Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-13, 02:50
  #1
Medlem
Strobeliciouss avatar
Tju bois and girls! Kom hem från krogen för ett tag sen. Har märkt att varje gång jag varit på krogen o vart på dansgolvet. Så fort nån b-rud sett mig eller så ser det ut som att dom tänker

"Nämen usch försvinn" eller "Så jäkla lejd, stick nånstans"

Vet att så kanske inte är fallet men har haft dåligt självförtroende hela mitt liv och aldrig haft någon flickvän så är rätt svårt att inte tänka så. Så finns det någon som har något tips på hur jag inte ska tänka i dessa banor?

Försöker dansa on the dance floor, men när jag närmar mig någon så känns det som att de tänker så som jag skrev utifrån att döma ifrån deras blick. Även när jag närmar mig någon jag känner sisådär på dansgolvet känns det som att de vänder sig ifrån mig istället för att bjuda in mig till "gruppen" för att dansa o så.

MOD ifall detta ligger under fel ämne ber jag om ursäkt, visste inte var jag skulle posta ämnet.

Tack för att ni tog er tid att läsa denna tråd!
Citera
2011-03-13, 03:12
  #2
Medlem
Gaugenhauzs avatar
Jag känner exakt samma sak som dig. Visst känns det som om alla stirrar på en och tänker dåliga saker om en? Jag är överviktig och har själv problem att ta kontakt på det sättet. Prata med dina polare om det här så kommer de säkert peppa dig, det kommer stärka ditt självförtroende väldigt mycket. När du väl har tagit kontakt så kommer det kännas så jävla skönt och du kommer inte ha dessa problem framöver
Citera
2011-03-13, 03:42
  #3
Medlem
diaquzs avatar
Det ända du behöver göra på krogen för att få tjejer är att ha kul, på riktigt. Försök att höja dig själv hela tiden. Skratta mycket, skratta på låtsas ifall det behövs. Tjejer gillar de killar som de kan ha kul med. Även något som kan hjälpa är att ifall du har en snygg tjej kompis så kan du ta med henne och dansa på dansgolvet. Andra tjejer lär bli intresserade av dig. // tjejtips
Citera
2011-03-13, 03:52
  #4
Medlem
Strobeliciouss avatar
Asså, jag försöker att ha kul. Men när man ser deras blickar så sjunker självförtroendet som man jobbat upp som en sten.

Citat:
Prata med dina polare om det här så kommer de säkert peppa dig, det kommer stärka ditt självförtroende väldigt mycket

En av mina kompisar när jag pratar om detta så vill han typ inte höra, eftersom att han hört det så många gånger förut. Mitt självförtroende har varit i botten i stort sett hela mitt liv.
Tror själv att det är för att jag haft glasögon o känt mig ful själv. Men har nu beställt nya glajjer som jag gillade som fan och kände mig "snyggare" i så hoppas det blir bättre!
Citera
2011-03-13, 12:11
  #5
Medlem
Cregers avatar
de är ju sådär och det är inte inbillning men du har inte lärt dig att kvinnor är dumma i huvudet än bara, och vad de tycker om saker är ingenting man ska bry sig om för det är bara finkel.
Citera
2011-03-13, 15:33
  #6
Medlem
De som tittar på dig och ratar dig tittar antagligen på dig p.g.a. ditt utseende, sen ratar dom dig p.g.a. att din blick avslöjar tydligt att du har dåligt självförtroende. Du får väl låtsas att du har bra självförtroende. Intala dig det för en kväll och spela den rollen. Det är svårt att få en bra tjej om hon tittar på dig och känner sig mer värd än dig. Däremot finns det dom som går igång på det också, men jag tror inte det är en sund början på ett förhållande.

Jag förstår inte 100% ditt resonemang kring dansandet heller. Du får det att låta som de har någon slags skyldighet att bjuda in dig i sin grupp. Flockdjur fungerar inte så. När jag dansar så har jag bara roligt. Jag skiter i hur det ser ut. Det ser dock ut som jag har roligt för jag har roligt. Jag är glad och ler och allt det där. Det gör att jag sällan behöver närma mig någon tjej eller bjudas in i någon grupp för att dansa, utan de kommer istället till mig och dansar. De kommer hela tiden. Tyvärr så tycker jag att dom som gör det är de som är självsäkra i sin kropp och säkert tror de har världens mest spännande personlighet, men det har dom inte, så jag slampstämplar dom ganska snabbt. Tjejer som är säkrare i sin personlighet brukar dock vara osäkrare i sin kropp en sån där utekväll för det finns mycket konkurrens de ser omkring sig när dom är ute. Dessa honor brukar visa med ögonkontakt att de är intresserade av dig och din uppmärksamhet. I de fallen är det upp till dig att närma dig. Fungerar bäst om du närmar dig under ögonkontakten istället för att 5 minuter efter ni tittat på varandra smyga upp bakom dom för att trycka ditt skrev mot hennes rumpa. Jag är ganska direkt och tycker det bara är obehagligt att hålla på hymla om sina intentioner, så får jag på dansgolvet ögonkontakt med någon som intresserar mig och vice versa så går jag till henne och tar henne i hand direkt, snurrar runt henne eller nåt sånt lättsamt, och dansar så vi fått det här med kroppskontakt överklarat. Tycker dom tjejerna är mycket roligare och intressantare än dom som använder mig som strippstång.
Citera
2011-03-13, 21:33
  #7
Medlem
Känner igen mig i dig lite och har ett bra svar, du är inte nog full! Jag ser inte ut som mycket och har dåligt självförtroende vad gäller tjejer och skulle aldrig få för mig att dansa nykter, MEN efter 10öl och lite renat så dansar jag så folk blir rädda utan att bry mig ett skit! Du ska aldrig gå på fest och glo efter tjejer har jag märkt för då går allt åt skogen, ut och drick för att ha skoj! Vet inte hur många tjejer som jag har dansat med som är mil utanför min liga och allt det bara för att jag gör det för det är kul!
Så mitt tips, ändra tankebanorna innan du drar och DRICK MER!
Citera
2011-03-14, 05:55
  #8
Medlem
Som någon annan skrev, koncentrera dig på att ha kul, inte jaga mus. Flickor känner doften av desperation på mils avstånd och har du inte utseendet/karisman är det i kört 99 ggr av 100.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback