Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-09, 15:12
  #1
Medlem
simon.qvists avatar
Jag är i ett förhållande med en tjej som är 17 år, jag är 19.
Vi har varit tillsammans i 7 månader men jag vet ej om jag vill vara tillsammans med henne längre...
Jag suktar efter olika andra tjejer och singellivet. Jag vill festa och leka runt, det känns lite som jag är fastkedjad.
Vi ses i stort sett varje dag och jag behöver egentid men när jag säger de börjar hon böla och jag måste trösta henne... Hon blir även ledsen om jag vill spela lite data när jag är med henne för att hon tycker att jag ska vara med henne när vi är med varandra. Lite jobbigt eftersom data är ett av mina största intressen och jag får inte så mycket tid till det.
Jag är helt enkelt lite kluven... Göra slut eller inte, det är frågan.
Citera
2011-03-09, 15:19
  #2
Medlem
ImJustSayins avatar
Varför skulle man vilja vara i ett förhållande med en person som inte gör en fullt lycklig?

Om du inte får ut de du vill av relationen och inte är lycklig, vilket var de intryck jag fick av texten, så skulle jag säga dumpa. Finns fler och bättre tjejer som faktiskt kan respektera att du ha ett eget liv utanför er.
Citera
2011-03-09, 15:28
  #3
Medlem
dekanmis avatar
Om du är så pass osäker och känner att hon kväver dig: Gör slut.

Ni är unga och du sitter och suktar efter singellivet. Jag kan inte se att förhållandet kommer att hålla mycket längre i alla fall.
Citera
2011-03-09, 15:34
  #4
Avstängd
vossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon.qvist
Jag är i ett förhållande med en tjej som är 17 år, jag är 19.
Vi har varit tillsammans i 7 månader men jag vet ej om jag vill vara tillsammans med henne längre...
Jag suktar efter olika andra tjejer och singellivet. Jag vill festa och leka runt, det känns lite som jag är fastkedjad.
Vi ses i stort sett varje dag och jag behöver egentid men när jag säger de börjar hon böla och jag måste trösta henne... Hon blir även ledsen om jag vill spela lite data när jag är med henne för att hon tycker att jag ska vara med henne när vi är med varandra. Lite jobbigt eftersom data är ett av mina största intressen och jag får inte så mycket tid till det.
Jag är helt enkelt lite kluven... Göra slut eller inte, det är frågan.

Var med om det samma för inte så länge sen. Jag gjorde tillslut slut. Men för mig var det även andra faktorer som påverka mitt beslut. Efter att ha varit singel i ca 2 månader så saknar man verkligen en tjej att vara med som man älskar. Om du verkligen älskar henne och skulle inte vilja byta ut henne mot någon annan så skulle jag säga att du inte skulle göra slut. Det är svårt att få tillbaka dom när man kommit på att man ångrat sig.
MVH
Citera
2011-03-09, 15:39
  #5
Medlem
Herrtrosas avatar
Låter inte grann som att hon kväver dig. Är du kluven inför att göra slut - prata med henne om hur du upplever saken, att du behöver tid för dig själv etc. etc. och att hon får lov att acceptera det. Nu verkar du också sukta efter singellivet och att "knulla runt"...

Ptja, det kommer inte hålla länge till om du inte ändrar inställning. Och hur sugen är du på det?
Citera
2011-03-09, 15:46
  #6
Medlem
danthedudes avatar
Som föregående talare beskrev, hon kväver dig. Gör slut är mitt råd, känns osunt att försöka hålla masken och umgås med henne bara för att hon blir ledsen när du säger att du vill ha tid för dig själv.

MEN, man umgås inte med en person och sedan bestämmer sig dör att spela datorspel. Om du har en polare över, sätter du dig och spelar och ber din polare titta på? Skäms på dig.


Lycka till!
Citera
2011-03-09, 16:06
  #7
Medlem
Janne-Taikons avatar
Osäkert hur du ska göra, då överskriften av tråden är "Osäker på om jag ska göra slut" så innebär det iaf för mig att du rätt starka känslor för henne kvar i nuläget iaf.

Gör klart för henne hur du känner det (att du blir kvävd och att hon måste ge dig space) gör också klart för henne att man bölar sig inte igenom en diskussion i hopp om att man ska ändra sig, vilket vi killar tyvärr gör titt som tätt när de börjar med den stilen, vem vet, hajjar hon till att du seriöst börjar tröttna på hennes stil så kanske hon backar och blir den perfekta tjejen för dig.

Alla förhållanden handlar jävligt mycket om kommunikation, kan man inte snacka med varandra så knasar det ur förr snarare än senare.
Citera
2011-03-09, 16:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Osäkert hur du ska göra, då överskriften av tråden är "Osäker på om jag ska göra slut" så innebär det iaf för mig att du rätt starka känslor för henne kvar i nuläget iaf.

Gör klart för henne hur du känner det (att du blir kvävd och att hon måste ge dig space) gör också klart för henne att man bölar sig inte igenom en diskussion i hopp om att man ska ändra sig, vilket vi killar tyvärr gör titt som tätt när de börjar med den stilen, vem vet, hajjar hon till att du seriöst börjar tröttna på hennes stil så kanske hon backar och blir den perfekta tjejen för dig.

Alla förhållanden handlar jävligt mycket om kommunikation, kan man inte snacka med varandra så knasar det ur förr snarare än senare.

Agreed. Snacka med tjejen. Vill hon inte gå med på det så är det helt enkelt inte meningen att det ska vara ni. Man måste kunna kompensera i förhållanden.
Citera
2011-03-09, 21:34
  #9
Medlem
simon.qvists avatar
Har gjort slut nu. Det var svårt och jag tycker synd om henne... Men känner mig även lättad. Hon sa att hon älskade mig å fråga hur hon skulle ändras å så, att om jag ville testa att vara med henne liute till så är de bara att säga det för hon älskar mig. Sånt sa hon, fick mig att bli lite ledsen.
Citera
2011-03-09, 21:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon.qvist
Har gjort slut nu. Det var svårt och jag tycker synd om henne... Men känner mig även lättad. Hon sa att hon älskade mig å fråga hur hon skulle ändras å så, att om jag ville testa att vara med henne liute till så är de bara att säga det för hon älskar mig. Sånt sa hon, fick mig att bli lite ledsen.

It'll pass, alltid någon vars hjärta som blir krossat - nu var det hennes. Det viktiga tycker jag är att du förklarar varför du gjorde slut.
Citera
2011-03-09, 23:52
  #11
Medlem
simon.qvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torreez
It'll pass, alltid någon vars hjärta som blir krossat - nu var det hennes. Det viktiga tycker jag är att du förklarar varför du gjorde slut.

Japp! Hon är även den första tjejen jag inte på nått sätt ångrar nu efter att jag har varit tillsammans med! Vi hade de BÄST så länge glöden fanns.
Citera
2011-03-10, 08:43
  #12
Medlem
simon.qvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossen
Var med om det samma för inte så länge sen. Jag gjorde tillslut slut. Men för mig var det även andra faktorer som påverka mitt beslut. Efter att ha varit singel i ca 2 månader så saknar man verkligen en tjej att vara med som man älskar. Om du verkligen älskar henne och skulle inte vilja byta ut henne mot någon annan så skulle jag säga att du inte skulle göra slut. Det är svårt att få tillbaka dom när man kommit på att man ångrat sig.
MVH

Okej, ångrar du ditt beslut?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback