Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-12, 19:44
  #1
Avstängd
ikosaedris avatar
Vad är bäst att köpa? Jag använder inte min mobil så ofta så jag skulle inte riktigt vilja betala för ett abonnemang, men samtidigt skulle jag gilla att surfa lite ibland... jag har hört att man kan ibland få gratis surf på mobilen, stämmer det? Då skulle kontaktkort räcka bra, om man kan surfa gratis lite då och då.
Citera
2011-03-12, 19:55
  #2
Medlem
Idinansikts avatar
Hur mycket ringer du för i månaden?

Vilket nät ringer du oftast till?

Var bor du?

Abonnemang är i 99% av fallen billigare om du inte ringer som en pensionär förstås.
Citera
2011-03-12, 20:11
  #3
Medlem
patiponkens avatar
Gå in i en butik och snacka med en säljare istället.

Vill du ha mitt svar, skaffa ett billigt abonnemang.
Citera
2011-03-12, 20:11
  #4
Avstängd
ikosaedris avatar
ringer för ungefär 25 kr i månaden just nu med mobilen.

jag tycker det känns onödigt att betala för ett abonnemang när man kan ändå surfa gratis med mobilen ibland.
__________________
Senast redigerad av ikosaedri 2011-03-12 kl. 20:14.
Citera
2011-03-12, 20:31
  #5
Medlem
Idinansikts avatar
Du ringer med andra ord som en pensionär och behöver inget abonnemang

Vet dock inte hur det är med fri surf för kontantkort.
Citera
2011-03-12, 20:36
  #6
Medlem
lamajägarns avatar
Lägger definitivt rösten på kontantkort, säger inte att det inte finns nått vettigt abonnemang men vem fan vill binda upp sig för att betala minst 5000 för en iphone eller liknande? Snart är väll även den en i mängden bland de gamla tegelstenarna? :P
Citera
2011-03-12, 20:44
  #7
Medlem
Zabres avatar
Om du inte ringer så ofta så låter det som att kontantkort blir den billigaste lösningen, om du har telia så kan du köpa till mobilsurf (512 MB/månad) i ett år för 500 kr.
Citera
2011-03-12, 23:42
  #8
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
ringer för ungefär 25 kr i månaden just nu med mobilen.

jag tycker det känns onödigt att betala för ett abonnemang när man kan ändå surfa gratis med mobilen ibland.

När och hur surfar du gratis med mobilen?
Citera
2011-03-13, 00:04
  #9
Avstängd
ikosaedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
När och hur surfar du gratis med mobilen?
när man får sån där fri surf i en månad från comviq. dom ger det ibland, till exempel vid nyår och jul, sommaren etc, lite då och då.

jag vet inte riktigt varför dom låter oss surfa gratis, men troligtvis för att marknadsföra... liksom, ge reklam för deras abonnemang
__________________
Senast redigerad av ikosaedri 2011-03-13 kl. 00:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback