Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-04-11, 13:12
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Min personliga ståndpunkt är att jag tycker att det är otroligt fjantigt och barnsligt att sitta och gråta över att en ex. mink dör. Varför? Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten. Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter. Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Låt höra.

Edit: slarv.

Hej!
Vill bara flika in här och säga att vi människor är också djur. Det värsta djuret på jorden.
Vi har tagit oss rätten att vi tror att vi kan göra vad vi vill med djur, men de har ju egna liv, visst? Men de kan inte försvara sig som vi människor.
Djur är inte till för att underhålla människor, de borde få leva sitt liv i det fria. End of story.
Citera
2015-05-30, 14:55
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Min personliga ståndpunkt är att jag tycker att det är otroligt fjantigt och barnsligt att sitta och gråta över att en ex. mink dör. Varför? Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten. Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter. Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Låt höra.

Edit: slarv.
Människan är ett djur. Homo sapiens sapiens heter den rasen. Varför ska vi behandla de annorlunda än andra människor?
Citera
2015-05-30, 23:43
  #51
Medlem
Det finns olika nivåer/kvaliteter när det kommer till behandling av djur, t.ex. den lokala ekobonden som avlivar varje får på ett så icketraumatiskt sätt som möjligt, industriell slakt som kan vara ganska/otroligt stressande för djuret, och så att flå levande djur.

När man säger att man är emot djurplågeri, kanske är vegan eller vegetarian, upplever jag ofta att folk suckar och undrar vad det är för fel på ekobondens slakt, eller industrislakten. "Vi måste ju äta kött." "Växter då, lider inte de av att plockas och ätas?" Det hela handlar ju oftare om den verkligt hemska behandlingen av vissa djur, (som sedan går ut över hela djurhållningen).

Fördomar om djurrättsaktivister, samt många djurrättsaktivisters handlingar verkar stå i vägen för framgångar inom detta område (plus det faktum att det finns andra, mer angelägna saker att fokusera på).
Citera
2015-06-16, 12:49
  #52
Medlem
Resonemanget "djur är djur" är det mest patetiska jag hört, som att det skulle rättfärdiga plågeri, dåligt behandlande och organiserat dödande för människans vinning. De lider också, precis som du, för att smärta är smärta.
"Animals don't care how you save them, would you?".
Citera
2015-06-16, 12:51
  #53
Avstängd
HellionRebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
För att du har en empatistörning?

Eller för du är en godhetsnarkoman i hopp om att få till det med det motsatta könet?
Citera
2015-06-24, 00:00
  #54
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Eller för du är en godhetsnarkoman i hopp om att få till det med det motsatta könet?

Jag förstår, h*n kan alltså inte sympatisera med djur eftersom jag är en godhetsnarkoman? Det verkar logiskt, jag gissar att det inte var någon vanlig cigarett du rökte efter kaffet i morse?

Du behöver nog inte bekymra dig om "godhetsnarkomaner" som närvarar när du får din hud avsliten levande antar jag, så chilla bara. Ingen kommer att hjälpa dig. Det motsatta könet har aldrig varit mitt problem, däremot är det viktigt att upptäcka empatistörningar i god tid innan det går riktigt illa så för din omgivnings skull bör du kanske gå och "ta en titt" hos doktorn. Bara "kika lite" Deal?
Citera
2015-06-24, 00:43
  #55
Avstängd
HellionRebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Jag förstår, h*n kan alltså inte sympatisera med djur eftersom jag är en godhetsnarkoman? Det verkar logiskt, jag gissar att det inte var någon vanlig cigarett du rökte efter kaffet i morse?

Du behöver nog inte bekymra dig om "godhetsnarkomaner" som närvarar när du får din hud avsliten levande antar jag, så chilla bara. Ingen kommer att hjälpa dig. Det motsatta könet har aldrig varit mitt problem, däremot är det viktigt att upptäcka empatistörningar i god tid innan det går riktigt illa så för din omgivnings skull bör du kanske gå och "ta en titt" hos doktorn. Bara "kika lite" Deal?

Jag röker inte och är inte i behov av en hjärnskrynklare till skillnad mot vissa andra. Skaffa dig ett liv människa.
Citera
2015-06-24, 03:34
  #56
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Jag röker inte och är inte i behov av en hjärnskrynklare till skillnad mot vissa andra. Skaffa dig ett liv människa.

Ett liv var det ja, kika på din fantastiskt menlösa kommentar och fundera en gång till, människa.
Citera
2015-06-24, 05:44
  #57
Avstängd
HellionRebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Ett liv var det ja, kika på din fantastiskt menlösa kommentar och fundera en gång till, människa.

Som trådstarten lyder; Fy fan för djuraktivister. Omogna bortskämda korkade rebels without a case som vill göra sig märkvärdiga.

Ps. Ni lyssnar säkert på gangstarap bara för att känna er extra märkvärdiga.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback