Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-10, 22:26
  #1201
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Fast detta är inte så konstigt eftersom killens pengar spelar mer roll för en tjej än vad tjejens pengar spelar för killen. Det bygger på en gammal tradition att män ska tjäna mer än kvinnor.

Du inser själv att det känns mer rätt när tjejen blir bjuden (killen rikare) än att killen blir bjuden (tjejen rikare). De flesta tjejer fungerar så.

Nu har jag personligen inte levt efter det traditionella mönstret.

Däremot så höll jag alltså med om att det skulle kännas mycket förvirrande om jag var på första-dejt med en kille som visade att han förväntat sig att jag ska plocka upp notan.

(Ö h t så tycker jag att man inte bör förvänta sig det, även om man är tjej, utan vara flexibel för situtaionen).
Citera
2010-02-10, 22:49
  #1202
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Däremot så höll jag alltså med om att det skulle kännas mycket förvirrande om jag var på första-dejt med en kille som visade att han förväntat sig att jag ska plocka upp notan.

Jo, men det är för att vi alla är påverkade av normerna. Hade killen betalat hade det knappast känts lika udda.

De flesta tjejer lever traditionellt. Alltså inte en kille med mindre pengar. Sedan kanske du är ett undantag.
Citera
2010-02-11, 00:08
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Al
För någon vecka sedan kom jag i kontakt med vad jag trodde var en trevlig tjej via Msn medlemskatalog. Vi chattade någon timma bytte bilder och jag fick hennes telefonnummer, vilket inte ens tog två sekunder innan jag satt med telefonen i näven. Det var en riktigt söt tjej på 25 år och det visade sig att hon bodde inte alls i lång från mig och vi kom överens om att träffas redan samma kväll. Glad i hågen hoppar jag in i bilen och kör dom tre milen hem till henne. Väl framme sitter jag kvar i bilen några minuter och tänker vad fan håller jag på med! Jag känner ju inte ens människan. Skakar av mig tanken kliver ur bilen och ringer på dörren.

Två stycken lås och en säkerhetskedja senare så är dörren öppen och hon välkommar mig in. Jag tar av mig skor och jacka går in och sätter mig i soffan då jag hör henne låsa alla lås igen även extralåset vilket enbart kan öppnas med nyckel. Jag skämtar med henne och säger försöker du låsa in mig men får inget svar. Hon sätter sig bredvid mig i soffan och vi börjar berätta att hon varit sjukskriven en längre tid pga psykos men är nu friskförklarad och har börjat arbeta igen. Mmm vist tänkte jag och tog ännu en titt runt i den lilla ettan. Istället för tavlor så hängde det speglar på väggen måste minst ha varit en 30 stycken, röda tjocka sammets gardiner för fönstern och blomvaser med torkade röda roser både högt och lågt. Hon förtsätter berätta att hon är förföljd utav olika män och att dom skickar kodade dödshot via radio och tv som bara hon kan uppfatta. Under samtalets gång har jag märkt att hon säger VA! upprepade gånger fast jag inget sagt och helt plötsligt börjar gap skratta åt helt sjuka saker. Hon mummlar något om att det är ett jävla liv fast det är tyst och drar på steron för att överösta. Efter att suttit och pratat om döden i 15 min får jag nog och tänker. Va fan! Vad är det här för dåre, jag måste här i från fort som fan. Men hur dörren är ju låst? Ursäktar mig går in på toan skickar iväg ett mess till en polare om att omedelbart skall ringa mig. Telefonen ringer och jag drar en historia om att jag är kylmontör och måste iväg på ett jour jobb för en kompressor har lagt av.

Det är först nu som helvetet brakar loss. Hon anklagar mig för att vara maskopi med männen som skickar kodade meddelanden och är där för att snoka. Efter en liten stund lugnar hon ner sig när jag övertygar henne att jag verkligen måste åka och jobba. Efter att hon genomsökt mina kläder efter prylar som jag måste ha tagit men inte fanns i mina fickor så låser hon upp dörren och släpper ut mig.

På vägen hem kände jag en otrolig lättnad av att komma helskinnad där i från och hädanefter kommer jag vara försiktig med vilka tjejer jag eventuellt träffar via nätet.

Jag är seriös när jag säger att jag fick hjärtklappning av historian helvete vad läskigt det måste ha varit
Citera
2010-02-11, 00:14
  #1204
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillife
Jag är seriös när jag säger att jag fick hjärtklappning av historian helvete vad läskigt det måste ha varit
Ungefär som när jag dejtade en självmordsbenägen, väldigt väldigt sjuk människa som låser sjutillhållarlåset, gömmer nyckeln, lägger sig i badkaret med diverse rakblad och säger att han tar livet av sig om jag går därifrån. Helt sant.

Det tog 2-3 timmar av seriös medlarterapi innan jag fick honom att låsa upp dörren. Har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv som jag gjorde ifrån hans lägenhet.
Citera
2010-02-11, 00:48
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ungefär som när jag dejtade en självmordsbenägen, väldigt väldigt sjuk människa som låser sjutillhållarlåset, gömmer nyckeln, lägger sig i badkaret med diverse rakblad och säger att han tar livet av sig om jag går därifrån. Helt sant.

Det tog 2-3 timmar av seriös medlarterapi innan jag fick honom att låsa upp dörren. Har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv som jag gjorde ifrån hans lägenhet.

jesus tycker synd om er båda två.
att försöka prata vett med en sån sjukling är fan inte kul(vet av egen erfarenhet). inte heller att ha ett sånt pissliv som din dejt verkade ha.
Citera
2010-02-11, 00:58
  #1206
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillife
jesus tycker synd om er båda två.
att försöka prata vett med en sån sjukling är fan inte kul(vet av egen erfarenhet). inte heller att ha ett sånt pissliv som din dejt verkade ha.

Det blir mer ett besvär för den som råkar ut för det än för den som 'mår dåligt'. Men ja, den som får mer erfarenhet är den som lyckas komma ur situationen i alla fall.
Citera
2010-02-11, 01:12
  #1207
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Fast detta är inte så konstigt eftersom killens pengar spelar mer roll för en tjej än vad tjejens pengar spelar för killen. Det bygger på en gammal tradition att män ska tjäna mer än kvinnor.

Du inser själv att det känns mer rätt när tjejen blir bjuden (killen rikare) än att killen blir bjuden (tjejen rikare). De flesta tjejer fungerar så.

Handlar om att tjejer är jävla hormesar och ryggar undan så fort de känner en dålig/konstig stämning, som t.ex när man ska betala. Det är aldrig kul att betala, och horor måste känna sig berkväma och avslappnade under hela dejten. Blir det en konstig stämning eller att de inte litar på killen, då säger de "Tack, men nej tack!".

Jag betalar dock aldrig, för jag vet redan att hon inte kommer gilla mig. Att bjuda ett luder är som att slänga pengar till grisar, bortsett från att grisar är mer tacksamma än tuttarna.
Citera
2010-02-11, 01:20
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Haha, ja, det skulle vara sjukt kul!
Och Pavarotti, jag svär på allt som är heligt att historien är helt sann. Jag ville skriva "tyvärr" där efter, men eftersom det är så rubbat allting kan jag bara skratta åt det såhär i efterhand.

Glömde dessutom nämna att tjejen han "skaffade efter mig" (vi var ju för fan aldrig ens IHOP, han och jag!) hade samma förnamn som jag. Lagom creepy.

Han hette Per, och jag har till dags dato endast träffat EN vettig Per. Vad är det med alla Per'ar?

Så, Per: om du finns på FB, berätta: har du slutat gråtrunka än..?
Jag heter Per
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Min lilla anekdot kan knappast betraktas som en "mardrömsdate", utan snarare ett exempel på hur fel det kan klaffa när man inte känner till någonting alls om personen man ska dejta.

Jag hade vid tillfället (nästan precis 3 år sedan, bör det vara) ett yrke som medförde mycket kontakt med olika människor, låt oss säja att det låg inom området "försäljning". Jag stod och skötte mitt jobb som vanligt när en kille förklarade för mig att hans tjejkompis ville ha mitt nummer (lite omoget, ja). Jag blev lite ställd, men efter en smått förvirrad konversation fick hon i alla fall mitt nummer på en lapp.

Efter lite förstrött sms:ande bestämdes det att tjejen skulle kika förbi en fest jag och en polare hade. Jag tänkte att det kunde vara ett naturligt sätt att träffas, och i och med att hon tog med sig ett par vänner skulle det inte kännas allt för obekvämt om det inte kändes "rätt". Sagt och gjort kom dom upp till festen, som i vanlig ordning var av det lite halvstökiga slaget. Folk var ganska dragna och livliga, men stämningen var rakt igenom god. Direkt märktes att både tjejen ifråga och hennes kompisar inte var några större festprissar, så efter en liten stund gick jag, dom och två av mina vänner ut för att sätta oss på någon lugn pub.

Efter lite velande hamnar vi (på deras begäran!) på ett av stans mer sunkiga hak. Vi sitter och konverserar och har hyfsat trevligt, förutom att min "dejt" är väldigt blyg och tystlåten, medan hennes vänner är väldigt utåtriktade, vilket gör att situationen känns lite sådär, även om vi försöker bjuda in "dejten" i samtalet och jag försöker vara så trevlig som möjligt. Hur som helst, efter ett tag kommer det fram att samtliga i sällskapet, och speciellt min "dejt" är kristna. De sjunger i kyrkokör, bär kors runt halsen (hur kunde jag missa det?) och så vidare. Redan här känner jag hur stora varningsskyltar börjar blinka innanför ögonlocken, men jag håller god min och håller samtalet på en lagom spirituell nivå som inte kan stöta någon.

Nu till det roliga. I ögonvrån ser jag hur det börjar hända grejer på den scen som finns inne på sunkhaket. Jag kollar dit och ser en stor flagga föreställande ett upp-och-nervänt kors hängas upp bakom trumsetet. Yes. Vi har prickat in en Black metal-spelning. Stämningen som tidigare var lite krystad körs nu fullständigt i botten. Ett par låtar hinner spelas innan någon riktigt försöker ta tag i situationen. En av de sociala kompisarna föreslår dock att vi ska "gå vidare". "Absolut", tänker jag, även om själva dejten känns rätt misslyckad kan jag gärna tänka mig att festa vidare någon annanstans. Men där gick jag bet. Det enda alternativet för de tre tjejerna är att gå till ett nattöppet café och dricka te. Jag och mina vänner avböjer vänligt men bestämt, hjärtligt trötta på all denna kristliga mildhet. Dejten avbryts med omedelbar verkan, med en halvhjärtad kommentar om att "vi får ses någon annan gång".

Jag fick faktiskt ett sms några dagar senare, men det kändes liksom aldrig intressant att plocka upp tråden igen. Strax därpå träffar jag min nuvarande flickvän, och hela den smått tragikomiska dejten passeras till anekdotsamlingen. Jag har aldrig varit någon dejtarkille, så värre historier än såhär har jag inte. Det lustiga är dock att det liksom inte var något direkt fel på tjejen ifråga, hon verkade ju snäll, om än inte alls min typ - det var själva omständigheterna som verkligen slog sista spiken i kistan!
Give me her number

Första blind-daten jag någonsin gick på (hade sett bild iof) varade i tre år, hör och häpna!


En brud hittade jag på lunarstom för många år sen och åkte en jävla massa mil för att packa på (köpte tom vinterdäck till sommarbilen ). Doppning skedde och vi har gjort det två gånger till, men snygg eeeh, njaaaa
Sista gången jag dippade hade hon skaffat bomber istället för planka (alltså, hon hade en riktig jävla planka), det blev ett ligg med den setupen, sen blev hon WT och låg runt med alla i hennes klass.
Var nog minst sex månader sen jag såg henne.

Träffade en annan brud på lunarstorm (typ fyra år äldre än mig) och åkte hem till henne samma kväll. Med kläderna på så var hon ganska het, men när kläderna föll av så var hon ganska.....stor. Pattar hade hon dock! Blev bara petting den natten, men vi knullade typ någon dag efter. Är man kåt så är man helt enkelt. Läskig som alla tjejer är så skrev hon på sin telefon när jag var som vildast ovanpå henne att hon började gilla mig (hon vågade inte säga det ). Shit tänkte jag, nu blir det problem! Jag skämtade bort det hela, verkade fungera för stunden i alla fall.
Några dagar efter knullet var jag tvungen att dra iväg ett sms om att jag inte var ute efter något, bara ett knull. Trevligt nog förstod hon totalt och jag har inte träffat henne efter det.

En brud träffade jag på tagged.com eller vad skitsidan heter. Jag var i mina bästa dagar, dvs runt 19-20 och hon var typ 11 år äldre. Vi skulle mötas på plattan inne i stan och köra en krogrunda. Sagt och gjort, vi träffades och hon var inte helt fel, krulligt, mysigt hår. När natten började lida mot sitt slut så var vi på hard rock café på Sveavägen. Dyngrak som jag var så hånglade jag upp henne vid bordet, hon var så på!nVi tog tunnelbanan till hennes station (röda, mörby) varav hon kläckte ur sig på engelska (hon kom nämligen från något spännande land och kunde bara halvbra engelska) "I wanna sleep with you". Oh, yes, doppa tänkte jag! Men nejnej, hon jobbade som au pair hos en rik familj i Djursholm så det sket sig.

Vi träffades några dagar efteråt och hör och häpna, hon såg fortfarande ok ut!
Vi satt på en parkbänk i Djursholm och jag drack mitt kaffe från statoil, arbetsbilen (kangoo) stod parkerad bakom.
Vi smekte varandra lite varav hon sa "How many tools do you have in your car"? Jag förklarade (utan att fatta hennes poäng) att chefen hade det mesta och bilen var ganska tom.
Hon gav mig en kåt blick och jag låg lite smått.
Utan kondom var en självklarhet för henne, hon blev så torr annars.
Fuck no tänkte jag och åkte fullt ös med råbånge till närmaste mack och köpte kondomer. Mackpersonalen måste ha garvat en del när en kille i 19 års åldern springer in med superbånge i brallan och köper kondomer.
Parkerade på en tom parkeringsplats och knullade i bilen, det enda tråkiga var väl hennes halvhängiga bröst , men hon var vild!

Vi hade sex två gånger till har jag för mig. Nästan i samma bil i förarsätet på typ kungsgatan när folk gick förbi (jag sa nej), och nästan på en biograf.
Dock var jag tvungen att spräcka att "ha knullat hos en au pairs värd" så jag träffade hennes rika "arbetsgivare" och dunkade på henne i sängen.
Dock var det ett jäkla tjat om kondomer och att hon gick på p-piller, men va fan, hon kunde ha vilka djungelsjukdomar som helst, och en anledning till att få stanna i Sverige!
Hon undrade även om vi kunde åka till ett ställe för att ha trekant, eeeh

Gjorde lumpen strax efter det sista knullet och jag tokdissade henne. Det enda jag fick var en festinbjudan till hennes nya lägenhet/fiskestuga i sthlm, annars var det dött.

Sen har man träffat några andra blind-dates, varav en brud alltid skulle påpeka vilket ställning vi knullade i.
"Hiihi, nu ser du min rumpa"
"Oj, det här är värsta stretchpasset!"
Hon red som en kossa också, och inte tusan kunde hon hantera en kuk.

Generellt sett så har mina blind-dates (förutom det treåriga) vart knullbara, men absolut inte mer än så

More to come, och förhoppningsvis (eller inte) något i stil med era historier!
__________________
Senast redigerad av maverickgoose 2010-02-11 kl. 01:39.
Citera
2010-02-11, 01:23
  #1209
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Handlar om att tjejer är jävla hormesar och ryggar undan så fort de känner en dålig/konstig stämning, som t.ex när man ska betala. Det är aldrig kul att betala, och horor måste känna sig berkväma och avslappnade under hela dejten. Blir det en konstig stämning eller att de inte litar på killen, då säger de "Tack, men nej tack!".

Jag betalar dock aldrig, för jag vet redan att hon inte kommer gilla mig. Att bjuda ett luder är som att slänga pengar till grisar, bortsett från att grisar är mer tacksamma än tuttarna.

Inte bara det utan en dold "förståelse" för allt skit också. T.ex. om hon har mens så måste man "förstå" det hela, annars saknar man empati helt och hållet då tjejer "alltid" är könet med empati. Men då kanske det är mannen som är könet som har hjärna i alla fall som kan stå ut en vecka i månaden när hon har mens då tjejen menar att hon har sån empati att hon bara ska klaga på allt och alla hela tiden, oavsett vad som hänt/gjorts, för att bevisa sin uppriktiga empati.

Men det är så kvinnor fungerar, de är mer kvacksalvare och så får andra könet sköta det logiska tänkandet. Givetvis gäller inte allt det här alla kvinnor, finns ju smarta kvinnor också och korkade män, givetvis. Generalisering är lika vanligt bland kvinnor som bland män, men logiken verkar aldrig finnas. Självklart har inte män mens en gång i månaden men vi har andra problem, inte i lika hög grad givetvis, men testosteron kan få en att bli ursinnig vilket kräver en viss vana att kunna hantera så man kan fungera normalt. Verkar dock inte vara så bland kvinnor, de kan bli ursinniga under sina perioder..

Skitsamma; Då kan det bli lika vanligt att en kvinna med tjockare plånbok erbjuder sig att betala för båda eller för sig själv i alla fall. Är det en gentleman så kommer han insistera och vilja betala åt henne. Om det är en snäll kvinna så betalar hon åt sig själv, eller, ger med sig och lever enligt den gamla traditionen att mannen betalar. Men då kan mannen, som kanske är chef för ett företag och har kvinnliga anställda, leva efter en annan tradition och ha låga löner för kvinnorna som ändå ska spara ihop sina pengar på dejter och vara allmänt kinkiga när det passar.
__________________
Senast redigerad av Rutinerad-Anka 2010-02-11 kl. 01:26.
Citera
2010-02-11, 01:48
  #1210
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maverickgoose
Vanliga knullhistorier

På vilket sätt är det där mardrömsdejter?
Citera
2010-02-11, 01:57
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
På vilket sätt är det där mardrömsdejter?
Det må inte låta hemskt, men den stora tjejen var läskig!
Finns trots allt en anledning till att jag aldrig träffade henne igen.

STOR.
Bodde i ett garage i skogen.
Skrev sms istället för att prata.
Hängisar.
Bush.



Resten är bara random skit

EDIT; Jag försöker bara dra mitt strå till stacken, även om det är lite OT.
En ubertråd som denna får inte dö ut.

EDIT2; Jag kanske har en riktig rökare om någon månad. Handlar om en pratgalen kines som varken kan svenska eller engelska.
Hon har mitt nummer
__________________
Senast redigerad av maverickgoose 2010-02-11 kl. 02:43.
Citera
2010-02-11, 09:17
  #1212
Medlem
jasio1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Här kommer mitt bidrag:

Var och hälsade på en gammal vän i Eskilstuna. Middag med hans vänner, krök, samt utgång var på tapeten.
Och gissa om det blev kröka!

Efter att ha inmundigat alldeles för mycket sprit blir det en tripp till kåren. Det sista jag minns är att jag går in. Vad som händer sen får jag återberättat för mig.

Vi kommer in på stället, jag är apfull. Snackar med nån kille som drar nåt judeskämt. Jag spelar jätteupprörd och hävdar att jag är jude(inte sant) och skäller ut honom efter notor. Killen börjar nästan gråta. Min vän står bredvid och pissar på sig av skratt. Sen ser jag en tjej, går fram och pratar, min polare vänder sig om, 5 sekunder senare när han kollar tillbaka står jag och hånglar med fanskapet. Nånstans under kvällen drar vi hem till hennes lya. Har vissa minnesbilder av nåt som ska föreställa sex, fick upp den gjorde jag ju inte så jag penetrerade inte fanskapet. Vaknar upp med något som med snällhet kan liknas vid den förlorade länken mellan människan och valrossen.

En blekfet fräknig sak som ligger strandad på en delen av sängen. Panik utbryter. Jag vet inte var jag är, med vem jag är, och till början inte ens i vilken jävla stad jag är i. Tjejen verkar trivas jävligt bra, jag gör det inte.

Ringer min polare och berättar hur det ligger till, han skrattar så han tappar andan. Säger att det är förfan inte kul, jag måste hem till honom. Tyvärr kan han inte lokalisera mig så jag frågar henne om hon vet var han bor(ger henne adressen). Hon skiner upp och säger att hon kan promenera mig dit...vad fan har man för val? Får gå walk of shame genom centrala eskilstuna. Fan vad hårt alltså. När vi skiljs åt så får hon mitt nummer, kan inte ljuga framför människor sådär. Snabb reträtt iaf.

Får höra ett par veckor senare att hon flyttat hem till föräldrarna igen. Visade sig att hon var förståndshandikappad och kunde tydligen inte ta hand om sig själv.

Skrattar idag, men den morgonen och den promenaden genom stan med Stan the Walruss var allt annat än kul.

HAHAHAHAHAHA faaaaan jag dör! du verkar vara helt rätt kille att festa med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback