Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Det kan vara vad som helst.
Jag får samma meddelande när jag startar skype och skype då vill använda bluetooth headsettet, då frågar den mig om och om igen om jag vill använda bluetooth headsettet. Den frågar mig om och om igen för den inte hittar mitt headset, så då väljer jag att stänga av bluetoothet under inloggningen just för att slippa fler sådana meddelanden. Då krashar min dator.
Så det kanske är något sådant som händer för dig också? Fast just under internetdelning via iphone.
Citat:
Ursprungligen postat av flashiigt
Hej fick datorn igår men redan på kvällen så kom det upp att du måste starta om datorn(en svart ruta med 4 olika språk) lämnade in den idag och fick operativsystemet ominstallerat på 40 min. Skönt tänkte jag men nu har den kraschat igen.
Jag tror det har att göra med internetdelning via iphone för att den funkade bra med nätverkskabeln.
Ska jag byta ut den eller är det ett enkelt problem?
Ni har båda två defekta datorer. Kernel panics är
mycket ovanliga och om ni inte pillat på något ni borde låtit bli (vilket är totalt omöjligt vid vanligt användande) så är en kernel panic som händer mer än en gång en defekt i hårdvaran förmodligen och ni ska ringa support och få datorn utbytt eller reparerad. Bara för att totala krasher i Windows är så pass vanliga att folk lärt sig acceptera dom betyder det inte att det ska vara så på en Mac.
Pinsamt att deras första lösning var att installera om OS:et för den delen. Händer det mer än en gång vid samma manöver är det med största sannolikhet ett problem i hårdvaran.
OBS: Förutsatt att JetSetter snackar om en kernel panic, d.v.s. den här rutan
http://farm1.static.flickr.com/5/624...8cc_z.jpg?zz=1
Om Skype bara krashar så är det deras problem.
Jag har ägt och använt Mac som primär dator sen Juni 2006, jag har fått två kernel panics på den tiden. Den första var mycket riktigt på grund av en defekt hårdvara, den andra var för att jag var inne och pillade på skit jag inte riktigt hade koll på. Dock var det som sagt bara EN kernel panic p.g.a. mjukvara och efter att jag startade om och slutade ratta med saker ovanför mitt förstånd så har jag inte haft det problemet igen.