Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-13, 01:51
  #1
Medlem
trojanexes avatar
Alkohol, drucket genom tiderna av alla generationer människor men av vilken anledning? Jag har funderat länge men aldrig någonsin funnit svaret på VARFÖR jag faktiskt dricker alkohol. Kanske för att man blir extremt social och vågar mer? för att få tjejer?

Att haffa tjejer kan jag göra nykter och att vara social har jag aldrig haft något problem med nykter, så nu har jag kommit till den punkten där jag har ett dilemma, jag tycker de är skönt att vara full/lullig men jag älskar också att träna, träna hårt och mycket. De jag helst av allt vill är att bli framgångsrik inom MMA och Brottning, har tränat de båda sporterna i 5 respektive 14 år nu.
Varje gång jag dricker får jag ångest, känner att jag förstör hela veckans träning genom att skälpa i mig massa öl och liknande. Men ruset säger annat, de är skönt att vandra på runda fötter och vara allmänt
skön.

Men för att bli bäst måste man ge upp vissa saker right? ska bli sagt att jag har haft/har dåliga alkohol vanor. Man kan dricka med måtta men vad är de för mening, man är ju så jävla WT så man faktiskt dricker för att just känna ruset, kan tänka mig att jag inte är den ända som känner så.

Så hur ska jag göra, jag vill bli en framgångsrik idrottare (kunna leva på sporten) men jag vill också kunna gå på fester och dricka alkohol och vara full, och inte bli kallad tönt, nörd, tråkmåns osv ni vet säkert hur de är bland folk i 19 -22 års åldern när de gäller folk som inte dricker.

Som exempel så var ja nykter i 5 månader och låg i hårdträning, jag hängde med på de flesta festerna som var under helgerna dock drack jag inte någon alkohol över huvudtaget. Direkt så riktades något mot mig, inte hat men folks inställning till folk som går mot strömmen är så förjävlig rent utsagt.

Jag vill bli bäst, men jag vill inte bli kallad tråkmåns för att jag inte dricker alkohol, känns på något sätt att jag söker bekräftelse undermedvetet hos människor, jag vill inte vara som alla andra, jag vill vara mig själv men de är fanemej omöjligt!

men tror jag gör de rätta nu och ger upp alkohol och tobak och annan röka, jag ska bli bäst de kommer kosta mig mina sk vänner och sociala umgänge .

Gör jag rätt? någon som känner likadant som mig? Alkohol är de så viktigt att dricka på fest? är man en nolla om man inte gör som alla andra? jag vill bara vara mig själv, men samhället och människorna runt om kring mig skapar en annan jag, en jag som jag inte vill känna till? Hur skall jag göra?!

Ligger tråden fel kan den flyttas av någon trevlig mod

mvh
Citera
2011-03-13, 01:58
  #2
Medlem
Stå emot, jävla töntar som kallar en tönt för att man inte dricker alkohol.
Citera
2011-03-13, 02:01
  #3
Medlem
TedMauls avatar
Brotta ner dom då? eller ifall du nu så gärna vill vara en av de häftiga så gå runt med ett glas med saft och låtsas vara full.

Annars skulle jag sagt rök en holk istället men såg att du skulle lägga av med ALLT rökande av nån anledning så..
Citera
2011-03-13, 02:08
  #4
Medlem
trojanexes avatar
Saken är den att jag själv känner mig som största tönten, jag bli automatiskt en nolla i folks ögon när jag försöker att stå upp för nykterhet. känns som människor faktiskt saknar mänsklighet ibland. Jag vill kunna hänga med människor utan att dricka och ändå må bra.

Lite overkill att göra illa en människa för åsikter, men jag kommer mest troligt lämna dessa människor. Är säker på att de måste finnas någon människa i detta långa land som förstår en förvirrad pojk som mig.

Allt röka ska jag lägga ned för att de finns inget gott i det helt enkelt, jag får inte ut något av rökandet förutom ett rus, som jag ändå får i form av adrenalin boost varje gång jag går in i buren/ på mattan och går en match.
Citera
2011-03-13, 10:54
  #5
Moderator
Gromguttens avatar
Drycker -> Relationer och samlevnad

/mod
Citera
2011-03-13, 12:05
  #6
Medlem
Stylelimiteds avatar
Nej det är såklart inte töntigt att inte vilja dricka alkohol. Däremot måste du inse att det är inte så roligt att umgås med spiknyktra människor när man själv dricker
Citera
2011-03-13, 12:08
  #7
Medlem
Stylelimiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojanexe
Saken är den att jag själv känner mig som största tönten, jag bli automatiskt en nolla i folks ögon när jag försöker att stå upp för nykterhet. känns som människor faktiskt saknar mänsklighet ibland. Jag vill kunna hänga med människor utan att dricka och ändå må bra.

Lite overkill att göra illa en människa för åsikter, men jag kommer mest troligt lämna dessa människor. Är säker på att de måste finnas någon människa i detta långa land som förstår en förvirrad pojk som mig.

Allt röka ska jag lägga ned för att de finns inget gott i det helt enkelt, jag får inte ut något av rökandet förutom ett rus, som jag ändå får i form av adrenalin boost varje gång jag går in i buren/ på mattan och går en match.

Läste inte så noga i första posten så du får ursäkta om jag är fel ute här men brukar du predikera din nykterhet? För det är, i mina ögon, inte okej! Väljer du själv att inte dricka är det ett val du har gjort, men att få andra att må dåligt över att hälla i sig gift i sin kropp är inte rättvist. I ditt fall skulle jag bara le och säga att du inte dricker men det är fine att andra gör det, annars bör du söka nya vänner.
Citera
2011-03-13, 12:11
  #8
Medlem
tankels avatar
Det finns ju än hel del preparat som vad jag vet inte sabbar träningen på samma sätt som alkohol. Vad har du för inställning till sånt?
Citera
2011-03-13, 12:49
  #9
Medlem
trojanexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stylelimited
Läste inte så noga i första posten så du får ursäkta om jag är fel ute här men brukar du predikera din nykterhet? För det är, i mina ögon, inte okej! Väljer du själv att inte dricka är det ett val du har gjort, men att få andra att må dåligt över att hälla i sig gift i sin kropp är inte rättvist. I ditt fall skulle jag bara le och säga att du inte dricker men det är fine att andra gör det, annars bör du söka nya vänner.

Nej nej absolut så går jag inte direkt ut med att jag inte dricker mmycket längre, sitter heller inte och talar om för människor vad alkoholen gör med deras kroppar då de är vuxna människor och gör sina val själv i livet.

försöker bara vara så normal som möjligt och bara säga : nejtack ja dricker ej om jag blir bjuden eller om någon frågar varför jag är nykter, men i mina kompiskretsar verkar de nu som att man är en nolla som jag skrev ovan om man inte dricker, jag har alltid druckit förut och försöker ge upp de nu på senare tid bara. Jag trivs mycket bra med alla som jag känner, men som jag ser det nu blir jag ett problem för dem för att jag är nykter?
Citera
2011-03-13, 12:51
  #10
Medlem
trojanexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Det finns ju än hel del preparat som vad jag vet inte sabbar träningen på samma sätt som alkohol. Vad har du för inställning till sånt?

Om de är droger du syftar på så har jag endast hållt på med CB men har lagt ned de också, annars har jag inte så mycket koll på substitut/preparat som ger något rus eller liknande som INTE förstör det jag lever för
Citera
2011-03-13, 12:56
  #11
Avstängd
Jazztobak420s avatar
Ta en holk istället! Det förstör inte din träning ett piss!
Citera
2011-03-13, 15:28
  #12
Avstängd
Du är ingenting utan alkoholen. Du kan lika gärna fortsätta dricka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback