• 1
  • 2
2011-03-11, 15:28
Medlem
CCCowboy1s avatar
Tjena! Som rubriken lyder s undrar jag ifall det finns ngonting man kan blanda Minttu Black med och grogga p? Vanliga minttun gr ju att blanda med pucko och f en god grogg p men har inte testat minttu black innan och blanda ut. S jag undrar ifall nn vet ngot man kan blanda den med?

(Ja jag vet att man ska shotta den men vore kul att prva om det finns ngot gott att blanda med)

Tacksam fr svar!
Citera
2011-03-11, 15:33
Medlem
Tjaa, tnk p nt som passar bra med salmiak...
Kanske nt med citrussmak? Br tillgga att jag inte har ngon erfarenhet.
Citera
2011-03-11, 15:40
Medlem
Jag vill inte vara den som r den, men, som sagt Salmiak i en drink..? Njaa, tror du det hade varit najs att ha en salmiak Longdrink? de tror inte jag, salta sprit sorter r till fr att shotas
Citera
2011-03-11, 16:04
Medlem
zepofans avatar
Som sagt, man groggar inte en likr. Men om man nu ndvndigtvis mste s tror jag att hallonsaft/lsk skulle funka, hallon/lakritsgodis r ju en klassiker.
Citera
2011-03-11, 16:39
Medlem
CCCowboy1s avatar
P systembolagets hemsida s str det "anvnds som drinkingrediens" om minttu black. D borde den kunna passa i ngon drink/grogg tycker man.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...archquery%252c

Ja, jag var lite inne p ifall hallonsoda kanske skulle kunna vara ett alternativ. Fr vl om inget annat frslag kommer in testa och se, fr flaskan kommer ta slut ikvl oavsett om den kommer shottas upp =)
Citera
2011-03-11, 17:24
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Som sagt, man groggar inte en likr.
Minttu r inte en likr enligt mig.
Likrer r oftast 20 - 30 % med vissa undantag ssom Drambuie, dock ej Minttu.

Det bsta att blanda Minttu r ju vanligt hederligt kranvatten eller Loka/Ramlsa om man vill lyxa till det.

Vrdefull information r att frr i tiden stod det Chymos p flaskorna, allts samma som gr Marianne-godiset.
Citera
2011-03-11, 17:46
Medlem
CCCowboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Det bsta att blanda Minttu r ju vanligt hederligt kranvatten eller Loka/Ramlsa om man vill lyxa till det.

Vrdefull information r att frr i tiden stod det Chymos p flaskorna, allts samma som gr Marianne-godiset.

Har inte tnkt p att blanda ut det med vatten, det lt tyvrr som det trkigaste alternativet...Fan ass det borde ju finnas ngon klockren grogg fr skiten!
Citera
2011-03-11, 17:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Nh, men det r s Systembolaget definierar det. Budweiser r inte l enligt mig, men det ligger nd i den varugruppen.
Citera
2011-03-11, 20:25
Medlem
Jag kan d inte heller tycka att Minttu r likr i vanlig svensk folkmun s att sga
Senast redigerad av pangkaka 2011-03-11 kl. 20:27.
Citera
2011-03-11, 20:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Och ditt ord r lag ?
Nej, det sa jag inte. Om du lser s var det Sjved som sa att han inte anser att Minttu r likr och jag d svarade att jag inte anser att Budweiser r l, men att det klassas s nd. Mitt ord r allts inte lag, i s fall hade pissl varit belagt med frsljningsfrbud.
Citera
2011-03-12, 00:09
Medlem
CCCowboy1s avatar
Testat och gjort iallafall, har ikvll provat minttu black med hallonsoda och det var vl ingen jttehjdare. Pminde lite grann om den dr hallonlakritsklubban man kkade nr man var liten. Men ja, ett glas gr vl bra men inget att dricka upp hela flaskan med...
Citera
2011-03-12, 12:55
Medlem
Sees avatar
Gr att blanda med mjlk. Kallas lakritspuck.

Stter du in 50 spnn p mitt konto p mndag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in