Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-10, 19:28
  #1
Medlem
Hej hallå!

Har ett litet dilemma ang. nytt mobilköp. Vill ha en ny mobil med ett abonnemang som erbjuder bra mobilsurf, en drös med gratis sms till alla operatörer samt en bra samtalskostnad. Det känns lätt att välja en Iphone och ett abonnemang från valfri operatör men dilemmat är att i höst så kanske jag befinner mig i USA. Har tänkt ta ett studieår och läsa lite fristående kurser på ett universitet där.

Är mobilen inte låst är det väl bara att stoppa i ett kontantkort när jag väl kommer dit. Men då betalar jag en onödig abonnemangsavgift som jag inte kommer kunna ha någon användning för när jag väl är där.

Är det bättre att köpa en telefon kontant för flera tusen, och sedan teckna ett abonnemang för så länge som jag befinner mig i Sverige?


Vad föreslår ni?
Citera
2011-03-10, 19:50
  #2
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det säger väl sig självt att man inte skall betala för någonting man inte använder?
Köp telefonen löst är mitt tips!
Citera
2011-03-11, 21:14
  #3
Medlem
skulle hellre teckna ett abornemang över ett år då. Blir kanske lite dyrare än att ta det över två men billigare än kontant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback