Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-12, 17:11
Medlem
WelcomeToSkyValleys avatar
Ja, imorgon spelar Kyuss Lives i Stockholm på Debaser Medis. Ska dit med min flickvän och vi är i Stockholm runt 15.00. Vilka från flashback ska dit? Vad ska ni göra före spelningen och vad ska ni göra efter spelningen? Vi är inte från Stockholm så ska hem dagen efter klockan 6 på morgonen. Vad kan man göra i Stockholm en söndagsnatt för att fördriva tiden tills tåget går?
Citera
2011-03-12, 19:31
Medlem
TheFunMachines avatar
Jag ska också dit, det kommer bli helt jävla awesome! Vet dock inte vad man kan göra i Stockholm på en söndag. Kommer åka bil dit och sedan hem igen efter konserten. Men det lär väl finnas någonting som är öppet 24/7 i Stockholm?
Citera
2011-03-12, 20:54
Medlem
På min tid vare billig bira på Den Gröne Jägaren före
och Kellys efteråt!

Vet ej hur det ligger till numera....
Citera
2011-03-12, 20:59
Medlem
ButterFaces avatar
Kommer bli asfet spelning! Gillar också att få se Kyuss på ett lite mindre ställe, blir mer intimt då.
Citera
2011-03-13, 03:01
Medlem
Red/Greys avatar
Var på spelningen i Oslo i kväll. Det är bara att glädja sig!
Citera
2011-03-13, 03:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Fan att man inte visste om det tidigare..
Bara sett dem köra ett kort set i globen..och även om det var bra så var det inte riktigt nog.
Citera
2011-03-13, 09:17
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red/Grey
Var på spelningen i Oslo i kväll. Det är bara att glädja sig!
Kan du skriva vilka låtar som spelades?
Citera
2011-03-13, 12:40
Medlem
expeans avatar
setlisten i Norge!

http://www.setlist.fm/setlist/kyuss-...-33d278bd.html
Citera
2011-03-13, 12:51
Medlem
expeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WelcomeToSkyValley
Ja, imorgon spelar Kyuss Lives i Stockholm på Debaser Medis. Ska dit med min flickvän och vi är i Stockholm runt 15.00. Vilka från flashback ska dit? Vad ska ni göra före spelningen och vad ska ni göra efter spelningen? Vi är inte från Stockholm så ska hem dagen efter klockan 6 på morgonen. Vad kan man göra i Stockholm en söndagsnatt för att fördriva tiden tills tåget går?

Dovas på Sveavägen har väl öppet till 3 varje dag har jag för mig. Sunkhak men billig öl i alla fall.
Citera
2011-03-14, 20:17
Medlem
ElGuevaras avatar
Riktigt kul att få ha sett de riktiga ökenmästarna (minus Homme), den chansen kommer nog inte åter!

För att recensera spelningen:

Setlistan var väl vald tycker jag, saknade inget förutom möjligtvis Isolation, Stage III och 50 Million Year Trip (Downside Up). Nick Olivieri och Brant Bjork såg verkligen tända och glada ut. Vad jag förstått ska man inte vänta sig något spektakulärt när man ser Kyuss, men jag har ändå vissa invändningar mot framträdandet:

- Bruno Fevery
Har inte fått till det klassiskt fuzziga ljudet i gitarren. Spelade fel på någon instrumentallåt vilket gjorde att bandet fick börja om, och han förenklade och gjorde om flera odödliga riff (Green Machine t.ex).

- Publikkontakten
John Garcia gick vid ett par tillfällen fram mot scenkanten, och möttes av den främre radens utsträckta armar. Vad jag såg (stod ganska långt till vänster i främre delen av lokalen) så gjorde han inga som helst ansatser till att skaka händer eller liknande. Inga trumpinnar eller plektrum kastades heller ut efter showen.

- John Garcias mikrofon
Var den ens på...? För låg volym på den.

Bäst drag fick vi på inledande Gardenia, El Rodeo, Conan Troutman och Odyssey.

På det hela en klart godkänd konsert!

Har jag glömt något?

Någon som har hela setlistan?
Senast redigerad av ElGuevara 2011-03-14 kl. 20:20.
Citera
2011-03-15, 00:30
Medlem
WelcomeToSkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGuevara
Riktigt kul att få ha sett de riktiga ökenmästarna (minus Homme), den chansen kommer nog inte åter!

För att recensera spelningen:

Setlistan var väl vald tycker jag, saknade inget förutom möjligtvis Isolation, Stage III och 50 Million Year Trip (Downside Up). Nick Olivieri och Brant Bjork såg verkligen tända och glada ut. Vad jag förstått ska man inte vänta sig något spektakulärt när man ser Kyuss, men jag har ändå vissa invändningar mot framträdandet:

- Bruno Fevery
Har inte fått till det klassiskt fuzziga ljudet i gitarren. Spelade fel på någon instrumentallåt vilket gjorde att bandet fick börja om, och han förenklade och gjorde om flera odödliga riff (Green Machine t.ex).

- Publikkontakten
John Garcia gick vid ett par tillfällen fram mot scenkanten, och möttes av den främre radens utsträckta armar. Vad jag såg (stod ganska långt till vänster i främre delen av lokalen) så gjorde han inga som helst ansatser till att skaka händer eller liknande. Inga trumpinnar eller plektrum kastades heller ut efter showen.

- John Garcias mikrofon
Var den ens på...? För låg volym på den.

Bäst drag fick vi på inledande Gardenia, El Rodeo, Conan Troutman och Odyssey.

På det hela en klart godkänd konsert!

Har jag glömt något?

Någon som har hela setlistan?
Jag håller med om allt du skriver. Blev lite besviken över Garcias sång, för att man hörde knappt vad han sjöng, eller vad han sa till publiken. Jag tyckte det va bra låtar fast saknade vissa, han körde nästan precis samma låtar som han gjorde förra året i Göteborg då jag också såg honom. Men jag tyckte det va en jävligt bra konsert.

Kan även tillägga att jag och min flickvän träffade Nick, John och Bruno före spelningen och småprata lite. Fick en snusdosa signerad för det va det enda jag kom på att dom kunde signera men kom på sen att jag även hade min biljett dom kunde skriva på men då var Nick borta. Så jag fick alltså snusdosan signerad av Nick och Garcia och jag bad även Garcia signera min biljett, så jag har två autografer från Garcia, och min flickvän fick en hundring signerad. Vi fick också fota oss med Nick Och John, så det va ju jävligt kul. Jag fick aldrig tag på Brant dock. En kille som jobbade med dom på bussen sa att vi skulle möta dom vid bussen 01.00 alltså efter debaser hade stängt. Men då hade dom gått och lagt sig, så träffade bara på Garcia där igen. Men han verkade lite småsur och ville nog bara gå och lägga sig.
Citera
2011-03-15, 11:39
Medlem
Chalices avatar
Måste nog säga att jag är svårt besiken på gigget. Till och börja med var ljudet apkasst, mest gitarr och bas. Obefintlig sång och alldeles för låga trummor. Men framför allt verkade allihop oerhört oinspirerade och mer eller mindre uttråkade av att stå på scen. Garcias totala avsknad av utstrålning och publikkontakt var pinsam.

Gissar att Kyuss Lives till största delen handlar om att mjölka pengar ur Kyuss tidigare meriter, det har ju inte gått sådär jättestrålande för medlemmarnas andra projekt. Oerhört synd då Kyuss i min mening var ett av världshistoriens absolut bästa band när det begav sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in