Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-08, 15:45
  #1
Medlem
Det var lite över tre månader sedan hon gör slut. Vi var tillsammans i 18 månader.

Kortsammanfattning: vi bitchar mot varandra, jag tofflar, jag "lyckas" få en träff, det gick väldigt bra på träffen och jag spelade gentleman (jag klargjorde även att jag inte vill träffa henne mer eftersom jag fortfarande tycker om henne osv).

En vecka efter träffen skickar hon en låt till mig från ingenstans till min Facebook-mejl (första gången hon hörde av sig innan vi skildes åt) som nästintill solklart tyder på att hon vill försöka igen. Kan tilläggas att låten var westlife - if i let you go.

Jag svarar på mejlet och skriver att jag kommer älska henne oavsett vad hon väljer.

Hon har inte svarat på mejlet, men istället skrev hon på msn. Det första hon skrev var att hon ville ha kvar mig i hennes liv och hon fråga mig om det var märkligt.

Jag svara kort som gott "nej:P". Samtalet kan man väll säga avslutades där. Men vi skulle snacka lite mer idag. Så tänkte ta allt på en gång då.

Till problemet: Jag orkar inte dalta med henne mer. Jag har verkligen försökt med allt, vi har sätts 3-4 gånger sedan vi gjorde slut, ena gången hade vi sex, men det hjälpte inte heller. Nu skickar hon kärlekslåtar till mig och dagen efter skriver hon att hon vill ha kvar mig i hennes liv.

Hon menar att vi ska vara vänner osv. Jag kan inte vara hennes vän, snart är det skolbal, har ingen lust att sitta och snacka med henne när hon exempelvis går på skolbalen med någon annan (går utan trean strax) Det där är småsaker men ack så irriterande.

Hon kommer skriva idag igen att hon vill ha kvar mig i hennes liv. Vad ska jag svara på det?

Vill hon inte ha mig, vill jag inte prata mer med henne. Men om jag avslutar det här på ett relativt bra sätt så kanske hon ändrar sig.

Tack på förhand.
Citera
2011-03-08, 15:49
  #2
Medlem
Ass.Parades avatar
Knepigt läge men jag hade sagt, Fuck You bitch bestäm dig sen sticker du till närmaste tjej och knullar henne framför henne
Citera
2011-03-08, 16:05
  #3
Medlem
Eftersom du inte vill vara vän med henne om det tar slut helt och hållet så ge henne ett simpelt alternativ - antingen satsar ni seriöst eller inget.

Själv tycker jag inte det känns speciellt seriöst när nån går och velar sådär länge, vill man vara med någon så håller man inte på med såna fjanterier - bättre att spendera tiden på att hitta någon annan och slippa oroa sig över och leta tecken i allt den andra personen gör.
Citera
2011-03-08, 16:17
  #4
Medlem
Janne-Taikons avatar
2:a vevan blir inte bättre, snarare finns risken att ni hamnar i en sorts loop, med att hålla på så här.
Jag har gått tillbaka till ett ex 1 gång, det höll ca 1-2 veckor innan vi var tillbaka i samma jävla mönster och då breaka jag direkt och har inte sett tillbaka förrens nu då jag berätta det.

Kanske är det nåt du måste lära dig däremot, testa hur det är och uppleva besvikelsen och smärtan igen !? För det kommer att skita sig mellan Er, det vet du innerst inne redan.
Citera
2011-03-08, 16:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Knepigt läge men jag hade sagt, Fuck You bitch bestäm dig sen sticker du till närmaste tjej och knullar henne framför henne

Ser att vi har nån Dr. Phil här.. Seriöst har du inget vettigt att säga håll mun din stängd.
Citera
2011-03-08, 17:08
  #6
Medlem
NinjaItakets avatar
Hon vill bara ha bekräftelse och inget annat. Tjejer i den åldern lever på det. Hon leker med dig och du låter dig själv bli trampad på som toffeln du är. Bryt med henne, må dåligt ett tag och sedan ska du se att det kommer vara det bästa du har gjort.
Citera
2011-03-08, 17:46
  #7
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaItaket
Hon vill bara ha bekräftelse och inget annat. Tjejer i den åldern lever på det. Hon leker med dig och du låter dig själv bli trampad på som toffeln du är. Bryt med henne, må dåligt ett tag och sedan ska du se att det kommer vara det bästa du har gjort.

This. Precis allt han sa stämmer.
Citera
2011-03-08, 21:49
  #8
Medlem
snacka med henne idag, det ända hon kunde erbjuda "just nu" var vänskap och det är "allt"
så jag sa det att om det är allt hon kan erbjuda mig så slutar vi nu. hon skrev "aa okej"

aja, finns inga känslor kvar från hennes sida iaf=p synd bara att hon från första början skicka iväg låten. gav ju inget annat än falska förhoppningar. VAD ARG JAG BLIR. menmen^^

tråkigt när den tjejen man älskar och vill fortsätta vara med total dissar.

har ett halsband jag har fått, lite synd att slänga kanske, vad ska man göra med det?
Citera
2011-03-08, 23:30
  #9
Medlem
NinjaItakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreatinet
snacka med henne idag, det ända hon kunde erbjuda "just nu" var vänskap och det är "allt"
så jag sa det att om det är allt hon kan erbjuda mig så slutar vi nu. hon skrev "aa okej"

aja, finns inga känslor kvar från hennes sida iaf=p synd bara att hon från första början skicka iväg låten. gav ju inget annat än falska förhoppningar. VAD ARG JAG BLIR. menmen^^

tråkigt när den tjejen man älskar och vill fortsätta vara med total dissar.

har ett halsband jag har fått, lite synd att slänga kanske, vad ska man göra med det?

Du är en erfarenhet rikare nu. Ta lärdom av vad som har hänt och låt dig aldrig mer trampas på. Ang. halsbandet... tja.. släng om du vill. Lägg det annars i en låda och ställ upp på vinden tillsammans med andra saker du har från ex / henne. Alltid kul att om 20 år ta fram lådan och tänka tillbaka.
Citera
2011-03-08, 23:57
  #10
Medlem
Samtalet fortsatte efter inlägget ett litet tag. Men denna gång var det inte via msn utan via telefon. På msn låter hon så jävla dryg men när man pratar med henne i telefon blir det något helt annat, hon blir snäll som fan.

Till problemet, hon vet inte vad hon vill, ena delen skriker efter mig och andra delen vägrar (citerat från henne) hon sa även att hon inte hade släppt mig och att hon tänker på mig varje dag. Hon sa även att det händer mycket i hennes liv just nu och att hon prioriterar kärlekslivet sist.



Vad vill man höra?

Bäst: Hon vill ha mig
Näst sämst: Hon vill inte ha mig
Sämst: Hon vet inte vad hon vill

Säger hon att hon inte vill mer blir det enklare att gå vidare (tror jag?) säger hon att hon inte vet vad hon vill så känns det så jävla sorgligt på någotvis :O

Vi ska ses om ca 6 veckor och inte höras inom dess, då vet hon tydligen vad hon vill. Vilken tur, jag som precis startat deffen, nu har jag gott om motivation i alla fall, skämt åsido.

Vill tacka alla som har svarat. Det är kul att det finns forum man kan vända sig till samt att det finns personer som lägger ned energi på att hjälpa till.
Citera
2011-03-09, 04:22
  #11
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Det hon gör nu är hon inte ens medveten om själv förmodligen. Men det främjar hennes fortplatning och överlevnad så det är nedärvt i hennes gener.


Hon valde att dumpa dig. Du var inte tillräckligt attraktiv. Hon kan få någon som är attraktivare. Men kanske inte hålla honom fast det vet ingen av oss.


Iaf, hon skriver enbart till dig nu efteråt för att bekräfta sitt eget ego.

Alltså en kvinna älskar aldrig dig, hon är kär i sina egna affekter. Alltså hon är kär i känslorna som hennes hjärna skickar, som du förmodligen skapar.

När hon väljer att dumpa dig, vill hon säkerställa att hon gjorde rätt. Hon vill veta att du är svagare. Att du var sämre.

Genom att testa om du är det. Kom ihåg att hon inte är medveten om detta.



Dessa meddelanden är som fällor. Hon skriver kanske: Jag älskar dig så oerhört mkt.

Är du en svagare person än hon. Så kommer du svara på detta. För du vill ha henne.

Så fort du svarar henne vet hon att du fortfarande vill ha henne. Det gör henne lugn i själen.


Prova ignorera henne i 2månader. INGEN KOMMUNIKATION ÖVERHUVUDTAGET.

Sen när ni båda två gått vidare. Kan du höra av dig. Och skapa ett nytt förhållande. Men det gamla måste ta slut litegrann först.




Alltså, om du ignorerar henne kommer hennes värld rasa samman. Hon kommer växla emellan otrevlig, trevlig, gullig, hatisk.

Bara för att se var du faller och lyser igenom.






Varje gång hon skriver att hon saknar dig, eller älskar dig. Så är det bara för att checka om du fortfarande vill ha henne tillbaka.

Så länge hon vet att du fortfarande finns där som ett skyddsnät är hon lugn och kan fortsätta dissa dig och leta andra män. Hon vet endå att hon kan få tillbaka dig när hon vill.


Du är som en pojkvän man kan göra vad man vill emot. Till och med skita i att umgås med haha.


Till slut kommer hon hitta en ny kille och då kommer hon sluta med att ha kontakt med dig.



Det bästa du kan göra är att säga till henne.

Jag har kommit fram till att vårat förhållande inte höll på slutet. Detta är bäst för oss båda. Hoppas allt löser sig för dig i framtiden.

Sen ska du ignorera henne totalt. Hon kommer försöka få dig att jaga. När hon märker att du inte gör det.

Kommer hon kanske stå utanför din dörr och gråta att hon vill ha dig tillbaka.

Men tar du henne tillbaka då. Kommer hon dumpa dig om 2veckor igen.



Ungefär såhär ser det ut i 90% av din ålders "separationer". Dom följer nästan alltid det här mönstret.
Citera
2011-03-09, 08:36
  #12
Medlem
Frank-Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Det hon gör nu är hon inte ens medveten om själv förmodligen. Men det främjar hennes fortplatning och överlevnad så det är nedärvt i hennes gener.


Hon valde att dumpa dig. Du var inte tillräckligt attraktiv. Hon kan få någon som är attraktivare. Men kanske inte hålla honom fast det vet ingen av oss.


Iaf, hon skriver enbart till dig nu efteråt för att bekräfta sitt eget ego.

Alltså en kvinna älskar aldrig dig, hon är kär i sina egna affekter. Alltså hon är kär i känslorna som hennes hjärna skickar, som du förmodligen skapar.

När hon väljer att dumpa dig, vill hon säkerställa att hon gjorde rätt. Hon vill veta att du är svagare. Att du var sämre.

Genom att testa om du är det. Kom ihåg att hon inte är medveten om detta.



Dessa meddelanden är som fällor. Hon skriver kanske: Jag älskar dig så oerhört mkt.

Är du en svagare person än hon. Så kommer du svara på detta. För du vill ha henne.

Så fort du svarar henne vet hon att du fortfarande vill ha henne. Det gör henne lugn i själen.


Prova ignorera henne i 2månader. INGEN KOMMUNIKATION ÖVERHUVUDTAGET.

Sen när ni båda två gått vidare. Kan du höra av dig. Och skapa ett nytt förhållande. Men det gamla måste ta slut litegrann först.




Alltså, om du ignorerar henne kommer hennes värld rasa samman. Hon kommer växla emellan otrevlig, trevlig, gullig, hatisk.

Bara för att se var du faller och lyser igenom.






Varje gång hon skriver att hon saknar dig, eller älskar dig. Så är det bara för att checka om du fortfarande vill ha henne tillbaka.

Så länge hon vet att du fortfarande finns där som ett skyddsnät är hon lugn och kan fortsätta dissa dig och leta andra män. Hon vet endå att hon kan få tillbaka dig när hon vill.


Du är som en pojkvän man kan göra vad man vill emot. Till och med skita i att umgås med haha.


Till slut kommer hon hitta en ny kille och då kommer hon sluta med att ha kontakt med dig.



Det bästa du kan göra är att säga till henne.

Jag har kommit fram till att vårat förhållande inte höll på slutet. Detta är bäst för oss båda. Hoppas allt löser sig för dig i framtiden.

Sen ska du ignorera henne totalt. Hon kommer försöka få dig att jaga. När hon märker att du inte gör det.

Kommer hon kanske stå utanför din dörr och gråta att hon vill ha dig tillbaka.

Men tar du henne tillbaka då. Kommer hon dumpa dig om 2veckor igen.



Ungefär såhär ser det ut i 90% av din ålders "separationer". Dom följer nästan alltid det här mönstret.

Tänkte skriva något litet till TS men allt blev sagt här
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback