2011-03-10, 18:51
Medlem
hej,
min sambo och jag delar dator. När jag är inne nu ser jag att min sambo har filer som jag inte kommer åt. När jag går in på tidigare platser så har sambon varit inne i mappar som heter G:/jopp/porr fast med snedstrecken åt andra hållet. När jag söker på G: finns det inga träffar och när jag klickar på mapparna så står det något om nätverk eller att jag ska sätta i extern hårddisk. Vi har ett usb minne i datorn, intenso, men när jag försöker öppna den så kommer jag bara till readyboost. Någon som vet hur jag kan komma åt filerna.
Misstänker att min sambo sex chattar och har porrbilder på andra. Inte kul.
Tack på förhand.
Citera
2011-03-10, 19:18
Medlem
x57s avatar
Har ni egna konton på datorn?

Har sambon något eget USB-minne, minneskort, telefon eller annat som kan ge en egen enhetsbokstav när sambon kopplar in det?

Finns G: uppmappat när du är inne på datorn?
Senast redigerad av x57 2011-03-10 kl. 19:22. Anledning: Ändrade hon till sambon
Citera
2011-03-10, 19:19
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobeu
hej,
min sambo och jag delar dator. När jag är inne nu ser jag att min sambo har filer som jag inte kommer åt. När jag går in på tidigare platser så har sambon varit inne i mappar som heter G:/jopp/porr fast med snedstrecken åt andra hållet. När jag söker på G: finns det inga träffar och när jag klickar på mapparna så står det något om nätverk eller att jag ska sätta i extern hårddisk. Vi har ett usb minne i datorn, intenso, men när jag försöker öppna den så kommer jag bara till readyboost. Någon som vet hur jag kan komma åt filerna.
Misstänker att min sambo sex chattar och har porrbilder på andra. Inte kul.
Tack på förhand.

G: är nästan alltid externa hårddiskar eller usb-minnen. Är minnet monterat som ett ReadyBoost-minne så kan du, om USB-minnet är ikopplat i datorn, högerklicka på det (Alltså "Flyttbar disk (G") under "Den här datorn" och sen klicka
Egenskaper -> Readyboost (en flik i rutan för egenskaper) -> Välj "Använd inte den här enheten" -> Verkställ.

Sen skall du kunna komma in på det. Finns inte mappen på minnet så har han ett eget minne du inte vet om, förmodligen fullt med tysk hårdporr och sexchatt-loggar. Då får du leta upp det på egen hand i den fysiska världen eller helt enkelt konfrontera din sambo. Att sökvägen "G:\jopp\porr\" finns i historiken talar ju för sig självt som bevis.

MVH Bitterhet
Citera
2011-03-10, 19:21
Medlem
Vi har samma konto. Administrationskonto. G: finns inte som sagt när jag söker efter det i datorn utan finns bara nät jag klickar på tidigare platser och sen läser vart mapparna ursprungligen ligger.
Det finns ett usb minne som sitter i datorn, heter inenso, men kommer inte in på det heller. Blir så frustrerad. Kan sambon ha satt lösenord på minneskortet?
Citera
2011-03-10, 19:24
Medlem
Hm usb minnet som sitter i har E:. Så sambon måste ha ett annat usbminne eller mobilen som är G: alltså...
Citera
2011-03-10, 19:26
Medlem
Citat:
Vi har samma konto. Administrationskonto. G: finns inte som sagt när jag söker efter det i datorn utan finns bara nät jag klickar på tidigare platser och sen läser vart mapparna ursprungligen ligger.
Det finns ett usb minne som sitter i datorn, heter inenso, men kommer inte in på det heller. Blir så frustrerad. Kan sambon ha satt lösenord på minneskortet?

Är USB minnet G?
Om inte, har hon "porren" på en extern hdd eller USB.
Citera
2011-03-10, 19:35
Medlem
nej, såg nu att usb minnet som sitter i dator är E: så sambon har väl ett annat usbminne. Kanske mobilen. Blir jävligt sur här...
Citera
2011-03-10, 20:34
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
nej, såg nu att usb minnet som sitter i dator är E: så sambon har väl ett annat usbminne. Kanske mobilen. Blir jävligt sur här...

Konfrontera honom/henne (fattar inte varför alla antar att det är en hon) och se vad du kan luska fram. Posta givetvis resultat här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in