Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 11:13
  #13
Medlem
Monsieur Arshlochs avatar
Kärringen är fullkomligt livsfarlig och bedriver hatkampanjer mot alla som hon tror talar eller skriver illa om henne. Hennes nya - totalförvirrade - blogg är www.konkursverket.se

//A
Citera
2014-11-12, 21:51
  #14
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treqie
Hade en diskussion ikväll på facebook, där några personer pratade om Kadaffi som det finaste demokratin skådat, och denna Lena (visste inte vem hon var alls) kallade honom för Afrikas Gandhi bland annat. Jag förklarade min syn på det, oavsett vad det handlar om, att om media säger en sak, och andra kanaler en annan sak, så gör det mig inte mer säker; sanning är svårt att hitta idag. Försökte förklara vikten av att inget nånsin är säkert, att man gör sig själv och andra en tjänst genom att försöka hålla sig objektiv i hur man uttrycker sig.

Då kommer hon in och skriver:
Lena: "...låt dig inte provoceras! Han är väldigt otydlig, och har en märklig ton när han uttrycker sig - kallas för projicering - och gör mig tvärsäker på att han dricker alkohol. Jag kollade på profilen och hans bilder; drinkglas och flaskor, så jag känner helt rätt. Du kommer aldrig kunna tala med en sån någonsin utan att det blir - tvärtom."

En annan påpekar att hon borde akta sig så hon inte gör sig skyldig till slander.

Lena: "Inte alls, tiden är bästa domaren, kolla på parkbänken om 15 år. Jag har skrivit böcker i ämnet, jag kan det här."

Samma person skriver: "Ok, går rakt på sak då - det är dålig hygien att använda Ad hominem."

Lena: "Ja det håller jag med om helt och hållet; skilj på sak och person. Men ett av skälen till att de inte blir så gamla beror på att ingen säger det jag nyss sa. Det är en av de vanligaste replikerna då folk kommer ut från behandlingarna; "Ingen sa nåt!" Nu har jag talat om vad jag ser - rätt eller fel men jag drack själv för mkt på 80talet, jag har jobbat med frågan i 30 år, jag har skrivit böcker om det och jag har mängder med brev ifrån folk som har tackat mig för att jag ifrån brutalt och tydligt. Oavsett innehållet i en "åsikt" kan du ge mig 15 rader text och jag ser direkt om det är en som konsumerar alkohol eller inte. Få svenskar vet att om man dricker alkohol idag tar det 2,5 år innan hjärnan är återställd, och den "klickar" till och på diverse olika saker som är fullt möjliga att se."

Vid det här laget blev jag ganska upprörd, och anmärkte att jag aldrig hört maken på påhopp, och att hon inte kan ha jobbat särskilt bra under de 30 åren. (jag har i princip knappt druckit alkohol på 3 år. :P).
Lena: "Du får vänja dig. Fler och fler kommer reagera ju äldre du blir."

Tog skärmdumpar, sedan orkade jag inte med det där något mer. Och nu har jag fått läsa den här tråden, och även läsa hennes äventyr på internet. Genast kändes hennes påhopp inte så jobbiga längre. Men vilken människa, herregud.

Att Ghaddaffi mördades av Rothschildfamiljens globala bankmaffia berodde på att han hade fräckheten att försöka ersätta "petrodollarn" med en afrikansk "Gulddinar" avsedd att gynna de afrikanska staterna och därmed missgynna de väststater so plundrar Afrika, Israels diamanthandel ex. För detta fick han plikta med livet. Libyen var innan USAs "demokratisering" Afrikas bästa land att bo i ur ett befolkningsperspektiv.
Citera
2015-08-23, 09:20
  #15
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Lena Holfve 530308-0245 söks av Hudiksvalls Tingsrätt för delgivning av stämning att vid äventyr av treskodom senast den 16september 2015 avge skriftligt svaromål över en av Svenska Handelsbanken AB väckt talan mot henne (mål T 904-15). Handlingarna hålls tillgängliga på rättens kansli, Lagmansgatan 1, Hudiksvall, måndag - fredag kl.08.00-16.00. Allt enligt Dagens Nyheter lördagen 22augusti sidan 35
Citera
2015-08-29, 08:49
  #16
Medlem
Herostratoss avatar
Holfve var tidigt en av de pådrivande i hetsen mot "allmänläkaren" och "obducenten" som anklagades för det s.k. "Styckmordet" på Catrine da Costa. Hon nämns i Per Lindebergs bok "Döden är en man" på bl.a. sid. 95-99. Tydligen varit nämndeman för dåvarande Vänsterpartiet Kommunisterna (VPK).

Här finns lite info om henne: (FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
__________________
Senast redigerad av Herostratos 2015-08-29 kl. 08:57.
Citera
2016-09-11, 14:01
  #17
Medlem
Har för mig att hon varit rikt gift o skilt sig.

Var hon inte nämndeman också men tvingades sluta med
anledning av någon skandal/tagit parti för någon?
Citera
2017-02-24, 21:19
  #18
Medlem
goran744s avatar
Jag känner henne. Kan tala om att hon är en mycket intelligent kvinna.
Hon har skrivit böckerna älska lagom och botten upp.
Hon har varit skribent på en av de "oberoende medierna"
Just nu befinner hon sig i Indien.
Citera
2017-02-24, 21:53
  #19
Avstängd
Hon verkar ha foliehatt på sig hela tiden, men har väldigt rätt i en hel del!
Citera
2017-02-24, 22:09
  #20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Holfve var tidigt en av de pådrivande i hetsen mot "allmänläkaren" och "obducenten" som anklagades för det s.k. "Styckmordet" på Catrine da Costa. Hon nämns i Per Lindebergs bok "Döden är en man" på bl.a. sid. 95-99. Tydligen varit nämndeman för dåvarande Vänsterpartiet Kommunisterna (VPK).

Här finns lite info om henne: (FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Allmänläkaren hade helt enkelt oturen att bo i samma hus som den här Lena Holfve, det var det enda felet med honom.

Skrämmande. Rätt åt henne att författarkarriären rann ut i sanden.
Citera
2017-03-01, 10:47
  #21
Medlem
Hej, jag hittade den här gamla tråden när jag googlade på Lena Holfve. Intressant läsning. Hon driver nu något som heter Utmattningsskolan.se , finns även på Facebook. Riktar sig till personer med utmattning.
Hon tror inte alls på att psykologisk stress är orsak till att människor blir utbrända , nej det är förgiftning. Miljögifter, tungmetaller etc etc.
"Skolan" består av 9 kursbrev som kostar 39 kr st, inte dyrt iofs.
Men innehållet är väldigt ytligt. Hon delar t ex videos från youtube som vem som helst kan hitta gratis. Den sista kursen heter Lär känna dig själv och den kostar 49 kr.
Jag köpte den men blev upprörd då den bara handlade om astrologi. Fortfarande mest ytliga videos.
Jag begärde pengarna tillbaka och skrev att jag kände mig lurad. Det fick jag men hon gick i taket och skrev en lång drapa om vilken hemsk människa jag är och bad mig lämna forumet.
Hon vistas på Cypern och i Indien vintertid och påminner ideligen om hur annorlunda man tänker utomlands - på Cypern kunde jag åkt i finkan för förtal, påstod hon ...
Fast hon tar betalt för "lektionerna" så tigger hon ihop ytterligare pengar från de sjuka i gruppen.
Nej hon verkar inte riktigt seriös.
Citera
2017-04-07, 00:23
  #22
Medlem
olasvenssons avatar
Var hon med jan Milld på Cypern?
Citera
2017-05-23, 21:20
  #23
Medlem
Jag känner henne sen 30 år tillbaka och hon har en extremt hög IQ.

Hon var inte på Cypern med Jan Milld. Han var där i höstas och hälsade på henne för andra gången.

https://janmilld.wordpress.com/2011/...en-borta-bast/

http://www.janmilld.se/cypern16/

För tillfället är hon enormt upptagen och uppenbarligen poppis:

https://utmattningsskolan.se/vara-resultat/
Citera
2017-09-13, 09:23
  #24
Medlem
Nej, inte i utskottet. Jag var regeringens ambassadör i kvinnligt företagande.
Rykten avhandlas här:

http://www.lenaholfve.se/rykten-2017
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback