Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-23, 16:20
  #37
Medlem
Vandalsoundss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closecut
Det är så typiskt empatibefriade psykopater att uppröras så mycket att de vill ta till våld mot de som vill stoppa våldet. Signa upp för en runda i Afghanistan istället, ditt perv.

Men gör det själv för faan... Människan är väl så vitt jag vet det högst stående djuret?, åk ned till Afrika och rädda ett par negerdjur eller till Afghanistan för den delen.. Visar väl att Ni menar allvar bättre än att släppa kaninerna i solna fria, eller?
Citera
2011-05-23, 17:58
  #38
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Hur kan du vara emot djurplågeri men samtidigt tycka att det är okej att bära päls?
Du menar att alla pälsar tas när djuren är levande?
Citera
2011-05-25, 12:06
  #39
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalsounds
Men gör det själv för faan... Människan är väl så vitt jag vet det högst stående djuret?, åk ned till Afrika och rädda ett par negerdjur eller till Afghanistan för den delen.. Visar väl att Ni menar allvar bättre än att släppa kaninerna i solna fria, eller?

Aha. Det ante mig, du är en liten rasist. Akta dig så inte sandnegrerna kommer och bosätter sig nära dig.

Enligt vems måttstock är du ett högt stående djur? Enligt min måttstock är du lägre stående än den lägsta amöba.

Varför skulle jag åka till Afghanistan och aktivt delta i en olaglig ockupation? Det är du som hatar främlingar, åk dit och panga lite med dig.
Citera
2011-06-07, 11:53
  #40
Medlem
Vandalsoundss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closecut
Aha. Det ante mig, du är en liten rasist. Akta dig så inte sandnegrerna kommer och bosätter sig nära dig.

Enligt vems måttstock är du ett högt stående djur? Enligt min måttstock är du lägre stående än den lägsta amöba.

Varför skulle jag åka till Afghanistan och aktivt delta i en olaglig ockupation? Det är du som hatar främlingar, åk dit och panga lite med dig.


1. Finns inget rasistiskt i mig över huvud taget.
2. Ok, men joina läkare utan gränser eller valfri annan hjälpa-hela-världen organisation ist då.... F.ö. är det så att det även bland djuren finns mer eller mindre raffinerade varianter även inom samma släkte, se ex. hundar (border collie = smartast, afghansk vinthund = minst intelligent.. lustigt sammanträffande dock), apor (smartast = chimpans & orangutang, dummast = du?)
Citera
2011-06-19, 03:49
  #41
Avstängd
CanLifePrevails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalsounds
Men gör det själv för faan... Människan är väl så vitt jag vet det högst stående djuret?, åk ned till Afrika och rädda ett par negerdjur eller till Afghanistan för den delen.. Visar väl att Ni menar allvar bättre än att släppa kaninerna i solna fria, eller?

Du är efterbliven på riktigt va? Dummaste skiten jag läst på FB efter någon annan liberal idiot här. Ger makt rätt enligt dig? Svara bara ja eller nej.
Citera
2011-06-24, 13:36
  #42
Medlem
DrottningMollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Min personliga ståndpunkt är att jag tycker att det är otroligt fjantigt och barnsligt att sitta och gråta över att en ex. mink dör. Varför? Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten. Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter. Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Låt höra.

Edit: slarv.

Har inte tid att läsa hela tråden atm så ber om om ursäkt om någon redan påpekat detta

Människor ÄR djur! Fan var du på Biologilektionerna
Citera
2011-08-14, 15:43
  #43
Medlem
ojskis avatar
Av vad jag läst här så tycks det handla om empati. Empati= blödighet.

Jag kanske tycker det är alldeles fruktansvärt att ha marsvin, i en BUR med ett HJUL kopplat till en liten liten LAMPA!!!!!!! Jävla arbetsläger!!!! Svinen till ägarna borde avrättas på fläcken!!!!!!

Citera
2011-08-14, 15:45
  #44
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Du är efterbliven på riktigt va? Dummaste skiten jag läst på FB efter någon annan liberal idiot här. Ger makt rätt enligt dig? Svara bara ja eller nej.
Nej.

Men det handlar väl inte om topic? Och om du skall ta upp efterblivenhet så är den enda här som verkligen är efterbliven du själv, som har jämfört minkfarmar med Auschwitz.
Citera
2011-08-15, 16:17
  #45
Medlem
Drumsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Varför är det egentligen så himla hemskt att en mink dör, att djur flås halvt levande osv, att djur överhuvudtaget blir behandlade ohumanistiskt? Det är djur för i helvete.

Min personliga ståndpunkt är att jag tycker att det är otroligt fjantigt och barnsligt att sitta och gråta över att en ex. mink dör. Varför? Ett djur är ett djur, det är inte en människa, inte ens i närheten. Jag blir så otroligt irriterad på pårökta hippies som ska sitta och värna om djurens rättigheter. Fan vad fjantigt. Ska vi inte upprätta lagar för växternas rättigheter? Eller varför inte mikroorganismernas rättigheter?

Låt höra.

Edit: slarv.


Du vet att människor också är djur va?

Ett liv är ett liv. Djur har också känslor, uppfattningar om saker och ting. Bara för att människor är överlägsna betyder det inte att alla andra inte fattar ett skit.
Du verkar helt verklighetsbortkopplad, idiot.
Citera
2013-12-12, 18:37
  #46
Medlem
Förlåt men det där inlägget var bara onödigt och konstigt. Varför påstår du att alla som värnar om djurens rättigheter är "pårökta hippies?", det där vara bara ett tecken på omogenhet och att du drar alla över en kant, wow...
Sen vem har bestämt att människans rättigheter inte ska vara likdana som "djurens?", vem har kommit på att människan är mer värd? Om du har glömt bort så är människan också ett djur. Och vilket kallabalik det skulle bli om jag satt och flådde en oskyld människa bara för jag ville bära skinnet eller sälja för pengar! Jag är ingen riktig djuraktivist som går ut och demostrerar och allt, men jag tycker ABSOLUT att vi människor tänker alldeles för mycket på oss själva och glömmer totalt bort att djuren har samma rättigheter som oss.
Jag antar att när du skrev detta inlägg så hade du ingen aning om hur köttindustrin, till exempel, går till. Den är riktigt hemsk och det vi utsätter dessa stackars djur för inte fan inte okej.

Det du saknar är känslor, medlidande, riktig information och ett gott tänkande om andra levande organismer.
Citera
2014-01-22, 11:27
  #47
Medlem
Svåra empatistörningar här ser jag men så blir det när man skär ned på psykvården. Dessa störningar riktar sig inte sällan senare mot människor så jag hoppas du får den vård du behöver.

Med det sagt undrar jag vad fan det är för fel på vissa djurrättsaktivister? Läser idag om aktivister som hotat och terroriserat en minkuppfödare. Grattis till att ha lyckats få djurrättsaktivister att framstå som värre psykfall än djurplågare och öka sympatin för pälsodlare. Vad tänker dessa puckon med? Gissar att det finns en drös aktivister här så jag hoppas någon kan svara.
Citera
2014-01-23, 21:22
  #48
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Svåra empatistörningar här ser jag men så blir det när man skär ned på psykvården. Dessa störningar riktar sig inte sällan senare mot människor så jag hoppas du får den vård du behöver.

En oförmåga till empati är väl en positiv egenskap nuförtiden...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback