Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-21, 01:12
  #1345
Medlem
Sossarna saknar självförtroende. Dem behöver någon som står över alla andra. En Göran Persson-typ.

http://www.youtube.com/watch?v=4YngMUtCxDI
Citera
2012-01-21, 01:13
  #1346
Medlem
Sperssons avatar
Det var stora interna stridigheter i samband med att Juholt blev vald som partiledare.
Många upplever att de blev överkörda.

Juholt har till slut insett att motståndet inom partiet blev för stort.
Det dröjde nästan ett år.

Imorgon (läs lördag) kommer han att tillkännage att stödet inom partiet inte är det han önskat, och att han därför väljer att kliva åt sidan.
Citera
2012-01-21, 01:14
  #1347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Posten som partiledare för ett så stort parti som Socialdemokraterna ändå är innebär att folk vill ha makten. Jag tror absolut att högerfalangen i Socialdemokraterna har använt media för att bli av med Juholt.

Men media har använt högerfalangen också, drevet var igång redan några dagar efter att Juholt blivit partiledare för Socialdemokraterna. Efter det fick vi aldrig höra ett ord om vad han ville med socialdemokratin, de var bara skandaler efter skandaler när drevet körde sitt race.

(Vet att din fråga inte var riktad direkt mot mig)

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Med tanke på hur mycket läckor det varit från sossarna skulle jag säga att det är dem som varit drivande (även om frågan inte ställdes till mig).

Tack för svaren. Om någon har lust får ni gärna starta en större tråd ala Zimmemanhound som redogör för olika fraktioner och viktiga spelare inom S. Jag besökte Netroots en snabbis för att se vad diverse sossar tycker och tänker om det som händer. Ola från Helsingborg har skrivit följande:

Det sägs också, dock inte i debatten igår, att mycket av det spel som nu pågår i partitoppen är samma spel som pågick under Niklas Nordström och Mikael Damberg vid deras tid i SSU. Det är alltså, enligt en hel del jag talat med, samma problem nu som då med knivhugg i ryggen, smutskastning och egenintresse. Skillnaden mot SSU är bara att det inte längre kan skyllas på ungdomlig naivitet och omognad. Det har helt enkelt blivit ett mycket farligt spel i en helt annan division som vi nu bevittnar.

http://socdemola.blogspot.com/2012/0...Olas+tankar%29

Damberg verkar vara en riktigt ful liten fisk och det skulle vara mer än intressant att veta mer.
Citera
2012-01-21, 01:14
  #1348
Medlem
Pretoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Det intressanta är ju att Juholt inte är rädd för att vara aggressiv alls i debatter, och han är en väldigt stark ledare. Det som hänt är ju endast p.g.a medias drev om reglerna som inte existerade.

Han är för mellanmjölkig och saknar pondus/karisma/övertygelse.
Citera
2012-01-21, 01:15
  #1349
Medlem
bra sätt att lösa det på. för det är inget större fel på juholt egentligen. han hade lika gärna kunnat vara en populär politiker idag om inte media hatat på honom för minsta lilla.

det är inte det att vu "inte har förtroende för juholt" som är det primära problemet utan detta att media har gjort det omöjligt för honom att fortsätta leda partiet. därför är det rätt att vu uttalar sitt stöd för juholt innan han avgår.

synd om juholt så klart! han var inte perfekt, men han var mänsklig. han var inte kylig eller distanserad eller cynisk som de flesta andra politiker är nuförtiden. han var sig själv i alla lägen, på gott och ont.

om några år kommer folk titta tillbaka på det här och inte ha den blekaste om varför juholt tvingades avgå, mer än att det var media som höll i yxan.

är det ens någon som vet idag?
Citera
2012-01-21, 01:19
  #1350
Medlem
Om man skummar igenom de mest tongivande socialdemokratiska bloggarna så råder där närmast en begravningsstämning. Ingen tror att man kommer att att klara av att få fram en ny partiledare utan stora konvulsioner som rentav kan leda till partisprängning, och t.ex. Peter Högberg (Högbergs tankar) är inne på tanken att det bästa vore om Juholt satt kvar av just det skälet:
Citat:
Måste erkänna att avgången känns nära och frågan är vad som då står till buds. Redan så nämns Nuder och Wallström... Men ingen tror riktigt på det och frågan som måste ställas vill verkligen partiet att Juholt avgår för vad kommer det innebära? Vi måste lämna de personliga egona och tänka på partiet... En klyscha kanske men samtidigt så sann. Den egna karriären kan rämna men så må vara...
http://hogbergstankar.blogspot.com/
Citera
2012-01-21, 01:21
  #1351
Medlem
Adidass avatar
Jämtins "jajjamensan" sa allt.
Citera
2012-01-21, 01:22
  #1352
Avstängd
Jensenbiffhuss avatar
Frågan är varför man har så bråttom att bli av med Juholt, han är ju inget hot precis.
Citera
2012-01-21, 01:22
  #1353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Jämtins "jajjamensan" sa allt.

Vart?
Citera
2012-01-21, 01:23
  #1354
Medlem
GrillSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Det intressanta är ju att Juholt inte är rädd för att vara aggressiv alls i debatter, och han är en väldigt stark ledare. Det som hänt är ju endast p.g.a medias drev om reglerna som inte existerade.
Har ni tänkt på vad dåligt media är? Jag tycker att det är jättedåligt. Media förstör massor som är bra. T.ex. skriver de negativa saker om Håkan Juholt så att alla ogillar honom. Media är förresten negativa nästan alltid. Till i princip allt dåligt, är media källan. Det är bergis bara några onda typer som sitter och styr media och vad alla ska tycka på något hemligt möte. Jag hatar i alla fall media!
Jävla media!

Ingen kan ta ifrån Juholt att han är en stark ledare. Han har förenat, engagerat, påverkat, inspirerat och drivit många människor. Jag älskar förresten starka ledare, starka ledare är det bästa jag vet!
__________________
Senast redigerad av GrillSituation 2012-01-21 kl. 01:27.
Citera
2012-01-21, 01:24
  #1355
Medlem
Undra förövrigt om Juholtaren skulle ha blivit avsatt om den inte vorre för sälen- uttalandet?
Citera
2012-01-21, 01:29
  #1356
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillSituation
Har ni tänkt på vad dåligt media är? Jag tycker att det är jättedåligt. Media förstör massor som är bra. T.ex. skriver de negativa saker om Håkan Juholt så att alla ogillar honom. Media är förresten negativa nästan alltid. Till i princip allt dåligt, är media källan. Det är bergis bara några onda typer som sitter och styr media och vad alla ska tycka på något hemligt möte. Jag hatar i alla fall media!
Jävla media!
Uppenbarligen har du inte en aning om hur media fungerar, när du på detta ironiska vis försöker förlöjliga folk som påpekar att media kan påverka samhället. Medias avsikt är givetvis inte att skada, men du tror väl inte på fullt allvar att media vinklar allt helt rätt utan att överdriva eller skapa rubriker och intresse i frågor som egentligen inte är så stora? Jag säger inte att Juholt borde sitta kvar, han är inte bra för partiet och ska därför inte vara dess ledare, oavsett vad det beror på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback