Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-13, 14:08
  #1
Medlem
Ovations avatar
Min iPhone har diverse störande problem som gör så att jag nog måste skaffa en ny mobil. Är dock student med lite pengar så en ny iPhone är uteslutet (vet inte ens om jag vill ha en även om jag hade råd).

Det enda jag verkligen vill ha i min nya mobil är samma upplägg på sms-funktionen som på min iPhone. Dvs att interfacet är som vid en chatkonversation där man enkelt kan se tidigare sms osv. Inte som det var på min gamla Sony Ericsson där man hade en inkorg och en map för skickat där alla meddelanden bara låg ett och ett.

Då jag inte vill skaffa en massa abonnemang och grejer så ska mobilen vara olåst.

Tips på mobiler enligt ovanstående krav. Ju billigare desto bättre!
Citera
2011-03-13, 14:14
  #2
Medlem
endymions avatar
Min c905 har den funktionen. Dom flesta nya lurar här väl så?
Citera
2011-03-13, 14:28
  #3
Medlem
Zabres avatar
De flesta smartphones har liknade sms konversationer som iphone och har dem inte det så brukar det gå att ladda ner någon sms app så att det påminner om iphones.
Citera
2011-03-13, 14:28
  #4
Medlem
Zte blade ? billig och användbar smartphone som har samma sms funktion som iphone och går faktiskt att göra en rent av kopia med teman
Citera
2011-03-13, 14:33
  #5
Medlem
Ovations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick14
Zte blade ? billig och användbar smartphone som har samma sms funktion som iphone och går faktiskt att göra en rent av kopia med teman
Spontant ett riktigt bra förslag. Verkar vara en riktigt trevlig lur till ett bra pris.

Tar gärna mot andra förslag också! Jag är villig att betala upp till 2000 kronor.
Citera
2011-03-13, 14:48
  #6
Medlem
shovits avatar
laddar du ner handcent till android så kommer det nästan va precis som iphone
Citera
2011-03-13, 16:58
  #7
Medlem
Forbliranonyms avatar
Sony ericsson elm har den funktionen, den kan du dessutom få för ca 1200 kr.
Citera
2011-03-13, 17:06
  #8
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
Min iPhone har diverse störande problem som gör så att jag nog måste skaffa en ny mobil. Är dock student med lite pengar så en ny iPhone är uteslutet (vet inte ens om jag vill ha en även om jag hade råd).

Det enda jag verkligen vill ha i min nya mobil är samma upplägg på sms-funktionen som på min iPhone. Dvs att interfacet är som vid en chatkonversation där man enkelt kan se tidigare sms osv. Inte som det var på min gamla Sony Ericsson där man hade en inkorg och en map för skickat där alla meddelanden bara låg ett och ett.

Då jag inte vill skaffa en massa abonnemang och grejer så ska mobilen vara olåst.

Tips på mobiler enligt ovanstående krav. Ju billigare desto bättre!

Den enklaste o billigaste telefon som den funktionen är nog SonyEricsson Cedar som jag sett för 599kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback