindre hatar löpning. Och powerwalking ger mig ingen direkt ökad kondition eller hur man säger. Brukar gå cirka 1 timme 4-5 gånger i veckan. Typ en kilometer löpning och några hundra meter jogging.

Det som är skumt är att det nyss har kommit. Hade inte det problemet för nån vecka sen. Det är i alla fall jävligt obehaglig känsla. Känns inget kosntigt när jag joggar, utan det kommer när jag börjar gå igen. Idag fick jag fan stanna en minut för jag trodde benen var på väg ut ur led. Inget trevligt alls.

Har gått igenom det med axeln, och det var ett helvete innan den sattes på plats med krokar och annan skit de har satt dit. Vill liksom inte att samma skit händer med benen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback