Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-10-25, 15:48
  #109
Medlem
urverksapelsins avatar
Och denna gigantiska textmassa har vad att göra med herr spanske sångaren?
Citera
2015-10-27, 18:38
  #110
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Och denna gigantiska textmassa har vad att göra med herr spanske sångaren?
Jaså var det spansk musik vi skulle diskutera? Jag som trodde det handlade om anarkism och ägande. Men låt gå.
https://www.youtube.com/watch?v=NUsoVlDFqZg

Helt otroligt att den videon har över 1 miljard träffar, vilket kanske är lite av problemet. Om den stora massan får definiera bra musik, så får de även definiera vad som är politik, tydligen, utan att de är herre över sina egna tankar och sin egen begreppsvärld.

Är det inte upp till anarkister att definiera vad som är anarkism?
Citera
2015-10-27, 23:38
  #111
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jaså var det spansk musik vi skulle diskutera? Jag som trodde det handlade om anarkism och ägande. Men låt gå.
https://www.youtube.com/watch?v=NUsoVlDFqZg

Helt otroligt att den videon har över 1 miljard träffar, vilket kanske är lite av problemet. Om den stora massan får definiera bra musik, så får de även definiera vad som är politik, tydligen, utan att de är herre över sina egna tankar och sin egen begreppsvärld.

Är det inte upp till anarkister att definiera vad som är anarkism?
Är du dum?
Hipolito Lazaro
(FB) Anarki-Ägande-Paradox

Du kanske skulle följa med i diskussionen med att läsa tidigare inlägg?
Citera
2015-10-28, 18:45
  #112
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Är du dum?
Hipolito Lazaro
(FB) Anarki-Ägande-Paradox

Du kanske skulle följa med i diskussionen med att läsa tidigare inlägg?
Jag ursäktar för skarp, ickediplomatisk ton och diverse svordomar, men ibland är det så jag vill uttrycka mig. Ibland är som ikväll.

Du missförstod min kryptiska svarta humor. Varför ska jag besvara resonemang som handlar om dravel? Varför skulle jag inrikta mig på att driva tråden till OT-helvetet, genom att besvara resonemanget för en småaktig, självisk och konfliktfylld diva, djupt fast i det egocentriska tänkandet vi har och varför samarbete inte fungerar i hans huvud, då han är en lysande stjärna och centrum av universum i sin verksamhet, för att det är han som står och skrålar på en jävla scen?

Då kan vi lika gärna vända på steken. Så bra för honom, då kan han stå och sjunga själv på scen, så får han hela lönen och kan sköta allt kringarbete själv, då alla andra kan gå hem, för att han klarar sig helt själv. Jobbigt bara att han ska klara en sammanlagd veckas arbete helt själv på en kväll, men eftersom han är ett sådant kapabelt och rätteligen belönat geni så är det väl inga problem.

Självfallet skulle inte anarkism fungera när man har att göra med idioter, som inte kan ta ansvar och inte förstår vad det innebär att samarbeta med andra, då de är centrum av universum och slavar under sitt ego och sina hämningar och förlustelser.

Hur kan ägande vara en paradox i ett anarkistiskt samhälle? Du äger vad du behöver förfoga över, är det så jäkla svårt att komma överens kring? Och har man för lite av någonting i ett samhälle så kan man väl för helvete diskutera den smidigaste lösningen i samförstånd? Tydligen går inte det om man ska försöka definiera ett samhälle omgiven av tusentals lata rövare och psykopater som man inte ens känner.

Jamen dåså, då får vi sätta oss och återskapa det här vansinnet till samhälle på 20.000 sidor kring definitioner vad idioter inte får göra och hur man definierar ägande, eftersom idioter inte har något förnuft eller någon kapacitet till eget tänkande. Sedan får vi anställa lika många människor som vi skriver sidor som ska ha auktoritet över reglerna som ändå inte kommer fungera. Jättefint.

Så nej, det är varken idioter eller anarkismen som är problemet, det är samhället som format idioterna till att bli idioter.

Ägande är ingen paradox i ett anarkistiskt samhälle, paradoxen är hur människor formade i det här samhället inte begår massmord när någon annan tar det sista kaffet i kannan och de själva måste brygga nytt på sin arbetsplats. Hur ska de klara av att göra något merarbete de inte är betalda för att utföra och vänta i 5 minuter? Det är väl därför man infört kaffeautomater med skabbkaffe antar jag, tydligen kan människor åtminstone sträcka sig till att behöva öppna maskinen och fylla på en ny kaffepåse utan att löpa amok. Än så länge.

Och skulle de löpa amok över kaffe skulle jag förstå dem. Vem kan bibehålla ett friskt sinne i det här fullständiga vansinnet? Så vad är problemet, egentligen? Inte fan är det någon ägandeparadox iaf.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2015-10-28 kl. 19:17.
Citera
2015-10-29, 09:18
  #113
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Varför ska jag besvara resonemang som handlar om dravel?
Det räcker om du säger "Jag har inga svar på någonting!"
Citera
2015-10-31, 00:54
  #114
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Det räcker om du säger "Jag har inga svar på någonting!"
Jag förstår att du tycker om när det är kortfattat, så då tar vi det kortfattat.
https://www.youtube.com/watch?v=TIMO1GDxwX8
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback