2011-03-09, 20:03
Medlem
RockEnds avatar
Tjena.
Imorgon har jag bestämt träff med en väldigt fin tjej som jag gillar väldigt mycket.

Men igår så kände jag av att jag håller på att bli rejält förkyld. Jag tänkte försöka stoppa detta genom att äta massa lök och c-vitaminer.

Jag undvek all slags vitlök eftersom jag vet att man kan få en väldigt otrevlig andedräkt av det.
Därför så åt jag diverse andra lökar. Massa gul ,röd och purjolök stoppade jag i mig på massa olika vis. Har även idag ätit mycket av dessa lökar.

Tänkte inte så mycket på om dessa lökar också ger mig en dålig andedräkt.
Är det så?

Tacksam för svar.
Ps. Det har hjälpt väldigt bra. I morse var det totalt skit. Men nu känner jag hur det drar sig tillbaka
Citera
2011-03-09, 20:14
Medlem
knullklassons avatar
Har man fräsch andedräkt innan man ätit rödlök så har man det definitivt inte efteråt... Min mun både luktar och smakar arsle efter att rödlök inmundigats!

Jag hade också en förkylning på gång tidigare i veckan. Den hindrades mycket framgångsrikt med bl.a. honung, nyponsoppa, apelsiner och kiwi
Citera
2011-03-09, 20:23
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Har man fräsch andedräkt innan man ätit rödlök så har man det definitivt inte efteråt... Min mun både luktar och smakar arsle efter att rödlök inmundigats!

Jag hade också en förkylning på gång tidigare i veckan. Den hindrades mycket framgångsrikt med bl.a. honung, nyponsoppa, apelsiner och kiwi

Så jag kommer att lukta jävulskt imorgon?
För isåfall så överväger jag att ställa in pga av sjukdom.
Eller kan jag hindra detta på något sätt? Borsta tänderna noga ikväll och imorgon samt inta munskölj?

Ja. Förfan. Fuck Alvedon. Fuck läkemedel. Mor förkylning verkar c-vitaminer, lök och ingefära bäst!
Citera
2011-03-09, 20:32
Medlem
Idealistens avatar
Borsta tänderna 5 gånger idag och en gång på morgonen. Glöm inte att deepthrota dig själv med tandborsten (obehagligt men antagligen värt det). Borsta sedan tänderna som vanligt en gång på morgonen och sedan inta munskölj inte en gång utan två.

Lycka till då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in