Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 12:39
  #1
Medlem
Jo nu är det så att ja tänker sticka för en månad eller två för jag inte orkar folket och staden jag bor i.
Har en kompis i väst som ja kan bo hos ett tag.

jag vill helst dra utan att skriva en lapp att ja dragit men då drar min mormor och morfar till polisen direkt om dom inte vet vart jag är. Borde ja skriva en lapp bara till dom och skriva som det är?
Jag vet att dom aldrig kommer förstå varför jag vill dra men jag har bestämt mig.

Jag är ju över 18 och borde göra som jag vill jag vet men är fortfarande kvar i gymnasiet och har en utredning på soc.

Hur skulle ni göra för att inte såra morföräldrarna?
Citera
2011-03-09, 12:44
  #2
Medlem
Barnpartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trayl
Jo nu är det så att ja tänker sticka för en månad eller två för jag inte orkar folket och staden jag bor i.
Har en kompis i väst som ja kan bo hos ett tag.

jag vill helst dra utan att skriva en lapp att ja dragit men då drar min mormor och morfar till polisen direkt om dom inte vet vart jag är. Borde ja skriva en lapp bara till dom och skriva som det är?
Jag vet att dom aldrig kommer förstå varför jag vill dra men jag har bestämt mig.

Jag är ju över 18 och borde göra som jag vill jag vet men är fortfarande kvar i gymnasiet och har en utredning på soc.

Hur skulle ni göra för att inte såra morföräldrarna?


Skriv till dom att det är som det är och du behöver ta ledigt från ditt liv ett tag och försöka hitta ditt rätta jag!
Citera
2011-03-09, 12:45
  #3
Medlem
Hur långt har du kvar på din gymnasiet tid ?

Vad är det som gör att du mår dåligt, att du vill lämna allt.
Försök att härda ut tills du har gått ut gymnasiet om du är på sista året.
Citera
2011-03-09, 12:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Hur långt har du kvar på din gymnasiet tid ?

Vad är det som gör att du mår dåligt, att du vill lämna allt.
Försök att härda ut tills du har gått ut gymnasiet om du är på sista året.

ja går i andra året.

Bor i småland och här är folk inavlade och det finns inget och göra förutom droger..
Citera
2011-03-09, 13:00
  #5
Medlem
Herrtrosas avatar
Lämna en lapp där du skriver att du vill komma bort från alltihop, vart du planerar att ta vägen behöver de inte veta men nämn gärna att du kommer få det bra. Vill du inte lämna ett telefonnummer de kan nå dig på så kan du alltid höra av dig senare för att ge livstecken.

Edit: Gymnasiet också. Jag vet inte, är det verkligen så klokt att dra då?
Citera
2011-03-10, 12:27
  #6
Medlem
Gå och snacka med någon istället, fokusera på plugget - att sticka utan utbildning eller cash kommer bara ställa till det mer och göra det svårare att komma tillbaka sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback