Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-25, 21:56
  #3613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Bara jag som fortfarande tappar WiFi tillochfrån?

Det vet jag inte
Men jag har då aldrig haft problem med wifi. Jag använder den till surf o mp spel online varje dag i snart 2 år.
Vilken underbar manick...
Citera
2013-01-01, 11:35
  #3614
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Du lägger in den i itunes, kopplar in paddan och för sedan över den via itunes.

OK, tack. Trodde det fanns ett enklare sätt.
Citera
2013-01-01, 22:05
  #3615
Medlem
om man kopplar ett usbminne/extern hårddisk till paddan via "Camera connection kit" och sätter igång en film. Funkar det?
Citera
2013-01-02, 03:57
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emthemlp
om man kopplar ett usbminne/extern hårddisk till paddan via "Camera connection kit" och sätter igång en film. Funkar det?
nej, du måste ha en jailbreakad ipad då.
Citera
2013-01-08, 22:03
  #3617
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Jag har en Ipad2 med ios 5.xx som jag vill ha kvar ett tag till eftersom jag inte gillar ios 6. Nu under inställningar står det att en uppdatering finns "nedladdad" och är klar att installeras. Märkte även att rätt mkt utrymme fösvunnit de senaste dagarna. Mina frågor är:

-Finns det nåt sätt att plocka bort eller radera den nedladdade uppdateringen från min padda eftersom jag inte vill uppdatera den men gärna vill ha utrymmet tillbax?

-Finns det nåt sätt att förhindra att padddjäveln automatiskt laddar ner systemuppdatingar i framtiden?
Vad jag vet så har jag inte kryssat i nån automatisk hämtning av någonting.

Uppskattar svar, tips och ideer.
Sent svar men here goes.

Om du har iOS 5.0.1 eller 5.1.1 så kan och bör du jailbreaka. Om du jailbreakar så kan du radera det där nya iOS-installationen som laddats ner och tar plats på din iPad, du kan också installera en tweak som förhindrar att din iPad installerar nytt iOS (tex om du lånar ut den). För att inte tala om att det är trevligt med gratis apps och kunna konfigurera iPaden precis som man vill.
Citera
2013-01-14, 09:29
  #3618
Medlem
Hej! Jag har köpt mig en ipad 2 3g och har nu lite funderingar kring det.
Tänkre skaffa mig ett kontantkort till den, då jag till största delen kommer att använda den hemma med wifi.
Hittade ett gammalt simkort hemma som jag stoppade i och det verkar fungera. Men, hur kan man kolla hur mycket pengar som finns kvar på kontantkortet när det inte går att ringa med den?
Jag har nu ett teliakort med max surftaxa 19kr/dag, finns det något annat kontantkort med lägre maxtaxa?
Känns inte värt att köpa ett årskort surf för 500 spänn när jag förmodligen kommer att används ipaden utanför hemmet typ 2 gånger per år.
Citera
2013-01-14, 17:58
  #3619
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Sent svar men here goes.

Om du har iOS 5.0.1 eller 5.1.1 så kan och bör du jailbreaka. Om du jailbreakar så kan du radera det där nya iOS-installationen som laddats ner och tar plats på din iPad, du kan också installera en tweak som förhindrar att din iPad installerar nytt iOS (tex om du lånar ut den). För att inte tala om att det är trevligt med gratis apps och kunna konfigurera iPaden precis som man vill.

Tackar för svaret, då får det nog vara tror jag.
Citera
2013-02-05, 17:07
  #3620
Medlem
r_o_ns avatar
Det finns ju en specifik tråd under
Flashback Forum > Datorer, teknik & prylar > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - allmänna diskussioner > Jailbreak/Unlock - hur/varför/lagligt/risker

Finns det motsvarande för iPad, eller postar man undringar om det här med?
Citera
2013-02-10, 23:04
  #3621
Medlem
Arbetarbroders avatar
Finns Siri på iPad 2 eller är de först på senare versioner av iPad?
En snabb fråga till som väl egentligen passar bättre i iPad apps-tråden men jag kör på när jag ändå skriver, finns inte Firefox till iPad?
Sökt på App Store men hittar inte Firefox..? Borde ju finnas tycker man.


Citat:
Ursprungligen postat av osocial
Hej! Jag har köpt mig en ipad 2 3g och har nu lite funderingar kring det.
Tänkre skaffa mig ett kontantkort till den, då jag till största delen kommer att använda den hemma med wifi.
Hittade ett gammalt simkort hemma som jag stoppade i och det verkar fungera. Men, hur kan man kolla hur mycket pengar som finns kvar på kontantkortet när det inte går att ringa med den?
Jag har nu ett teliakort med max surftaxa 19kr/dag, finns det något annat kontantkort med lägre maxtaxa?
Känns inte värt att köpa ett årskort surf för 500 spänn när jag förmodligen kommer att används ipaden utanför hemmet typ 2 gånger per år.
Får man fråga varför du köpte en iPad med 3G om du inte har användning av 3G?
Har du en smarthphone så fungerar ju den som modem de tillfällen man använder den utanför Wi-Fi, lite långsammare kanske, men betydligt billigare på alla vis, både som inköp av iPad utan 3G och inga extra månadskostnader.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2013-02-10 kl. 23:07.
Citera
2013-02-10, 23:13
  #3622
Medlem
Drevs avatar
[quote=Arbetarbroder]Finns Siri på iPad 2 eller är de först på senare versioner av iPad?
En snabb fråga till som väl egentligen passar bättre i iPad apps-tråden men jag kör på när jag ändå skriver, finns inte Firefox till iPad?
Sökt på App Store men hittar inte Firefox..? Borde ju finnas tycker man.



Siri finns inte till iPad 2, det finns där emot till iPad 3 och till iPad Mini.

Firefox finns inte till iPad just nu men det verkar som det ska komma
http://www.idg.se/2.1085/1.454759/mo...refox-for-ipad
Citera
2013-02-17, 18:37
  #3623
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
Den är försedd med två kameror och en ny processor som man kallar A5 som är dualcore på 1Ghz. Batteritiden är den samma på 10 timmar men man har lyckats göra hela iPaden en tredjedel tunnare och tjockleken ligger nu på 8,8 millimeter vilket kan jämföras med iPhone 4 som är "hela" 9,3 millimeter tjock. iPad 2 har blivit 111 gram lättare och väger nu 589 gram. Det kommer att vara en likadan skärm med samma storlek (9,7 tum) men grafiken har blivit hela nio gånger snabbare.

iPad 2 släpps i USA den 11 mars och i ytterligare 26 länder den 25:e mars. Sverige kommer vara ett av de 26 länderna vilket känns riktigt roligt.

Priserna kommer att vara de samma som de nuvarande priserna i USA. Hur priserna blir exakt i Sverige återstår att se man kanske vi till och med kan få de lite billigare än den nuvarande iPaden med tanke på hur bra den svenska kronan är för tillfället.

För mer information http://www.apple.com/se/ipad/


Vet ni hur man får helskärm från ipad till tv när man streamar film från tex swefilm ?
Citera
2013-02-17, 20:02
  #3624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osocial
Hej! Jag har köpt mig en ipad 2 3g och har nu lite funderingar kring det.
Tänkre skaffa mig ett kontantkort till den, då jag till största delen kommer att använda den hemma med wifi.
Hittade ett gammalt simkort hemma som jag stoppade i och det verkar fungera. Men, hur kan man kolla hur mycket pengar som finns kvar på kontantkortet när det inte går att ringa med den?
Jag har nu ett teliakort med max surftaxa 19kr/dag, finns det något annat kontantkort med lägre maxtaxa?
Känns inte värt att köpa ett årskort surf för 500 spänn när jag förmodligen kommer att används ipaden utanför hemmet typ 2 gånger per år.

Jag har också en ipad 2 och jag funderar på att göra samma sak som du, dvs att skaffa ett kontantkort för jag använder också Ipaden mestadels hemma där jag har trådlöst wifi.

Min fråga är bara: var någonstans sätter du in kontantkortet?! Jag hittar inget ställe på min ipad där jag kan sätta in det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback