Citat:
Ursprungligen postat av lobeu
hej,
min sambo och jag delar dator. När jag är inne nu ser jag att min sambo har filer som jag inte kommer åt. När jag går in på tidigare platser så har sambon varit inne i mappar som heter G:/jopp/porr fast med snedstrecken åt andra hållet. När jag söker på G: finns det inga träffar och när jag klickar på mapparna så står det något om nätverk eller att jag ska sätta i extern hårddisk. Vi har ett usb minne i datorn, intenso, men när jag försöker öppna den så kommer jag bara till readyboost. Någon som vet hur jag kan komma åt filerna.
Misstänker att min sambo sex chattar och har porrbilder på andra. Inte kul.
Tack på förhand.
G: är nästan alltid externa hårddiskar eller usb-minnen. Är minnet monterat som ett ReadyBoost-minne så kan du, om USB-minnet är ikopplat i datorn, högerklicka på det (Alltså "Flyttbar disk (G

") under "Den här datorn" och sen klicka
Egenskaper -> Readyboost (en flik i rutan för egenskaper) -> Välj "Använd inte den här enheten" -> Verkställ.
Sen skall du kunna komma in på det. Finns inte mappen på minnet så har han ett eget minne du inte vet om, förmodligen fullt med tysk hårdporr och sexchatt-loggar. Då får du leta upp det på egen hand i den fysiska världen eller helt enkelt konfrontera din sambo. Att sökvägen "G:\jopp\porr\" finns i historiken talar ju för sig självt som bevis.
MVH Bitterhet